Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Google har opdateret Google Maps til Android og iOS

Google har opdateret Google Maps til Android og iOS

Google opdaterede i sidste uge Google Maps til Android og nu følger også en opdatering til iOS – som understøtter iPad.

I sidste uge opdaterede Google deres Google Maps til Android smartphones og tablets og nu er denne opdatering også kommet til iPhone og iPad.

Det er første gang den er tilpasset Android tablets og iPads.

Opdateringen bringer også et helt nyt design med sig, som minder om Maps på computeren og Googles egen design strategi.

Med den nye opdatering kommer der nu trafikmeldinger direkte på skærmen mens man kører – og med præcis angivelse af uheldets placering.

Du kan også udforske populære steder at spise, drikke, shoppe, spille og overnatte med Google Maps.

Android-versionen er kompatibel med Ice Cream Sandwich og Jelly Bean enheder og iOS-versionen understøttes fra iOS 6 og opefter. Du kan læse mere om opdateringen her og flere af de nye funktioner.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Morten Rank Jensen 18-07-2013 20:01:35

Jeg må sige at den iPad tilpasset version af Googles Maps har været længe ventet.
Men hos mig(iPhone 4S & iPad 3.gen med Retina skærm) kører den stadig ikke ligeså smooth som Apples egen "kort" app når det kommer til at panorere rundt i kortmaterialet, hvilket jeg synes er SUPER vigtigt. Måske er det fordi der ikke er så meget info at panorere rundt i da Google, så vidt jeg ved, også er vectorbaseret som Apples ;-)
Problemet med Apples løsning er bare at man gentagende gange vender tilbage til Google Maps fordi man lige skal bruge street view eller integrationen af kollektiv direkte i app'en.

Ville stadig ønske at Apple havde licensaftale med Google omkring Maps og Youtube, for når det kommer til at lave ordenlige apps er der altså ingen der når Apple til sokkeholderne.

Eks. Som at man tvinges til at se youtube film i landscape når man går full screen.
Eller at man ikke kan scrubbe (spole præcis) i Youtube app'en. Her er man nød til at slette app'en så Youtube klip vises via. Safari så funktionen er tilgængelig.

Just my thoughts ;)

0 0
Kenneth F 18-07-2013 00:59:53

Det er så lidt træls at de har droppet deres Google Latitude.

De udfaser det her i starten af august..
Det brugte jeg ellers en del :(

0 0
18-07-2013 07:10:56

Er det ikke bare blevet en del af Google +?

0 0
Kenneth F 18-07-2013 22:54:00

Ikke helt..

De prøver at få folk over på Google+ ved at sige: "Jamen det er derover"

Men er det bare ikke :(

0 0
SpookiePower 17-07-2013 22:57:27

Maps/Navigation er blevet meget bedre på mange områder, men de har desværre fjernet "My places" som giver mulighed for at kunne markere adresser og steder som favoritter. Det er virkelig en nedgradering !!

0 0
Peter Frederiksen 18-07-2013 19:21:12

Det er bare en anden måde du skal lave "my places"....

Du skal markere med den "røde knapnål" på kortet, derefter swipe op (fra bunden)... Tryk på GEM..

Oppe i søgefeltet skal du trykke på "person" ikonet, og derefter kan du se både dine gamle "my places" og den der er du lige har gemt..

0 0
Ole Christensen 17-07-2013 14:56:20

Det bedste er nu blevet endnu bedre! What's not to like.. :-D

0 0
17-07-2013 19:30:54

Jep, de kan sq finde ud af at lave kort. Og nu hvor der for alvor arbejdes på at fjerne roaming takster i EU, ja kan folk ikke engang pive over manglen på offline maps.

0 0
TF 17-07-2013 23:16:53

Det kan man da sagtens for hvad vil du helst betale meget, lidt eller intet, for intet er hvad det koster hos nokia.

0 0
18-07-2013 08:08:07

Jeg ved ikke med dig, men jeg har data i mit mobil abonnement, så det er som sådan "gratis". Men lad det nu ligge, vi to bliver alligevel ikke enige.....

0 0
TF 18-07-2013 18:16:20

Har du også data pakke der gælder i udlandet da ? Det er jo der problemet er og det var jo det jeg kommenterede idet du talte om roaming takster.

