Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Google i gavehumør - udvider Gmail-tjeneste med 1000 procent

Google i gavehumør - udvider Gmail-tjeneste med 1000 procent

Google Gmail udvider tjenesten og øger sin kapacitet med 1000 procent siden lanceringen i 2004.

Googles Gmail-tjeneste så for første gang lyset i 2004, den populære tjeneste var dengang i beta-stadiet, og det var den i hele fem år, indtil den blev til en final-version i 2009.

I 2004 var kapaciteten på Gmail på hele én GB, senere blev den opgraderet til, at der løbende ville blive mere og mere plads til forbrugerens mails - det skete i 2005.

Men i forbindelse med annonceringen af Google Drive, fejrer Google begivenheden ved at opgradere samtlige Gmail-brugere, med hele 10 GB gratis lagerplads.

Det betyder, at man nu har fem GB Google Drive plads (hvis man kan komme på) og 10 GB Google Gmail plads, alt sammen helt gratis.

Så stod du før og manglede plads da der ”kun” var 7,5 GB til dine e-mails, så er der nu 2,5 GB ekstra at boltre sig på.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

BallonPedro 25-04-2012 14:55:43

Hvorfor er det at Google ikke samler pladsen ligesom sine tjenester?

Altså jeg får f.eks. aldrig nogensinde brug for 10 GB til Gmail, til gengæld ville jeg gerne have det på Drive eller Picassa.

Hvorfor ikke samle det og sige at du har 10-20 GB samlet til at fordele over samtlige tjenester?

0 0
Jacob Smidt 25-04-2012 15:31:38

Der er jeg enig med dig Philip, det syntes jeg bestemt også var en bedre ide, men det ved Google nok også vil betyde at folk vil bruge mere af kapaciteten uden at skulle betale ;)

0 0
BallonPedro 25-04-2012 20:05:15

Det er nok netop lige det :)

0 0
Onkelalfa 25-04-2012 21:57:07

Min plads som jeg allerede havde købt ved picasa (80gb) er blevet lagt til så jeg nu har 85 gb plads på mit google drev.


Skidt være med mailen, så længe at picasa bliver tillagt - hvilket det gør :)


Og som tiden går og der kommer konkurrence, så falder priserne også. Kan glæde mig over at jeg allerede har de 80 gb for 20$ / året.

0 0
Jan Knudsen 25-04-2012 22:15:02

Ja og hvad jeg lige kan få ud af det, så har du de 80 gb for 20$ om året så længe du ikke ændrer på din plan

0 0
Onkelalfa 26-04-2012 08:30:51

Som jeg skrev til sidst, så falder priserne når konkurrence bliver hårdere.


Se lige priserne fra dropbox til google/microsoft.


At google havde billigere priser dengang det _kun_ var billeder og dokumenter var en anden "branche".

Google og Microsoft har jo gjort det mange gange billigere end Dropbox var.

Så hvordan er det du tror at priserne bliver ved med at være høje? Noget helt andet er at Google er et firma, de skal selvfølgelig tjene penge ligesom alle os andre.

Hvilken købmand kender du der blev rig og gav sin familie mad, hus, uddannelse, betalte skat osv, ved at sælge ting for 10% af konkurrenterne?

Bare fordi ting er på nettet gør ikke at det skal koste gratis.

0 0
Lars 25-04-2012 11:04:30

Google forkæler os med en prisstigning på 240% på storage.
For nogle få uger siden kostede 80G $20. Nu kan man få 100G for $60. Så kan man diskutere lidt ekstra GB som er gratis, men jeg håber sandelig ikke, at Google kommer i mere gavehumør foreløbigt

0 0
25-04-2012 11:32:36

Artiklen handler jo heller ikke om storage men om gmail.

0 0
Lars 25-04-2012 12:10:29

Ups, jeg må have misforstået noget, jeg var så sikker på at artiklen handlede om lagerplads på Gmail - lige som min kommentar.
Prisen er altså steget dramatisk i forbindelse med denne gave hvis man (som jeg) har brug for mere plads på Gmail.

0 0
25-04-2012 13:26:28

Sorry men du nævner bare storage, men nok om det. Ja sådan en prisstigning for betalende kunder er ikke i orden, når de samtidig giver 2,5 GB ekstra til gratis brugere.

Men uanset hvad, så er en 33% forøgelse til 350 millioner brugere da en ganske pæn gave.

0 0