Google indtager New York med interaktiv plakat

Den californiske søgegigant vil have deres seneste software-opdatering i søgelyset. Det sker med kæmpe interaktiv plakat.

Google indtager New York med interaktiv plakat

Et af verdens største reklameskærme styres nu af Google. Skærmen på 2500 kvadratmeter tårner over Times Square i New York, og er otte etager højt.

Det kæmpe display som indtager hele blokken mellem 45. og 46. street er dog mere end en sædvanlig reklame. Forbipasserende kan interagere via applikationen Androidify og blive forvandlet til Android-lignende personager på biograflærredet.

I app’en kan nysgerrige eksempelvis vælge svømmebriller, eller fodboldtrøjen og interaktivt styre deres karakater via nogle scener hvor kinect-lignende bevægelsessensorer genkender brugerens bevægelser og afspejler dem på det gigantiske lærred.

Prisen for reklamepladsen er ikke oplyst, men anslås til mere end 15 millioner kroner for 4 uger. Omtrent 10 millioner forbipasserende forventes at gå forbi reklamen igennem perioden.

Se reklamen i aktion i videoen nedenunder:

<