Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Google Drive vs. Dropbox - hvad skal man vælge?

Google Drive vs. Dropbox - hvad skal man vælge?

Google Drive er den nye dreng i cloud-klassen, med 5 GB gratis lagerplads lover den mere end Dropbox, men hvem er bedst?

Google Drive blev for nyligt annonceret og frigivet, samme dag viste det sig også, at det ikke var helt så nemt at få fat i.

Google Drive tilbyder 5 GB gratis data i skyen, som kan tilgås fra din Windows PC, Mac og Android enhed, snart også til din iOS enheder.

Google Drive tilbyder at uploade filer op til 10 GB i størrelsen uanset platform, samt integration med andre Google tjenester, såsom Docs, Gmail og Picasa.

Dropbox tilbyder 2 GB gratis lagerplads, som kan tilgås fra Windows PC, Mac, Linux, iOS, Android og BlackBerry enheder. Filstørrelsen er underordnet når du skal overføre til Dropbox, så længe det foregår via computeren, er det via en mobil enhed er filstørrelsen begrænset til 300 MB.

Men hvem er bedst, hvem kan tilbyde mest og hvem har størst potentiale? Pocketnow.com har valgt at lave en video, hvor de sammenligner de to systemer, og kommer med deres konklusion på de rivaliserende produkter.

Dropbox kan hentes til iOS her i App Store, til Android kan den hentes her i Google Play.

Google Drive til Android kan hentes her i Google Play.

Se video herunder:

Få notikationer:

Kommentar

x

Opret bruger
Kevin 29-04-2012 21:48:36

er nærmest ubrugelig , hvis man skal smide de 50 gig som man har plads til, så ville det tage 1 år med den hastighed man kan oppe med.

Bruger Google drive, der kan man i det mindste få lidt fart på..

0 0
David 12-01-2013 10:43:57

Har du prøvet at slå begrænsningen på upload hastighed fra? Jeg uploader med fin hastighed til dropbox..

0 0
Jonas Rechnitzer Eriksen 29-04-2012 13:36:48

Dropbox grundet den manglende support til linux hos de andre :)

0 0
CJ 28-04-2012 21:59:13

Box er god ved mig fordi jeg fik 50 GB ved tilmelding. Samme utrolig slatne hastighed som Dropbox, men 50 GB passer mig bedre end 2 GB. Selv om Box er web, synes jeg det fungerer rigtig fint. Har også 25 GB på Skydrive, men får det nok aldrig brugt.. Men hvem ved, måske hvis de får bakset en Android klient sammen. Har 20 GB på Google Drive og er helt sikker på jeg kommer til at bruge det en del. Derudover vel 50 GB på ftp accounts i forb m webhosting. Og så det helt ubegrænsede usenet (3 års retention, men kan jo uploade det igen). Bare ikke så mange jeg kender der bruger det :-)

0 0
Kenny 28-04-2012 20:38:24

Hvorfor vælge når man kan have dem alle. Så er der masser af online plads :-)
Jeg bruger dog primært dropbox. Der har jeg 25 gb gratis da jeg har en One X. Og det passer forresten ikke med max 300 mb filer fra telefonen. Jeg har selv uploadet en fil på 385 mb fra min telefon til min dropbox uden problemer.

0 0
Jakob 27-04-2012 12:55:57

Jeg bruger primært Dropbox til sikring af mine billeder og ser dem oftest på min tablet eller mobil. Google Drive er endnu ikke veludviklet nok til at jeg vil skifte. Dropbox app kan feks vise billeder på mobil enheden uden at downloade dem. Og jeg savner også OS integrationen så drive options kommer ved højreklik i stifinder.

0 0
Benjamin Jensen 27-04-2012 16:29:24

Jakob>> Jeg har brugt Dropbox i meget lang tid, og jeg synes også stadig den er det bedste på markedet. Men Google har altså et stærkt våben, og det er prisen. Hos Dropbox koster 100 GB 199$ - hos Google koster det samme 60$. Det kunne godt få mig til at skifte, til trods for deres betingelser.

Jeg har også prøvet upload hastigheden af på skydrive, dropbox og Drive. Skydrive skuffer mig godt nok en hel del, da den max kom op på 200 kb/s, mens både Dropbox og Drive kom op på ca 1,5 mb/s. Filerne var de samme, og størrelsen var på ca 1 gb.

Det skal også lige siges, at jeg blev noget skuffet over, at Skydrive ikke tager filer større end 2 GB - det er simpelthen for ringe.

0 0
Jakob 27-04-2012 20:19:39

Enig med dig ang. prisen. Man kan jo håbe at dropbox går lidt i flæsket på Googles prisniveau.

