Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Google klar med Android-opdatering til version 4.0.4

Google klar med Android-opdatering til version 4.0.4

Android 4.0.4 er netop nu begyndt at blive rullet ud til Galaxy Nexus og Nexus S – det forlyder, at være den mest stabile update indtil nu.

Google har længe langt skuldre til massiv kritik omkring manglende Ice Cream Sandwich opdateringer til Galaxy Nexus-telefonerne, samt at flere øvrige smartphone producenter, stadigvæk ikke har produkter på markedet med Android 4.0.

Nu har Google netop frigivet Android 4.0.4, skriver de i en besked på Google+. Opdateringen byder på stabilitetsforbedringer, bedre kamera, mere glidende skærmrotation og forbedret godkendelse af telefonnumre.

Google skriver på Google+, at udrulningen er begyndt til følgende enheder: UMTS/GSM Nexus S, Xoom Wi-Fi og HSPA+ Galaxy Nexus enheder.

Kommentar

x

Opret bruger
Lars Christensen 06-07-2012 14:05:36

Modtog i morges opdatering 4.0.4 :) Jeg var ellers begyndt at undersøge hvordan man konverterer til Yakju. Det bliver måske aktuelt når jeg bliver træt af at vente på 4.1 Jelly Bean.

0 0
Lars Christensen 22-04-2012 21:10:31

Galaxy Nexus, ikke rooted, venter stadigvæk på 4.0.4. Har prøvet at rydde cachelageret på appen "Google Services Framework", som foreslået, uden held. Nu er jeg bekymret for om det er en stor fejl - der bliver ved med at stå 0,00 b ved cachen.

0 0
Jensen4 06-04-2012 20:21:27

Ok this what you need to do
1 go settings/apps then hit the all button at the top
2 Scrll down to goggle service framwork then press it to open it
3 Hit the clear button
4 go to settings/about phone/System updates the date will be 1969 or 1970 this is ok
5 Hit the check button
6 nexus should now show update to 4.0.4 is Available
7 hit install and enjoy

Please note this may take a few attempts but will work

det virkede for mig første gang.....

0 0
kroelle 06-04-2012 21:59:44

Også her virkede det bare, nu spændende hvordan det fungerer? 4.0.3 har kørt OK her.

Kroelle

0 0
Jensen4 07-04-2012 07:49:12

4.0.3...kørte også fint her...men man skal jo helt frem i skoene....GGGG

0 0
Rena 06-04-2012 22:12:00

Det trick virker for Galaxy Nexus med yakjuxw build eller kun Yakju Nexus?

0 0
Jensen4 07-04-2012 07:43:59

Hej rena....

Jeg ved det ikke.....men det er åbenbart det trick der virkede,på min nexus s kom fra 4.0.3....og nu er jeg på 4.0.4...

men du kan da prøve....

0 0
finn rode 04-04-2012 10:14:33

har i fået updateringen ?

0 0
Søren H Thomsen 04-04-2012 19:05:08

Jeg har netop fået den. Jeg tjekkede for opdateringer via telefonen. Inden telefonen genstartede for, at installere den nye software, stod der "Only via WIFI until 7. apr." i displayet.

0 0
JOE 02-04-2012 13:41:25

Er der nogen, der har erfaring med et skifte til yakju (Google build) fra yakjuxw (Samsung build)?

Forsvinder dansk sprog og tastatur eksempelvis? Hvad med specielle indstillinger for danske mobiloperatører og GPS - forsvinder de?

Der er vel en årsag til, at Samsung udvikler en tilpasset udgave af firmware til det danske/vesteuropæiske marked?

0 0
Felorati 02-04-2012 15:15:19

Hej JOE.
Jeg fik min Galaxy Nexus med yakjuxw build, og der gik kun ca 1 time inden den havde yakju. Der var meget simpelt, og det er to ens builds. Dvs. jeg har både dansk sprog, tastatur osv.

