Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Google fremskynder dansk debut for HTC Nexus 9

Google fremskynder dansk debut for HTC Nexus 9

Officielt var den danske levering af Nexus 9 udskudt til december. Men bestiller du i dag, kan du få den en måned tidligere.

HTC Nexus 9 er Googles toptablet og seneste udfordrer til Apples populære iPads. Med en skærm på 8,9” befinder den sig resolut mellem iPad mini og iPad Air, på henholdsvis 7,9” og 9,7”. Formatet på skærmen er, i modsætning til de fleste Android tablets, ikke 16:10, men 4:3, ligesom de mere firkantede iPads.

Med den nye Nexus, får du den første Android-enhed med 64-bit support, 8 megapixel kamera, 2048x1536 display og HTC’s BoomSound højtalere.

Vil du købe den nye Nexus-tablet, er den officielle melding fra HTC, at de nordiske lande må vente til starten af december, før de første enheder sendes. Bestiller du igennem Googles Play Store, kan du dog få fingrene i HTC Nexus 9 tidligere. Her lover Google at enhederne sendes fra lageret om 2-3 uger, plus to til tre dages leveringstid.

Læs også: HTC Nexus 9 - Google lancerer eksklusiv tablet

Bestiller i dag, kan du derfor være heldig at få tilsendt din nye tablet fra den 3. november, som svarer til den officielle globale lanceringsdato.

HTC Nexus 9, fås kun i sort indtil videre, men i 3 varianter: 16GB, 32GB og 32GB+LTE. Prisen er på henholdsvis 2.890, 3.690 og 4.190 kroner.

Klik her for at bestille HTC’s nye Nexus hos Googles Play Store.

Specifikationer Nexus 9

Mål: 228 x 154 x 7,9 mm, 425 gram (LTE: 436 gram)
Display: 8,9 tommer, 2K opløsning (2048x1536), 281 PPI
Kamera: 8 MP, 1,9MP front
Ydelse: Nvidia tegra K1 64-bit  dual-core 2,3 Ghz, 2GB RAM, Kepler DX1 grafik
Lagerplads: 16/32GB
Batteri: 6700 mAh
Software: Android Lollipop 5.0
Øvrigt: frontvendte BoomSound stereohøjtalere, NFC, LTE option.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

RA 10-12-2014 10:14:33

Mobilsiden skriver d. 20 Okt.
Google fremskynder dansk debut for HTC Nexus 9 så vil man få den 1 mdr. før.
d.d. 10 Dec har jeg endnu ikke fået min NEXUS9 som er bestilt 1. Nov.
Hvor har Mobilsiden dog ovenstående information fra ? og ved i noget nyt om leverings tid i dag ?

Officielt var den danske levering af Nexus 9 udskudt til december. Men bestiller du i dag, kan du få den en måned tidligere.

0 0
Henning 24-10-2014 12:47:40

Kan bestilles via HTC Conceptstore: http://webshop.htcconceptstore.dk/collections/nexus-9
Det bliver stort :-)

0 0
Lowkey 20-10-2014 13:55:06

Det giver ingen mening at 32GB er den maksimale størrelse man kan købe.
Nexus 6 er tilgængelig i en 64GB version og jeg har langt mere brug for meget plads på en tablet, end jeg har på min mobil.
Hvis man skal ud og rejse, så vil man vel gerne have en håndfuld film, serier og/eller tegneserier liggende på enheden og sandsynligvis også et udvalg af spil. Så bliver 32GB ret hurtigt fyldt op.

1 0
Nexus 20-10-2014 13:03:44

Er der en som ved, hvornår LTE udgave bliver tilgængelig??? Google Play skriver kun "Kommer snart."

0 0
Søren Resbo 20-10-2014 12:47:49

Det kribler godt nok i fingrene for at bestille ..

1 0
Shawn 20-10-2014 12:46:51

Endnu et højkvalitets produkt fra HTC - Nu ryger min iPad mini til fordel for denne skabning.