Men under alle omstændigheder synes jeg at dropbox har været så god en spiller på markedet længe. Og det fortjener bestemt mit patronage lidt endnu selvom der kommer en ny og billigere spiller på markedet.

Dermed ikke sagt at jeg på sigt vil skifte.

0 0
Tommy 27-04-2012 12:50:14

Har både dropbox (arbejde) og skydrive(privat) og der er ikke destore forskelle, bortset fra skydrive har 25gb.

Hvis man har en WP smartphone burde skydrive helt klart være første valg da man kan få en app der integrerer det hele bedre(end dropbox), samt hvis man lægger musik derop så har man streaming-muligheden.

0 0
Alfix 27-04-2012 11:20:43

SKYDRIVE! som nu har 25gb Gratis for altid, hvis man er hurtig!

0 0
Nikolaj 26-04-2012 19:44:30

http://www.theverge.com/2012/4/25/2973849/google-drive-terms-privacy-data-skydrive-dropbox-icloud

De må og kan alle stort set det samme!

0 0
Benjamin Jensen 26-04-2012 22:54:42

I stedet for at poste det samme link om og om igen, så prøv dog for pokker at fortælle med dine egne ord, hvorfor der ingen forskel er. Det er noget forkvaklet ævl den artikel kommer med. Han har absolut ingen juridisk indsigt den journalist der skriver. Vær dog lidt kritisk engang i mellem!

0 0
Dan 27-04-2012 09:23:38

Nu er TheVerge normalt en ret pålidelig nyhedskilde, så at de skulle lave en artikel der er noget "forkvaklet ævl" er usandsynligt.

0 0
Benjamin Jensen 27-04-2012 16:24:21

N>> Fordi det er åbenlyst for enhver, at når man i betingelserne ikke skriver hvad man vil bruge disse rettigheder til, så bør man være vågen. Journalisten har ikke ret, for betingelserne adskiller sig væsentlig ved de andres, ved at fortælle hvad det skal bruges til.

Nikolaj>>

http://www.computerworld.dk/art/216246/google-drive-s-vide-rettigheder-skal-du-afgive-til-google?utm_source=RSS&utm_medium=RSS&utm_campaign=RSS

Og tak for DIN saglig kommentar om hvor dum jeg er ;)

Dan>> Du kan vist ikke skelne mellem hvad en pålidelig nyhedskilde er, og så en tolkning af et juridisk dokument. Fordi de måske har haft ret i hvornår iPhone 4S blev lanceret, betyder det altså ikke, at du skal sluge alt råt fra et nyhedsmedie. Men det bestemmer du dog selv. Men det link er blevet smidt utallige gange herinde, og det bliver det altså ikke mere sandt af. Sjovt nok skriver journalisten jo også, at google bruger en gummi paragraf, hvilket jo har været min pointe fra starten af.

0 0
27-04-2012 20:08:39

Nu er vi en del der er uenige med dig, så det er åbenbart ikke helt så åbenlyse som du gerne vil have det til at være. Og mener faktisk at den advokat er lidt slap i sine egne udtalelser. Og selvfølgelig må man ikke opbevare personligdata i cloudstorage, du har jo ingen som helst ide om hvor dine data rent faktisk befinder sig.

0 0
Benjamin Jensen 27-04-2012 20:46:35

At der er mange der er uenige med mig, betyder da ikke jeg er forkert på den. Det gør det nok i din verden, hvor flertallet altid har ret, men lur mig, om ikke flere - inkl. dig selv bruger Android, og mere eller mindre forguder Google. Det er jo det vi andre der bruger BÅDE Apples og Googles produkter bliver beskyldt for - at have Apple som religion.

Rent faktisk så jeg hvor mine data blev gemt hos Google. Det gør de et sted i Californien. Jeg husker desværre ikke hvor, men det var på nogle nedlagte fabrikker, som Google havde overtaget ;)

0 0
28-04-2012 17:24:57

He he du er da helt forkert på, jeg forguder da på ingen måder google. Og et eller andet sted i Californien er da på ingen måder godt nok til datatilsynet.

0 0
Nikolaj 27-04-2012 08:43:06

Nåå jamen linker nok til artiklen fordi jeg ikke mener jeg kan forklare det bedre og fordi jeg syntes den er rimelig saglig. I hvert fald 100 gange flere saglig en dine kommentar. Hvor er dine kilder på der er en væsentlig forskel?

0 0
27-04-2012 08:11:44

Har du juridisk indsigt ? Mener bare, hvorfor er det at din mening skulle være mere rigtig end den journalists ?