Her kan du hente det officielle image:
http://code.google.com/intl/da-DK/android/nexus/images.html#yakjuimm76d - der er også 4.0.4

Det kræver dog at du har åbnet din bootloader. Her er et tool der gør det hele meget nemt:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1392310

Husk det sværeste (og vigtigste) er, at installere drivere der virker i fastboot!

0 0
JOE 02-04-2012 16:30:03

Hej Felorati

Tak for svaret. Jeg har selv kikket på følgende tråd:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1391881

Gik du fra yakjuxw til yakju inden publiseringen af 4.04? Såfremt, foregik opdateringen til 4.04 da derefter automatisk?

Jeg undrer mig stadig over, hvorfor Samsung udvikler der egen image, hvis der ikke er forskel ift. Google's udgave.

0 0
Rena 02-04-2012 14:01:54

Læst lidt op på build og som jeg forstår det er det kun Verizon Samsung Galaxy Nexus som køre Vakju.

0 0
JOE 02-04-2012 16:36:26

Yakju er Google's image til GSM/HSPA+ udgaven af Galaxy Nexus. CDMA/LTE udgaven (herunder Verizon) anvender et andet image.

0 0
mathias 01-04-2012 22:48:31

Når jeg går ind i settings>System updates står der at mit system er up to date, men jeg er på 2.3.6 Der sker intet når jeg trykker menu så jeg kan ikke søge efter updateringen, er jeg den eneste eller hvad?

0 0
kroelle 31-03-2012 19:07:06

Der sker ikke helt som beskrevet, når jeg har bekræftet recovery med powerknappen kommer der ganske kort en Androidfigur med "åben mave" så sort skærm i lang tid, så starter mobilen helt normalt, jeg ser aldrig advarsels trekant og pil, så jeg får aldrig mulighed for at vælge "apply update from/sdcard" Hvad mon der går skævt?

Kroelle

0 0
Jensen4 31-03-2012 21:05:49

Uha det har jeg også fået et par gange den med sort skærm....men men et kvikt tryk og hurtigt slip....så kom jeg derind....og tro mig jeg har hevet flere hår udaf hovedebunden over dette...(-:

0 0
kroelle 01-04-2012 09:42:59

Jeg har nu prøvet flere gange, men da jeg aldrig kommer til advarsels trekant ved jeg ikke hvornår jeg skal lave beskrevet tryk på power/vol op, tror jeg må vente til Google udsender OTA, men tak for hjælpen :-)

Kroelle

0 0
Jensen4 01-04-2012 18:05:27

Hej kroelle....

Det er jeg ked af at høre det ikke virkede, men syntes at have læst at man med en god lommelygte kunne lyse på skræmen nede fra og se den sidste menu....men ved sku ikke om det var en af de hardcore androidfætter jokes....GGGG.....men det er da et forsøg værd....men selvom du kommer ind hvor du kan apply fra sd-kort så virkere det ikke alligevel med den update....kan se du har skrevet i androidcentral og jeg har prøvet det samme fra 4.0.3->4.0.0 ...og det virkede ikke...)-:

0 0
kroelle 01-04-2012 18:55:29

OK! Og tak, jeg afventer OTA, det kører også helt problemfrit, men altid spændende med noget nyt selv om det ikke er at se på overfladen, det der tales om er nok værd at vente på :-)

Kroelle

0 0
kroelle 31-03-2012 13:56:20

Hej alle!

Er der nogen her der kort kan give en ide om hvordan OTA systemet fungerer?

Jeg undrer mig bl.a. over at opdateringen til 4.0.4 er udgivet, hvad er det så der gør at den ikke kommer dumpende? det er da begrænset hvor mange Google Nexus S`er der skal opdateres i DK.

Er der nogen der kan give link til vejledning om hvordan man manuelt installerer 4.0.4 når den relevante fil er hentet?

