Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Google: Ingen Google apps til Windows Phone - endnu

Google: Ingen Google apps til Windows Phone - endnu

Google forklarer nu hvorfor de ikke har flere af deres kerneapplikationer på Windows platformen.

Mobilbrugere med en Windows Phone enhed har sikkert undret sig over hvorfor Google ikke har frigivet applikationer såsom Gmail, Google Maps, Google Drev, samt mange andre populære Google-apps på netop denne platform. Nu kommer Google med svaret.

Ifølge produkt-direktør for Google-apps, Clay Bavor, så er svaret simpelt, manglende interesse for hele Windows 8 platformen.

- ”Vi har ingen planer om at udbyde Windows apps. Vi er meget forsigtige med hvor vi investerer og vi bevæger os hen imod hvor brugerne er, men de er ikke på Windows Phone eller Windows 8. Skulle det ændre sig vil vi selvfølgelig investere i platformen” Fortæller Clay Bavor til V3.co.uk.

Til gengæld fortæller Clay Bavor at, Google er meget interesseret i at forsætte den kraftige udvikling de har gennemgået med deres Google apps i 2012, til iOS og Android, og vil fortsætte med udviklingen i 2013, med målet om at have endnu flottere designet applikationer.

- Google Maps er tilbage på iPhone

Senest har Google frigivet og opdateret adskillige applikationer til Android og iOS, nogle af dem kan du læse mere om herunder.

Læs også:
- Google Now opdateret med nye kort
- Stor Gmail opdatering klar til iOS
- YouTube er endelig klar til iPad
- Gmail features fra Jelly Bean klar til Android 4.0
- Godt nyt til Android-brugere med hang til regneark
- Google Chrome til Android og iOS opdateret

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Patrick Ermis Christensen 13-12-2012 20:12:31

jeg tror næsten at det er fordi at google er bange for microsoft kraftige udvikling af systemet og deres windows store, skulle jeg have en wp8 mobil skulle der være google ting på da det er det bedste og derfor også er grunden til at jeg skulle købe ny mobil....

0 0
Kim 13-12-2012 21:51:29

Google ting der er bedst..? Som eksempelvis?

0 0
Katron 13-12-2012 17:20:46

Buhuu. Kommer google app's ikke til WP8???

Ej hvor ærgerligt. Jeg mangler ellers helt vildt overhovedet ingen af dem på min Lumia 900/920.

0 0
Kim 13-12-2012 18:00:19

Hehehehehe...

0 0
13-12-2012 11:40:39

I har ikke gjort jeres arbejde godt nok. Gå ind på Windows Store og se på indholdet af Google apps, der finder man en stor del af de apps, som i nævner i artiklen, bl.a. Google søg, gMaps, gDrive, Google+ og gMail Browser.

0 0
Kim 13-12-2012 12:08:46

Prøv lige at overveje det igen.
Er det Mobilsiden der ikke har gjort deres arbejde godt nok, eller den Google direktør de citere? Mit bud er at Mobilsiden godt kan tage det for gode vare, når en Google app udviklingsdirektør påstår, at de ikke udvikler apps til WP.
... medmindre vi er ude i noget covert ops som Microsoft ikke må opdage, men du finder på 2 sek?

0 0
hellas7 13-12-2012 13:37:28

Hvis mobilsiden citerer korrekt og Google kun har udgivet én app til WP, så kan man vel ikke skyde skylden på nogen af dem?

0 0
Kim 13-12-2012 14:12:06

Min pointe ;)

0 0
Jacob Smidt 13-12-2012 16:52:01

Tjekker man op på denne side: http://www.windowsphone.com/marketplace

Så har Google kun én enkelt applikation i butikken..

Her er en søgning på Google som udgiver: http://www.windowsphone.com/da-DK/store/publishers?publisherId=Google+Inc.&appId=220bfbf2-ee02-496c-a656-651a6c0c6518

Vi har selvfølgelig tjekket op inden vi lavede artiklen, og citatet kan findes i kilden ;)

God aften og glædelig jul til jer alle :)

0 0
13-12-2012 19:27:51

jeg vil da påstå, at Google Maps og Google+, som kan hentes i Windows store, er apps der er udgivet af Google, de virker da fuldstændig som de tilsvarende på min Android tablet.

0 0
Kim 13-12-2012 21:50:32

Du tænker på denne:

http://www.windowsphone.com/da-dk/store/app/gmaps/7b8bedd5-4368-e011-81d2-78e7d1fa76f8

Hvor de gør et stort nummer ud af at fortælle at de ikke er Google, og at div trademarks tilhører nogle andre?

0 0
patrick lønquist 13-12-2012 11:50:58

Dertil skal du så huske at der kun er _1_ app der faktisk er lavet af google... og det er deres google-search app.. åbner du IE10 på din WP8 telefon kan du i forvejen ændre søgemaskinen til google istedet for bing.. dog kun i browseren... resten af de apps er lavet af forskellige uafhængige udviklere.. :)

0 0
13-12-2012 11:45:02

Er du sikker på at det er google selv der ahr lavet de apps ?

0 0
13-12-2012 11:54:52

Da de er ens, dem jeg har på Lumia 800/920, og på min Android tablet, går jeg ud fra at det er Googles egne, der kan hentes i Windows Store.

0 0
13-12-2012 11:28:48

Google Maps + Google Maps Pro findes da til Windows Phone, både til WP 7.5 og WP 8.

0 0
Henrik 13-12-2012 11:17:26

Google er nok ikke specielt interesseret i at Windows får denne interesse heller.

Men uanset, så er Google+ jo også noget nær irrelevant, Google Maps er unødvendigt hvis man har Nokia Maps, Google Drev...well, det er jo SkyDrive og Dropbox så mon ikke det går, GMail er jo bare en mailkonto man kan sætte op.

Ikke noget der får mig til at ærge mig overhovedet.

0 0
Esben 13-12-2012 11:35:06

Mon ikke det er en væsentlig faktor at Bing er stærkt integretet i Windows Phone.

Googles søgemaskine er stadig kærnen i deres foretagende, og Microsoft forsøger ihærdigt at vinde markedsandele, og Windows Phone og Windows 8 bruges meget aggresivt i den sammenhæng.

Så mon ikke Google havde været mere imødekommende, hvis Microsoft havde gjort det nemmere for brugeren frit at vælge mellem fuldt integrerede søgemaskiner.

Personligt savner jeg ikke Googles egne produkter på min Lumia, men jeg ville gerne have valgmuligheden.

0 0
Kim 13-12-2012 12:12:23

Ja det er en meget handy lille forklaring, at det er pga. manglende interesse for platformen. Her troede jeg ellers at det var Googles mission at redde verdenen fra at skulle betale noget, og derudover at sikre at man kan søge på deres "frie" søgemaskine...

Omvendt kan det jo så være et vældigt brugbart argument mod at skifte til WP, hvis man har uploadet hele sit liv til Google. At man skal til at bruge alternativer og at det er besværligt.

0 0