0 0
twitboydk 26-04-2012 18:58:27

Som fangede værtens navn LOL

0 0
Benjamin Jensen 26-04-2012 16:24:51

Nu har Google jo ikke været først med noget siden deres unikke søgemaskine. De nedlagde deres egen videotjeneste og købte youtube, kom flere år senere med deres bud på et socialt medie, og nu dette - som ifølge videoen har taget dem 5 år.

Det kan jo ikke rigtig noget som Dropbox ikke kan, og deres vilkår for privatlivet er ikke gode.

Jeg har prøvet mig lidt frem med Google Drive, men jeg kan ikke rigtig finde ud af at dele filer med den, som jeg kan med Dropbox, så jeg går ikke ud fra det er noget man kan endnu.

Jeg har tilkøbt 50 GB ved Dropbox, og jeg kan faktisk godt tænke mig 100 GB, men prisen er den dobbelte. Her er faktisk en vigtig grund til at vælge Drive i stedet, for deres priser er til at betale. De er næsten en 1/3 af hvad Dropbox skal have, og det er en god grund til at vælge det.

0 0
26-04-2012 17:24:12

Deres privatlivs vilkår er præcis de samme. Stop så det vrøvl.

0 0
Benjamin Jensen 26-04-2012 17:27:02

Casper...hold nu dit ævl i den oprindelige tråd omkring det emne, i stedet for at spamme med ligegyldige og intetsigende kommentarer.

0 0
SørenB 26-04-2012 22:05:29

Det er vist dig selv der starter med at nævne, at deres "vilkår for privatlivet er ikke gode" i denne tråd, uden dog at uddybe det.
Hvad mener du egentlig når du skriver det, og hvordan er Google værre end de andre tjenester mht. Google Drive ?

0 0
Benjamin Jensen 26-04-2012 22:52:47

Søren>> Ude til højre kan du faktisk se, at der er en henvisning. Det er jo sådan set også det jeg skriver. Jeg nævnte fordele og ulemper ved dem begge, og Googles vilkår er en væsentlig del, når man skal vælge.

http://www.mobilsiden.dk/nyheder/google-vil-have-rettighederne-over-dit-indhold-pa-google-drive,lid.20809/

Ladjo>> Jeg kiggede faktisk på min konto igen, efter jeg havde skrevet det, og der kunne jeg se, at de havde lavet en app. Jeg har også installeret det, for lige at prøve det. Men jeg synes stadig det er noget bøvl at dele, og det er kun mellem på min messenger eller når de ser min konto. Med dropbox generere man et link ved at højreklikke, og jeg kan i princippet smide det her på forum, så alle kan downloade det. Det er noget nemmere og langt mere intuitivt.

0 0
Lindberg 26-04-2012 17:01:54

Del med andre: Højreklik på en mappe og tryk "share".

Ville ønske de havde flere gratis GB. Skydrive har jo 25 GB. Dropbox fører lige nu fordi de har været på markedet i lang tid, men hvis de ikke ændrer på hvor meget plads man får gratis, så bliver de sat af Google/Microsoft.

0 0
Benjamin Jensen 26-04-2012 17:26:12

Ja, jeg er godt klar over hvordan man deler i web interfacet, men man kan ikke gøre det i stifinder som man kan med Dropbox.

Jeg vil ikke være afhængig af et web interface hele tiden. Derfor valgte jeg også Skydrive fra.

Desuden er det besværligt, hvilket ikke gør det bedre. Med Dropbox højreklikker jeg bare på filen, og vælger Get Link, og så kan jeg dele det med det samme.

Om man får 2 GB eller 5 GB er ligegyldigt i min verden. Det er alt for lidt uanset hvad. Desuden så får man også referral bonus ved Dropbox. Jeg får 1 GB for hver jeg tilmelder, da jeg er betalende kunde.

0 0
ladjo 26-04-2012 22:38:18

Ikke helt rigtigt.
Skydrive (MS) lancerede et "App" til OSX og Windows + IOS med fri udnyttelse af alle 25 GB.
Skydrive appet (programmet) indstallerer en mappe på din PC eller MAC som automatisk synkroniserer til skyen.
Der er en offentlig mappe som alle kan se når de tjekker dig ud på MSN/Live osv.
Der er en delt med udvalgte og der er alle de øvrige undrmapper som personlige dikumenter osv...
Træk og slip dine filer til mappen og de ligger i skyen ;o)
Der skulle også være en Android app på vej.

0 0
Alfix 27-04-2012 11:21:31

Jeg har droppet Dropbox og gaaet all Skydrive med de 25gb. Best tech thing der er sket i 2012 so far :)

0 0
x