Kroelle

0 0
Jensen4 31-03-2012 17:09:51

Her er alle rom's.....

og det er ikke så svært....download den update du skal have til dit skrivebord det er nemmeste, så tilslutter du din nexus s til pc og slår usb til....sender updaten til roden af sd-kortet...så tager du mobile fra pc....slukker den og starter den op igen....når du gør det holder du både power og wol knappen inde...med wol knappen finder du recovery trykker på power....dernæst ser du en advarsel trekant rolig nu det er helt okay....igen trykker du på wol+powerknappen....så kommer en ny menu der finder du appaly update from sd-card....trykker på power knappen og lader android sørge for resten....tilsidst reboot....håber du fandt udaf det.....mvh peter

0 0
Jensen4 31-03-2012 17:10:37

ups.....

her link....

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1063664

0 0
kroelle 31-03-2012 17:27:06

Tak for det Peter, lader mobilen op, så tror jeg heller ikke jeg gider vente på auto OTA, jeg vender tilbage når operationen er vel overstået ;-)

Kroelle

0 0
Martin 30-03-2012 12:27:19

Der er simpelthen alt for mange forskellige nummer, Google må blive bedre til at forklare den almindelig forbruger, hva han skal gøre eller hvornår han kan regne med at kunne opdatere den.

Jeg har selv en Nexus S købt i DK

2.3.6
I9023XXKF1
GRK39F

Kan jeg selv på en eller anden opdatere den eller er det bare bedre at vente på den selv gør det??

0 0
Martin 31-03-2012 00:43:28

Nå jeg kunne ikke vente mere, så jeg har selv klaret det :D

Jeg installerede først 4.03
http://www.androidcentral.com/how-manually-update-your-gsm-nexus-s-ice-cream-sandwich

Og så kunne jeg installere 4.0.4 uden at få fejl 7
http://www.androidcentral.com/android-404-ota-gsm-nexus-s-now-available

Det er så sweeeet endelig at have ICS på min Nexus S :D

0 0
Jensen4 31-03-2012 07:54:24

Så aner jeg ikke lige hvad der skete her for gjorde det sammme på min nexusS og ender op med fejl 7 hver gang....ved du om der en fejlrettelse i 4.0.4 ????

så nu sidder jeg her med 4.0.3 indtil videre og aner ikke hvorfor jeg ikke fik ics ind noget før.....det er bare lækkert...

0 0
kroelle 30-03-2012 13:16:45

Hej Martin!

Din Nexus S bliver opdateret OTA, min fik 4.0.3 OTA i december 11, og bliver helt sikkert auto opdateret i nærmeste fremtid, ligeså med din :-)

Kroelle

0 0
Rene 30-03-2012 16:44:29

Intet slår at skulle få informationer om sin dyrt indkøbte telefon af en anden bruger på nettet, jeg elsker android til telefon, men det er da fjollet at de ikke lære af apple når det kommer til information.
Jeg har stadig ingen andelse om hvornår jeg får ics på mig egen telefon.

0 0
Rena 30-03-2012 12:35:02

GN Official Update Checker
https://play.google.com/store/apps/details?id=de.cbruegg.officialupdate&feature=search_result#?t=W251bGwsMSwxLDEsImRlLmNicnVlZ2cub2ZmaWNpYWx1cGRhdGUiXQ..

Skulle kunne fortælle dig om din Nexus S bliver opdater af Google.

0 0
kroelle 30-03-2012 13:24:07

"Denne app er inkompatibel med alle dine enheder."

Er den besked min Google Nexus S får når jeg følger dit link :-(

Kroelle

0 0
Rena 30-03-2012 11:17:39

Der findes 2 builds til Samsung Galaxy Nexus.

Google egen build = yakju
Samsung Build = yakjuxw

4.0.4 som lige nu er ud til Nexus er yakju, mens os med yakjuxw må vente på Samsung får 4.0.4 til vores Nexus.

0 0
kroelle 30-03-2012 12:08:48

Det ser ud til at man blander begreberne. Samsung Galaxy Nexus og Google Nexus S er IKKE det samme.

Rena har ret angående versioner :-)
se her:
"http://code.google.com/intl/da-DK/android/nexus/images.html#yakjuimm76d"

Komplet image som kan installeres hvis der går ged i allerede installerede Android

Min Google Nexus S basebandver. I9023XXKI1
den er købt i DK

Kroelle

0 0
Lars Christensen 30-03-2012 13:10:30

Så havde du jo misforstået det. Vi modtager ikke direkte opdateringer fra google - men via. Samsung. Håber at den også indeholder dansk ordbog. Hilsen Lars.

