Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Google har ændret ”Android Market” til Google Play

Google har ændret ”Android Market” til Google Play

Så er det slut med Android Market – i hvert fald som varemærke. Nu skal brugerne lære at sige ”Google Play”.

Brugere med en Android smartphone i lommen har efterhånden lært, at Googles svar på Apples App Store hedder ”Android Market”.

Men bedst som brugerne har styr på begreberne bliver de ændret.

Google har således netop opdateret Android Market til at hedde Google Play.

Udover at online-versionen er ændret, så er de forskellige Android-enheder også i færd med at blive opdateret. Brugerne vil opleve, at telefonen på et tidspunkt beder om at installere den nye version af markedspladsen.

Med Google Play samler Google deres forskellige tjenester som Movies, eBooks, Music m.v. under ét navn.

Video om Google Play

Video om Google Play

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

BE 08-03-2012 09:14:46

Vist er det blevet bedre over årene, men nu hvor de vil snage endnu mere i ens gøren og laden på internettet, og via ens mobil, så er det slut med Android på den næste mobil

Det bliver næsten helt sikkert WM7 eller 8 der kommer til at ligge på min næste mobil i stedet.

0 0
08-03-2012 11:25:29

Og så tror du at du kan leve dit anonyme online liv igen ? Sorry, men lige så snart du plug'er dig på internettet, så er der "nogen" der "holder øje"...

0 0
DX 07-03-2012 16:37:52

På den ene af mine tlf. er marked nu ændret til "Play butik" på den anden stadig det gamle navn, trods opdateringer af programmer for et øjeblik siden.

0 0
DX 07-03-2012 16:17:58

se at få produkt udviklet det Marked(Play) som er nu, for det er sku ikke imponerende. Det er ikke muligt at administrere sine telefoner enkeltvis, det er for dårligt at sådan et kæmpe foretagende ikke er nået længere,. Jeg er nød til at benytte AppBrain.com, hvor det er muligt at se den enkelte telefon & administrere hver enkelt telefon for sig, vågn nu op Google.

0 0
DX 07-03-2012 16:40:40

Det er marked(play) på PC, jeg omtaler oven over.

0 0
07-03-2012 13:46:16

Jeg tror nu nok at brugere af android telefoner, er klar over at det hedder android market/marked og ikke app store....Hvorfor er det noget man skal vende sig til ? Android har trods alt været ude i et stykke tid.

0 0
hotpop 07-03-2012 14:05:58

Man skal vænne sig til det, fordi besøger du marked via en browser, hedder det nu Google Play, ikke Android Marked, men besøger du marked via din telefon, ja så hedder det stadig Android Marked.

Forvirret? ;)

0 0
07-03-2012 14:35:45

Jeg hæftede mig bare ved at der i teksten står "brugere med android i lommen har efterhånden vænnet sig til".....

Og kan så sige at det hedder Google Play både i browser og mobil hos mig :D

0 0
Dick Taid 07-03-2012 14:28:44

Det har også skiftet navn på telefon og tablet. Clear data for Market, åben appen, evt. genstart, og den skifter til version 3.4.6 med navnet Play Store.

0 0
hotpop 07-03-2012 15:34:52

Hvordan?
Marked ligger ikke under Programmer ... :(

0 0
hotpop 07-03-2012 15:35:52

Nå det har selv skiftet navn
Forvirringen er total her :D

0 0
07-03-2012 14:27:17

@ hotpop
På min Motorola razr skiftede det automatisk ikon og navn til google play da jeg accepterede de nye vilkår, så der er det google play

Men på min Samsung tablet er det stadig android marked af navn selvom jeg har fået google play og de billige spil og programmer til 2,99kr og 50% på andre

0 0
07-03-2012 15:23:44

Så har min version på tablet efter genstart af terminal skiftet navn til google play

0 0
hotpop 07-03-2012 13:36:15

ja man skal acceptere Google Plays betingelser når man idag går på Marked via sin telefon. Men selv om Google måske man vil have man siger Play, hedder det dog stadig Android Marked på telefonen.
Desuden er der ting i Google Play der ikke virker i DK, men det kommer nok - måske...

0 0
Kim Rieneck 08-03-2012 05:54:05

Det hedder også Marked på min mobil telefon.

0 0