Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Google har fjernet navigations-app fra Android

Google har fjernet navigations-app fra Android

En buggy navigations-applikation er fjernet fra Google Play Store på Android.

Det blå ikon med adgang til Navigation er på vej væk.
Det blå ikon med adgang til Navigation er på vej væk.

Hvis du leder efter applikationen Navigation fra Google i Google Play Store, så leder du forgæves.

Læsere rapporterer nemlig, at applikationen hen over sommeren har været yderst ustabil, hvilket kan være årsagen til, at Google har fjernet programmet.

Du kommer dog ikke til at mangle navigation på Android-telefonerne, da tjenesten fortsat kan aktiveres gennem Google Maps.

Tidligere har der i forbindelse ved brug af navigationstjenesten været færre tryk for at komme i gang, i forhold til, når man har anvendt og aktiveret navigationen via Google Maps.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Thomas Larsen 22-08-2013 18:47:51

Nogen grund til i at mente at John ikke skulle stå som skribent på artiklen længere?

0 0
22-08-2013 18:25:44

Jeg har både det nye maps og navigation app/link. Så det er åbenbart ikke for alle.

0 0
Thomas Larsen 22-08-2013 18:36:27

Hvis du holder fingeren ned på navigations appen i din appdrawer og ser app info for den, er det stadigvæk google maps(com.google.android.apps.maps)?

0 0
22-08-2013 19:35:48

Ja det er det. Version 7.1.0.

0 0
Thomas Larsen 22-08-2013 19:40:27

Kan du afinstallere helt eller kun afinstallere opdateringer?

0 0
22-08-2013 19:48:19

Kun opdateringerne.

0 0
Thomas Larsen 22-08-2013 19:52:14

Måske det har noget at gøre med om hvorvidt det er en system app, må lige se om jeg kan teste det.

0 0
Thomas Larsen 22-08-2013 20:02:27

Sker godt nok ikke her, selv hvis google maps er et system app.

Bruger du en stock launcher eller en custom?

0 0
22-08-2013 22:50:14

Kører med Nova Launcher på en S4 som der ikke pillet ved.

0 0
Onkel_Per 22-08-2013 16:20:14

Navigation blev ustabil hos de brugerer der IKKE opdaterede til den nye Google Maps, da navigation blev inkluderet i app'en?
Altså stadig fosøgte at bruge den gamle navigation.

0 0
Thomas Larsen 22-08-2013 16:53:33

Navigation og maps har altid været et og samme app, navigations-linket pegede bare på en "activity" i maps appen.

Derfor er dette ikke muligt, og selv hvis det var ville der være tale om samme app og samme "activity".

0 0
Onkel_Per 22-08-2013 16:26:20

(et skub fra hunden fik trykket på indsæt før tid)
...
Og det er jo ikke sikkert at kommandoer/koden/kaldene mellem de to applikationsdele passer sammen længere!

0 0
Casper 22-08-2013 14:10:55

Hej John.
Navigation har aldrig været på Play Store, men en del af Google Maps. Det har, som du skriver til slut, været en genvej til til navigationsdelen i Maps. Derfor kan "applikationen" heller ikke være ustabil idet det så er Google Maps, der er ustabil.

Så i afsnit 1-3 siger du at Navigation er en stand-alone app. Det er forkert.

I afsnit 4 siger du at de hele tiden har været en del af samme app. Det er i direkte modstrid med resten af "artiklen", hvilken er imponerende på 8 linier.

0 0
Thomas Ulvedal 22-08-2013 15:39:04

Jeg er næsten sikker på, at Navigation er den gamle Google drive app. Jeg har både Navigation og Google Maps liggende på min telefon, og har fejl i Navigation som ikke kan genskabes på Google Maps navigationsdelen.
Der er da også andre der har bemærket noget http://www.google.dk/search?site=&source=hp&ei=BRQWUrqTEOiQ4AT_lICIDQ&q=google+navigation+disappeared&oq=Google+navigation+&gs_l=mobile-gws-hp.1.2.0l5.11930.26033.0.27909.12.10.0.2.2.0.362.1167.0j2j2j1.5.0....0...1c.1.25.mobile-gws-hp..5.7.1281.NG_O5bxkm0A&rlz=1Y1XIUG_daDK514DK515
Mvh. Thomas Ulvedal
Mobilsiden.dk

0 0
Thomas Larsen 22-08-2013 17:18:20

Vi er godt klar over at den er "væk".

Navigation/"gamle google drive app" har aldrig været et app, Navigation var en del af Maps appen, og den er nu "fjernet" i nyeste version af Maps.

I realiteten er den rettere sagt ikke længere tilgængelig som dedikeret genvej og kræver du bruger Maps interfacet, men funktionen er der stadigvæk.

Hvis du virkelig har problemer er der nok tale om eventuelt tredjepartsprogrammer der måske gør ting eller har genveje som ikke er kompatible med den nye version.

0 0