6 1
Jens Holst Schumacher 20-10-2014 11:47:19

Nogen der ved hvornår Nexus 6 forventes at komme på den danske den af play store??
Jeg sidder lige nu og overvejer at købe en nex9 bare for at have noget legetøj indtil jeg kan få lov at bestille en nex6.

1 0
Thomas Larsen 20-10-2014 12:41:25

Jeg regner med det bliver næsten samtidig som USA, Europa var ikke langt bagefter ved lanceringen af nexus 5.

0 0
Naggie21 20-10-2014 13:31:04

Men langt de første danske udgaver af N5 var da parallelimport? Den kom jo først i Play Store omkring maj.

0 0
Thomas Larsen 20-10-2014 13:58:58

Ja fordi de solgte ikke enheder på play store i Danmark da den kom ud, så jeg mener i forhold til europæisk udgivelse rent generelt.

0 0
Naggie21 20-10-2014 14:33:18

Jo jo, det er jeg med på. Men jeg mener bare, at vi ikke skal være sikker på, at vi kan få den i den danske Play Store med det samme. Synes jeg har læst rygter om december flere steder.

0 0
Thomas Larsen 20-10-2014 16:35:21

Derfor jeg skriver at det er hvad jeg regner med, officielt set har Google sagt at de lancerer 29. oktober for USA, og i de "kommende uger" i 28 andre lande.

Vil regne med de går efter en lancering på samme dag men af en eller anden årsag forbeholder sig et par ugers råderum i tilfælde af at det skulle gå galt.

0 0
Naggie21 20-10-2014 17:47:57

Det er muligvis fordi det kan ende, som med Nexus Player, at den bliver udsolgt på under 12 timer :)

1 0
Thomas Larsen 20-10-2014 18:11:41

Er vel også nemt nok, når man er så sent ude at man først får tid til at certificere dem en uge før annoncering.

Men det er forskellige modeller så salget i USA er ligegyldigt.

0 0
Naggie21 20-10-2014 20:24:16

Forskellige modeller af Nexus 6? Nej, ikke den der sælges i Play Store. Den er international og kan tage stort set alle frekvenser på både 2g, 3g og LTE.

0 0
Naggie21 20-10-2014 20:42:44

Du misforstår artiklen. Der kommer to versioner i USA. Den ene (SKU) er til Verizon, T-Mobile og Sprint. Den sælges direkte hos dem. AT&T sælger den internationale og det samme gør Play Store. AT&T bruger nemlig samme type GSM netværk som vi også bruger i DK.

0 0
Thomas Larsen 20-10-2014 20:55:42

Hvorfor skulle de dog gøre det? Især taget i betragtning Google specifikt kalder det "Rest of World SKU"

0 0
Naggie21 20-10-2014 21:00:43

Fordi AT&T ikke kan tage de frekvenser, som fx Verizon benytter. Og artiklen siger det jo selv. 2 versioner til USA, 1 version til resten. Så den ene til resten af verden, er selvfølgelig også den ene af 2 i USA. Ellers ville der jo også være 3 versioner.

1 0
Thomas Larsen 20-10-2014 21:11:36

Hvor står det? Udover det understøtter ROW SKU ingen af AT&T's LTE frekvenser. Americas SKU understøtter derimod alle amerikanske frekvenser.

0 0
Morten Jensen 20-10-2014 11:43:45

"Formatet på skærmen er, i modsætning til de fleste Android tablets, 16:10 men 4:3"
Det giver ingen mening. :-) Der mangler vist et ord eller to.

1 1
Niels de Boissezon 20-10-2014 12:03:15

Hov, ja. Der manglede et ord. Det er nu tilføjet.

Venligste hilsener,
Niels /mobilsiden.dk

1 1
baadek 20-10-2014 11:49:32

Jeg er enig....

1 2