Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Google: Dropper Facebook sync

Google: Dropper Facebook sync

Det er snart slut for Android-brugere at synkroniserer kontaktpersonerne på mobiltelefonen med Facebook-kontakterne.

Google sætter en stopper for, at Android-brugere kan synkronisere Facebook kontakter til Android og Google’s mobile tjenester, da de er trætte af det ikke går den anden vej. Sådan skriver TechCrunch.

Helt specifikt er Google trætte af, at Facebook-kontaktoplysningerne ikke bliver gemt på telefonerne. Og derfor er brugerne uden oplysningerne hvis en i kontaktlisten sletter sin Facebook-profil.

Google’s officielle udmelding lyder; “Vi synes det er vigtigt, at brugerne selv har mulighed for at kontrollerer deres data. Derfor ændrer vi lidt ting omkring Facebook-kontakter i OTA-opdateringen til Nexus S”.

Det er i første omgang på Nexus S, at brugerne vil opleve forskellen. Har en Nexus S-ejer downloaded Facebook applikationen fra Android Marked vil den ikke længere være integreret med Android kontakterne.

Derfor vil Facebook data være i applikationen, og altså ikke længere synkroniseret i telefonen.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

jens 25-02-2011 10:01:18

"Jeg forstår ikke ideen med at det kun er på Nexus S til at starte med."
Det kan google ikke.
Android er open source. Producenterne af telefonerne kan gøre som det passer dem.
Google kan ikke tvinge firmaer som HTC, Motorola, LG, SE osv osv til at gøre det samme. Google kan måske presse det ned i AOSP men producenterne kan stadig bare fjerne de ændringer hvis de har lyst.... Ge jeg er ret sikker på at de har lyst til at bevare facebook sync. Særstatus eller ej. Simpelthen fordi deres kunder vil begynde at skabe sig og tude helt uhæmmet hvis de mister facebook sync.

0 0
25-02-2011 10:48:10

Det kan du selvfølgelig have ret i:-)

0 0
Mobilsiden 25-02-2011 11:01:27

Nexus S får opdateringen først - plus de kan reelt set godt "lukke" for ting på den, men ikke på andre modeller.

0 0
25-02-2011 08:52:31

Jeg syntes sgu det er helt fair. Facebook skal ikke have særbehandling, bare fordi de er Facebook. De har hele tiden haft muligheden for at gøre det efter Google's regler, men har fået særbehandling hele tiden. Det er slut nu og det syntes jeg er helt i orden.

På den anden side er det selvfølgelig lidt træls for os Android brugere. Jeg forstår ikke ideen med at det kun er på Nexus S til at starte med. Hvis Google vil presse Facebook, så skal det sgu gælde for alle Android enheder, hvilket forhåbentlige ville få FB til at reagerer hurtigere.

Nu må vi se hvad der sker, men håber der kommer en løsning snart.

Mvh
En Nexus S ejer

0 0
jens 25-02-2011 00:00:45

"Ja altså hvorfor lader i ikke bare brugerne selv bestemme?!? Det er jo ingen tvang at bruge facebook sync. Dem der gerne vil "kontrollere deres data" kan jo bare lade være med at bruge det!!"
Nej. Problemet er faktisk ganske reelt. Facebook mener at det er dem og ikke dig der ejer alle de ting du har lagt på facebook. Det er netop derfor de kun har interesse i at "synkronisere" når de selv kan få lov til at suge en masse for dem nyttige informationer. Samtidig med at de stiller krav om at beholde det totale ejerskab over den information de sender den anden vej.

0 0
25-02-2011 08:54:01

Amen!

0 0
jens 24-02-2011 23:56:10

Facebook har hele tiden haft muligheden for at bruge de frameworks og api'er der er i android til at synkronisere kontakter. Det har de stadig. Men de informationer de lægger ned på telefonen vil andre apps og googles egne sync så have adgang til.
Problemet er bare at det vil facebook ikke. Derfor har google hidtil givet facebook særstatus. Det er efter min mening fint at de stopper facebooks sær status. (desuden er det kun relevant på googles egne telefoner nexus one og nexus s da ingen af de andre producenter mig bekendt har tænkt sig at medtage den ændring på deres telefoner)

Facebook er enormt opsatte på at suge kontakt information fra alle mulige andre services men nægter kategorisk at lade brugere flytte kontakt data den anden vej ud af facebook over i andre systemer.

0 0
Kaare 24-02-2011 22:44:39

ja det er da en totalt dårlig undskyldning google kommer med: "Vi synes det er vigtigt, at brugerne selv har mulighed for at kontrollerer deres data. Derfor ændrer vi lidt ting omkring Facebook-kontakter i OTA-opdateringen til Nexus S"

Ja altså hvorfor lader i ikke bare brugerne selv bestemme?!? Det er jo ingen tvang at bruge facebook sync. Dem der gerne vil "kontrollere deres data" kan jo bare lade være med at bruge det!!

Jeg synes lige som Thomas Christensen at facebook sync er en af de fedeste ting ved andoird mobiltelefoner og en ting ejg meget nødigt vil undvære!!!

0 0
Thomas Kristensen 24-02-2011 19:05:49

Det syntes jeg bestemt ikke om
Det er da den dårligste ide, google længe er kommet med :)
Og det er sikkert bare fordi de ikke selv har 100% kontrol over Facebook, eller fordi de ikke selv er bag facebook

Er rigtig glad for denne funktion
Men heldigvis for mig, så har jeg en HTC Desire
Og HTC har deres eget system, så det burde ikke gå ud over vi med en HTC telefon :)
Da facebook er integreret i HTC Sense :)

0 0