Men betal du bare i dyre domme jeg snupper den fornuftige løsning og betaler intet :-)

0 0
18-07-2013 20:17:07

Læs dog hvad jeg skriver.... Og følger lidt med i hvad der sker inden for roaming, inden du skal spille smart....

0 0
TF 18-07-2013 21:50:39

Om roaming afgiften så fjernes helt vil din data pakke da stadig ikke virke udenfor landets grænser vel ? så det vil stadig koste penge for dig og intet for mig er det ikke rigtigt ?

Og slap lidt af jeg spiller ikke smart jeg skriver pænt til dig

0 0
TF 18-07-2013 22:46:50

Hvor i den artikkel står der din data pakke her i landet kommer til at virke i udlandet ? Du kommer måske til at betale mindre, men den eneste der kommer til at betale "nada" er mig :-D

Og hyg dig med at betale kassen til EU en gang får fingeren ud for det plejer at tage sin tid ;-)

0 0
18-07-2013 23:06:49

Tak.

0 0
TF 18-07-2013 23:23:20

Det var så lidt og det er da dejligt at se du kan indrømme når du tager fejl :-)

0 0
19-07-2013 06:24:59

Det har jeg da ikke gjort. Lad os nu se hvordan det bliver. Og personligt er jeg fløjtende ligeglad, tager på ferie i dk. De byer jeg kommer til i udlandet er på offline maps alligevel.

0 0
TF 19-07-2013 14:39:30

Nej og det ville du heller aldrig selv om det står sort på hvidt :-)

0 0
19-07-2013 20:01:20

Jo da, men du kommer jo aldrig noget der er sort på hvidt ;-)

0 0
TF 19-07-2013 22:30:16

Næ men det gjorde du da for mig med dit link der jo bakker mig op i det jeg siger ;-)

Nå men held og lykke næste gang :-)

0 0
19-07-2013 23:24:31

Det gør det da ikke.....Hvad bakker det dig op i? Du tror vel ikke at de store europæiske selskaber lader lille Danmark være? Der bliver sq da lavet aftaler indbyrdes osv osv.... Men bliv du nu bare i din tro.

0 0
TF 20-07-2013 05:04:49

De bakker mig op i at du måske ikke skal betale så meget men måske i fremtiden en gang stadig lidt som jeg skrev.

Prøv nu at finde et sted der står din data pakke kommer til at virke uden for DK som du jo indirekte påstår.

Eller bare indse at din løsning koster nået og min er gratis, altså er min løsning din overlegen.

0 0
20-07-2013 06:49:34

Det er rigtigt at artiklen ikke skriver noget om at jeg kan bruge mit abonnement i udlandet, men den skriver heller ikke at jeg kan. Og hvis jeg skal ligge en 50 kr for 2-3 GB på ferien, så er det fint. Jeg vil jo alligevel bruge det på andet. Men som sagt så tror jeg at de store selskaber vil brede sig over hele Europa og så vil samme abonnement formentlig ælde for hele EU.

http://www.telegraph.co.uk/finance/newsbysector/mediatechnologyandtelecoms/telecoms/10119159/EU-to-end-mobile-roaming-charges-next-year.html

0 0
TF 20-07-2013 14:12:35

Så igen den gratis løsning vinder og din er taberen :-) længe leve vinderen nokia :-)

Om din forudsigelse holder får vi at se men den ligger nok en del år ude i fremtiden så det kan du ikke bruge til nået nu alligevel, men vi ser på det igen om 2-3 år :-)

0 0
Peter Frederiksen 20-07-2013 23:46:31

@Thomas F

Der er gratis offline maps/GPS løsninger i hobetal på Play.

f.eks. dette..
http://goo.gl/Z2pI6

Om Nokia er vinderen, nahrr..

0 0
TF 21-07-2013 00:36:42

Debatten gik på google maps vs nokia maps så jo nokia vinder her og ja jeg har testet dem begge :-)

0 0
21-07-2013 10:36:08

Hvilken android har du haft til at teste Google maps på?

0 0
Peter Frederiksen 21-07-2013 04:06:27

Jeg går udfra vi snakker Here maps?

Hvilket jeg også har afprøvet på en Ativ S.

