Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Google: Dette er idéen med Ice Cream Sandwich

Google: Dette er idéen med Ice Cream Sandwich

Med 310 forskellige slags Android-enheder verden over, har Google indset at der skal mere styr på platformen.

Google har efterhånden sendt otte Android-versioner på gaden, og de findes i 310 forskellige enheder. Samtidig har de seneste versioner skilt sig ud ved, at den ene er til smartphones, mens den anden er til tablets.

Det er ikke gået ubemærket hen, og Google har været udsat for massiv kritik.

Nu svarer Google igen. Version 4.0 af Android, Ice Cream Sandwich, vil samle alt det bedste fra både Gingerbread og Honeycomb, og give en platform som fungerer på alle typer enheder.

I samme præsentation fortalte Google, at initiativet Android@Home samtidig skal sætte platformen i kontakt med alle typer elektronik i hjemmet.

Ice Cream Sandwich forventes klar i fjerde kvartal af 2011. 

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Lindberg 11-05-2011 13:07:10

Det er helt galt det der bliver skrevet i den her artikel. Google har aldrig annonceret et 4.0 android styresystem. De har snakket om en ny version af Honeycomb 3.1, men hvad denne version vil indholde er stadig uklart.

http://en.wikipedia.org/wiki/Android_version_history

Mathias Maimann, skriv altid kilder på nyheder, som I ikke selv direkte laver ved interviews osv. Så har læserne en chance for at tjekke, om det holder det I skriver, eller om I bare selv digter løs, som det er tilfældet her.

0 0
11-05-2011 19:29:23

Nu er det jo fuldkommen ligegyldigt om det hedder 2.4 eller 4.0. Det der er interessant er at se resultatet af sammensmeltningen, noget der i øvrigt tidligere har været rygter om.

Ikke desto mindre vil det være mest oplagt at kalde 4.0 eftersom det ser ud til at blive en markant ny version af Android.

0 0
Joddler 11-05-2011 14:17:09

Hmm, Jeg ved godt hvad Honeycomb 3.1 vil indholde, det blev også annonceret igår, og alle med en verizon Motorola Xoom ved det også får de har muligheden for at opdatere deres tablet til denne version fra og med igår!!
så det passer ikke helt for dig..

Men hvad angår Ice Cream Sandwich, så ville det være rigtig dejligt med en kilde til spørgsmålet omkring 4.0 ????

0 0
PJ 12-05-2011 09:13:38

Joddler:


Men hvad angår Ice Cream Sandwich, så ville det være rigtig dejligt med en kilde til spørgsmålet omkring 4.0 ????


Der er ikke nogen kilde da google ikke har sagt det.

0 0
Joddler 11-05-2011 09:27:49

Jeg har nu intensivt fulgt med i Google I/O, og har endnu ikke hørt google udtale at den kommer til at habe cifrene 4.0??

Kilde tak :)

For hvad jeg ved af, så går rygterne på nettet p.t stadig på at Ice Cream Sandwich kommer til at hedde 2.4??

0 0
Zeb 11-05-2011 09:53:12

Giver vel også mest mening med 2.4 når 3.1 jo kommer ud nu - så selvom det skal smelte det bedste fra to verdener sammen så kan man vel ikke sige at de nødvendigvis tager springet til 4.0?

0 0
11-05-2011 09:40:31

Det undrede jeg mig også lidt over..

0 0
David K 11-05-2011 08:51:04

At SGSII kan opdateres til dette på et tidspunkt, men jeg tvivler.

0 0
Kongand 11-05-2011 08:55:42

Der bør den jo kunne. Det kommer inden for 18 måneder efter lanceringen af SGS2, hvilket er inden for tidsrammen, Google selv har sat som minimum, hvor enheder kan blive opdateret til nye versioner.

0 0
David K 11-05-2011 09:04:45

Ikke nødvendigvis:

"Der er ingen meldinger om, hvor hurtigt nye Android-versioner når ud til enhederne. Det vides heller ikke, om det er alle enheder fra en producent, der vil kunne opdateres."

Fra mobilsidens nyhed.

Men ja, jeg synes nu godt de kan bruge lidt tid på at opdatere en top model :)

0 0
Joddler 11-05-2011 09:25:42

Google har ikke sagt noget som helst om hvornår samarbejdet med de andre selskaber begynder, og derfor heller ikke for hvornår de 18 måneders opdateringsgaranti starter???

0 0
David K 11-05-2011 09:41:24

Præcis :)

0 0