Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Google fylder 15 år - internettets stormagt

Google fylder 15 år - internettets stormagt

Internettets stormagt Google, som står bag blandt andet Gmail, YouTube, Google+ og Android, har netop nu 15 års fødselsdag.

Google Inc. er selskabet bag kæmpe store tjenester på internettet og siden grundlæggerne, Larry Page og Sergey Brin, stiftede selskabet tilbage i september måned 1998 er der sket ufattelig meget.

Larry Page og Sergey Brin mødte hinanden på Stanford University i 1995 og havde året efter lavet en søgemaskine, som først hed BackRub, der brugte links til at afgøre relevansen af enkelte websider.

Men selve Google Inc. blev altså første stiftet i 1998, blev børsnoteret på NASDAQ i 2004 og er i dag 15 år senere meget mere end blot en søgemaskine. Google er også Gmail, Google Maps, YouTube, Google Earth, Google+, internetbrowseren Chrome og Android.

Stort tillykke til internettets stormagt Google med de 15 år.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Erik Østergaard 29-09-2013 17:32:49

Google er og vil fremover være den største og vigtigste ting for "World Wide Web" verden over...

0 0
Kim 28-09-2013 11:31:45

Hvad er det? Er det det der man skal tilmelde sig for at kunne kommentere på youtubes?

0 0
Thomas Larsen 28-09-2013 14:55:13

Der var google-haterne :)

0 0
28-09-2013 17:08:42

Det er lidt sjovt som nogle kan kalde andre hatere i nogle sammenhænge, men i andre laver de selv samme stunt.

0 0
Peter 28-09-2013 18:08:04

Øhh nej!
Det er det da ikke, når folk hater er det da okay at kalde dem "hatere", jeg mener hvis du ser en der køre for stærkt, kan du jo godt kalde ham/hende for en fartbølle, selvom du også selv tit køre for stærkt.
Og handler hate enlig ikke om misundelse, eller at være bange? Jeg ved det ikke!
Er selv kæmpe Google fan!
Skrevet fra en Android i Chrome. Med link fra Gmail. ;-)
God dag!
Også jer hatere!

0 0
28-09-2013 23:17:01

Den var nu ikke møntet på dig. Er helt enig i det du skriver.

0 0
TF 29-09-2013 00:06:32

Og der var googles tilbedere så :-)

0 0
Thomas Larsen 28-09-2013 18:18:25

Selvfølgelig, men man skal passe på med at være imod hatere når man selv er en :)

0 0
Peter 28-09-2013 16:50:54

Jaa... :-) Men synes han fortjente et svar! Forstår ikke hvordan man kan hade google... Kunne ikke leve uden...
"Google er min ven,
-nu er han det igen!"
God dag, allesammen! :D

0 0
Peter 28-09-2013 13:57:17

Både og, har du en gmail, er det den kode... Ellers skal du bare lave en google konto, som virker med utallige tjenester! :D
God dag

0 0
TF 27-09-2013 22:25:31

Stort tillykke til spam kongen over dem alle.

0 0
claus 27-09-2013 19:34:03

Skal vi ikke lige sige at de købte youtube.. de står som sådan ikke bag ved youtube de ejer det i dag ja :)

0 0
Mads 30-09-2013 08:41:02

Der står jo ikke at de startede Youtube, men at de i dag bl.a. er youtube :)

0 0
30-09-2013 09:00:10

Næ nej, når man skriver Google i samme sætning som forskellige teknologier, så mener man jo at google har opfundet det :-) Og Google er jo satan selv, det eneste de vil er at sælge din identitet til østeuropæiske It - kriminelle og NSA. Og denne praksis er de eneste og alene om, ingen andre kunne finde på have have oplysninger på dig. Alle de andre er guds små engle, der kun eksisterer for at hjælpe sultne børn i Afrika. Smurte jeg for tykt på? :-)

0 0
John 27-09-2013 19:53:22

Det er det samme med Android. Dem købte de også.

0 0