Den eneste fordel er offline maps, hvilket også delvist er i Google maps, men dog ikke lagre et helt land Here...

Det jeg savner ved Here er compas mode, Street View og Cyklist mode..

Here maps anmeldelser af cafeer og lign sker i gennem tripadvisor, lonely planet, Outy..

Hvor det primært er skrevet af turister om danske steder, hvor for det meste er engelsk, men oplever også spansk og tysk.. tyndt!

Samt at min vej og omgivelser i steder bliver data hentet fra de gule sider!

jeg ved ikke rigtig hvad jeg kan bruge disse informationer til? Janzeb Abdul rengøring APS? Ehlers consult? Pressefotograf Henrik fyldgast?

Igen tyndt!

Hvor google maps er det primært er danskere, som anmelder danske steder på DANSK.

Kig ind hos Fins Sushi
http://goo.gl/VP5qS

Hotel Danmark
http://goo.gl/uFGsH

Hviklet man også kan i app'en


Så nej, Here maps ikke specielt noget at råbe hurra for, Google Maps er langt mere brugbar også i udlandet(jeg køber altid et tank op kort med data)

0 0
20-07-2013 20:25:47

Det er jo ikke kun min forudsigelse, men også journalisters. Og hvor har jeg sagt at det var noget der skete nu? Og bare fordi dine Nokia maps er offline gør dem jo ikke bedre end andre. Der er masser af andre ting..... Et ret vigtigt punkt at teste på kunne jo være om man bliver sendt det rigtige sted hen. Det er jo ikke alle der har styr på det f.eks. Og nej jeg snakker ikke om Nokia her.....

0 0
TF 20-07-2013 22:50:14

Det er muligt du ikke snakker om nokia pludselig men det gør jeg og det var det diskutionen gik på så lad venligst være med at forsøge at skifte emne bare fordi du ikke har ret.

Jo nokia slår dit google maps af banen her på pris og i brug ( personlig erfaring ), jeg siger ikke at google maps ikke er godt men nokia slår dem bare lige på målstregen.

Hvor har jeg sagt du har sagt det er nået der sker nu ?

Journalisters ord er ikke intet værd, du ved jo ikke om de ved nået om emnet overhovedet eller de bare prøver at lave spændende overskrifter som BT

0 0
21-07-2013 16:13:08

Jo jeg snakker om Nokia, så til forskel fra dig så skifter jeg ikke emne. Det jeg snakkede om der ikke var Nokia, var mit lille eksempel på kort der ikke virker særligt godt.... Ang. Journalister, så ja det kan være noget værre noget. Men mener nu at den artikel jeg linker til ikke ligefrem indeholder sensationsjournalistik. Og selve avisen er jo heller ikke ligefrem BT:

https://en.wikipedia.org/wiki/The_Daily_Telegraph

Og siden du åbenbart har en kæmpe personlig erfaring med Nokia maps vs Google maps, så fortæl? Og hvilke android devices har du testet på?

0 0
TF 21-07-2013 17:44:28

Hvor har jeg skiftet emne ?

Jeg har testet google maps fra en android mobil (HTC) og ios (iphone 5 og ipad mini) er det ok gennem testet og hvorfor er det vigtigt hvad jeg har testet det på ?

Hvad har du testet Here maps på ? Og var det bare lige en mobil du lånte 5 min eller har du testet det ordenligt ?

Ang journalister ja så står jeg ved hvad jeg sagde før, find en der ved nået om emnet istedet.

0 0
21-07-2013 19:37:58

Ikke her andre steder, men lad det ligge. Hvilken HTC? Og Google maps fungerer sq bedst på Android, der er det arbejdet ordentligt ind i. Og jeg har aldrig set here andet end i en browser, har dog heller aldrig påstået det. Har heller aldrig påstået at Google maps er bedre, det er jo dig det er påstår det modsatte.....

0 0
TF 21-07-2013 21:59:33

Hvorfor er det egentlig så vigtigt hvad telefon jeg har prøvet det på ? Eller er du bare nysgerig på om jeg leger med android også :-) men vis du husker så godt hvad jeg skriver så ved du jo allerede hvad for en HTC jeg har lovprist til skyerne ;-)

Du har slet ikke prøvet here maps og så mener du du kan tillade dig at sige at det ikke er bedere end google maps, du er da sjov :-D

Har du testet google maps på ios efter google selv smed det i appstore eller er det også bare nået du mener du kan snakke med om uden at vide en skid ?

