Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Google: Din Android-mobil kan opdateres i 18 måneder

Google: Din Android-mobil kan opdateres i 18 måneder

Når du køber en ny Android-smartphone, vil den kunne opdateres til nye Android-versioner i 18 måneder. Det oplyser Google.

Google har netop på deres udviklerkonference, Google I/O, annonceret, at kommende Android-smartphones fra en række samarbejdspartnere, vil kunne opdateres i 18 måneder efter den er sendt på markedet.

Det betyder, at mobilkøberne skulle være sikret, at ens mobil ikke er forældet ved købet, da man ifølge annonceringen, skulle få mulighed for at opgradere til de seneste versioner.

Ifølge Google kræver opdateringen, at hardwaren er understøttet af de nye Android-versioner.

Med i aftalen er Verizon, HTC, Samsung, Sprint, Sony Ericsson, LG, T-Mobile, Vodafone, Motorola, AT&T og Google.

Der er ingen meldinger om, hvor hurtigt nye Android-versioner når ud til enhederne. Det vides heller ikke, om det er alle enheder fra en producent, der vil kunne opdateres.

Mobilsiden.dk følger sagen det kommende stykke tid.

Googles annoncering

Her er den originale tekst fra Google med annonceringen:

--
So today we’re announcing that a founding team of industry leaders, including many from the Open Handset Alliance, are working together to adopt guidelines for how quickly devices are updated after a new platform release, and also for how long they will continue to be updated. The founding partners are Verizon, HTC, Samsung, Sprint, Sony Ericsson, LG, T-Mobile, Vodafone, Motorola and AT&T, and we welcome others to join us. To start, we're jointly announcing that new devices from participating partners will receive the latest Android platform upgrades for 18 months after the device is first released, as long as the hardware allows...and that's just the beginning 
-- 

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

cpaaske 11-05-2011 14:49:45

Gælder det også HTC WILDFIRE S??

0 0
Lennart Ingemann Nielsen 10-05-2011 21:03:15

Jaah der mangler retningslinjer for hvordan og hvorledes, men mon ikke det kommer. :)

0 0
Tbigum 10-05-2011 20:49:35

Hvor mange opdateringer skal producenterne så udgive i de 18måneder? Aftalen betyder jo sådan set bare, at feks. LG. skal opdatere deres X2 til 2.3 senest i August 2012.

0 0
JB 10-05-2011 19:43:38

Nu citerer I endnu engang producenterne for noget som aldrig er blevet sagt!

Google lover at nye modeller kan opdateres til de nyeste software versioner, i 18 MÅNEDER EFTER AT MODELLEN ER KOMMET PÅ MARKEDET.

Mobilsiden, som for tiden ikke har noget problem med at love noget på andres vegne, vælger at tolke det som at man kan opdatere sin mobil til den nyeste software i 18 måneder efter at man har købt mobilen - uanset hvor gammel modellen ellers er. Det er ganske enkelt ikke rigtigt.

0 0
Sleaze 10-05-2011 20:39:58

Hvad er forskellen på det du skriver og det de skriver i artiklen?

0 0
Mads 10-05-2011 20:42:22

Mobilen kan opdateres til nyeste softwareversion i 18 måneder EFTER MOBILEN ER KOMMET PÅ MARKEDET og IKKE i 18 måneder efter man har købt den. For at skære det ud i pap, så kan en Desire S, som er købt 6 måneder efter lancering, opdateres i 12 måneder :)

0 0
Jimmy Knudsen 11-05-2011 08:11:28

Ikke kun det... Nogle af svarene er også unden for kontekst.
Jvf. den originale tekst, så skal nye telefoner kunne opdateres til nyeste i de første 18 måneder efter første release.
DER UD OVER står der at de har lavet retningslinier for hvor hurtigt de opdateringer skal rulles ud.
Det betyder ikke at de bare skal ud inden for de 18 måneder, men HURTIGERE (der er sikkert en fast aftale som de ikke vil ud med)!
Mit gæt er at denne aftale kommer fordi nogen producenter har været op til et år om at komme med næste version... Så Tbigum og Lennart Ingemann Nielsen, læs artiklen rigtigt :)

0 0
Zeb 10-05-2011 19:26:41

Ser ud som om det er en god uge at hoppe på Android bølgen... nu mangler jeg bare at få leveret min SGSII - de kan vel snart ikke trække den længere.... ?

0 0
madslvig 11-05-2011 20:39:36

Så er det der man er glad for, at man arbejder i en elektronik-butik så man kan få den før alle andre :D

0 0
Kongand 10-05-2011 20:26:30

Tror vi er rigtig mange, der har det som dig ;)
Men i følge livechatten på mobil.nu tidligere i dag, så skulle de blive leveret til butikkerne i denne uge. Så håber jeg det passer frem for 3's estimering med uge 21 :/

0 0
Søren 10-05-2011 21:31:12

Det kan godt ske at de enkelte udbydere er længere tid om at få dem ud end andre :)

0 0
Kongand 10-05-2011 21:33:53

Ja, kunne forstå på både 3 og Telenor, at de tester mobilen inden de begynder at sælge den. Som sådan en god taktik, men det er bare lidt øv, når man gerne vil have den hurtigst muligt ;)

0 0
Kristoffer 10-05-2011 19:41:49

Venter også stadig på at de ringer fra Telenor i Hillerød og siger at nu har de den liggende til mig! kom så med den!

0 0
Frka 10-05-2011 19:11:35

Gælder det også telefoner som er på markedet nu og telefoner som kommmer på markedet snart så som Galaxy S 2 og HTC Sensation?

0 0
Lennart Ingemann Nielsen 10-05-2011 19:20:10

Frka:

Som der står og der blev sagt under deres keynote, så er det nye enheder fra disse partners, men om det er fra idag af er der vist ikke nogen andre end partnerne og så google der ved. :)

0 0
Søren 10-05-2011 19:08:20

Ja måske, men jeg tror nu det er begrænset hvor stor del af det danske marked der kører med en Huawei mobil i forhold til de andre producenter :)

0 0
Lennart Ingemann Nielsen 10-05-2011 19:11:33

Søren: Det var heller ikke negativt ment. ;)

0 0
Lennart Ingemann Nielsen 10-05-2011 19:04:55

Men det er KUN hvis det er en mobil fra: LG, Motorola, HTC, Sony Ericcson eller Samsung så f.eks. Huawei er ikke med, endnu. :)

0 0