0 0
22-07-2013 06:26:35

Som sædvanlig læser du ikke hvad folk skriver. Jeg har ikke sagt Google maps er bedre, men jeg betvivler dine personlige erfaringer. Du vil ikke fortælle hvilke android du har haft, hvilket får mig til at tro at det nok er ved at være lang tid siden og at Google maps er noget helt andet i dag.

0 0
TF 22-07-2013 13:01:03

Ja det ville du sikkert gerne tro men det var nu en HTC one og den er nu ikke så gammel vel ;-) lækker telefon faktisk og vis du, som du påstår, virkelig kan huske hvad jeg skriver så ville du have vidst det.

Jeg har ikke sagt at du har sagt at google maps er bedere, nu er det vist dig der ikke læser, jeg skrev: Du har slet ikke prøvet here maps og så mener du du kan tillade dig at sige at det ikke er bedere end google maps, du er da sjov :-D

Og da du sprang over mit sidste spørgsmål kender vi allerede svaret på det så.

Jeg tror vi stopper her og så kan du jo prøve dig lidt frem før du en anden gang starter med at diskutere nået du intet ved om, du skulle nok overveje at komme lidt udenfor din android/samsung osteklokke og prøve hvad der ellers er der ude.

0 0
22-07-2013 17:04:30

Ok, og hvor lang tid havde du den HTC one 14 dage? Jeg har leget med google maps på iOS, da der både er ipad og iphone 5 her i huset. Men da det ikke ligefrem er det jeg selv bruger, så udtaler jeg mig ikke om det. Og igen, hvor påstår jeg at den ene er bedre end den anden ? Det eneste jeg påstår er at du pynter på din "personlige" erfaring... Og ved at læse lidt ude på nettet og fedte lidt med here maps i browseren, så kan jeg jo godt se at det eneste der egentligt trækker op for dem er offline....

0 0
TF 22-07-2013 17:17:59

Jeg har brugt google maps nok lige så langtid som dig så min erfaring med det fejler intet.

Jeg syntes du skulle være varsom med at påstå folk lyver det er ikke specielt høfligt.

Som sagt jeg tror vi stopper her og så kan du komme igen når du ved nået om emnet, alt det der jeg har læst og prøvet det i browser kan jo intet bruges til og en anden gang så lad være med at spilde folks tid ved at starte diskutioner hvor du intet ved om det du diskutere.

0 0
23-07-2013 10:21:23

Det var sq da dig der startede med at stille op til dans...Og jeg påstår hvad jeg har lyst til !!! Og min erfaring med siger mig at du er sådan. Og selvfølgeligt kan det i browseren bruges. Er det ikke samme kort materiale ? Men det er åbenbart sådan at når man begynder at finde ting frem der halter, så skal vi til at stoppe....

0 0
TF 23-07-2013 12:42:08

Som sagt vend tilbage når du har lidt viden om det vi snakker om og tak fordi du spildte min tid.

0 0
24-07-2013 08:02:18

Det var så lidt ;D Nu er det jo ikke mig der siger du skal blvie med at komme tilbage...Og du ved da hvordan vores tråde ender, så du kunne næsten have sagt dig selv at det ville ende sådan her, da du startede......

0 0
22-07-2013 09:56:38

Men jeg kan godt se at here har vanvittigt gode satelitkort......

http://s401.photobucket.com/user/Galdaron/media/Mobile%20Photos/googleVShere_zpsbb49060b.png.html" target="_blank">http://i401.photobucket.com/albums/pp98/Galdaron/Mobile%20Photos/googleVShere_zpsbb49060b.png" border="0" alt=" photo googleVShere_zpsbb49060b.png"/>

0 0
TF 17-07-2013 17:39:08

Du har vist ikke prøvet nokia's maps ;-)

0 0
Peter Frederiksen 18-07-2013 15:02:05

Udover det er flotte kort, syntes jeg ikke det er noget specielt at råbe hurra for..

Mangler Compass mode og at kunne roterer map..

Har prøvet Here og Bing Maps, som umiddelbart ligner det samme...

0 0