0 0
Rena 30-03-2012 12:15:38

Eneste jeg ved er at, min Samsung Galaxy er vakjuxw som er den version som opdateres af Samsung :/.

Forstår ikke helt grunden for 2 Builds til same version.

0 0
Jensen4 30-03-2012 09:12:00

Sad igår og prøvede at indstallere denne her version til min nexusS (uk-model)....og rendt hele tiden ind i error 7.....men så er jeg ikke den eneste med error 7....der er mange der får den fejl...

0 0
Søren D 30-03-2012 08:51:12

men det har nu ikke haft den helt store betydning - hvis ikke det var fordi jeg vidste at den var blevet opdateret, havde jeg ikke opdaget det. Måske en smule hurtigere scroll i GO launcher, men ellers ikke det vilde...

0 0
Peter Frederiksen 30-03-2012 10:09:48

Hvilken version af android havde du på inden opdateringen?

0 0
Søren D 30-03-2012 10:47:44

ICS 4.0.3 - skal lige siges at det er en US WIFI version, så derfor får den normalt updates et par uger/måneder før EU modellerne.

0 0
Peter Frederiksen 30-03-2012 17:29:08

Jeg var ved at blive bange, da jeg troede du havde opdateret fra 3.2 og du ikke havde bemærket det hele store..

Der er beskrevet i en uofficiel change log 4.0.3 -> 4.0.4, at browser skulle være forbedret, er det noget du har oplevet?

0 0
Søren D 01-04-2012 14:09:04

Aner det ikke - bruger ikke stock - kun Chrome og Dolphin og der er der ikke umiddelbart noget at bemærke.

0 0
kroelle 29-03-2012 21:23:57

"We’ve started rolling out Android 4.0.4, Ice Cream Sandwich, to UMTS/GSM Nexus S, Xoom Wi-Fi, and HSPA+ Galaxy Nexus devices"
Det her er hvad der står fra Google på Google+, kan det misforståes? Nej vel?

Kroelle

0 0
Lars Christensen 29-03-2012 22:58:02

Det har du misforstået. Se ovenfor.

0 0
Lars Christensen 29-03-2012 15:44:33

Jeg tror desværre at jeg også må vente længe på denne opdatering til min Galaxy Nexus. Min nuværende version er 4.0.2 og da det jo er Samsung, og ikke google direkte, der skal levere opdateringen, varer det sikkert længe. 4.0.3 kom jo aldrig. Jeg har på fornemmelsen, at Samsung prioriterer deres egne "flagskibe" fremfor Galaxy Nexus.

0 0
Claus Frederiksen 29-03-2012 20:19:44

Lige præcis Galaxy Nexus vil altid få den nyeste version først. Der bliver opdateringen nemlig leveret direkte fra Google. Samsung har kun leveret hardwaren - der er ikke lagt noget Touchwiz el. lign. ovenpå. Artiklen handler jo netop også om at den er ved at blive rullet ud til Galaxy Nexus og Nexus S.
4.0.3 blev annuleret, da Google fandt fejl i den.

0 0
Lars Christensen 29-03-2012 22:57:13

Der er noget I har misforstået. Det er kun amerikanske Samsung Galaxy Nexus devices der får direkte opdateringer. De fleste af os andre i europa får opdateringerne fra Samsung, medmindre de er installetet på uautoriseret vis. Desværre.

0 0
Christian 29-03-2012 13:12:38

Jeg opdaterede min nexus s med 4.03 opdateringen. Det var en manuel opdatering, hvor jeg skulle downloade .apk filen. Opdateringen virker fint, men der er enkelte mangler.

Nogen som ved, om man får 4.04 hvis man opdaterede sin mobil manuelt??

0 0
kroelle 29-03-2012 14:03:48

Hej Christian!

Vil tro at du får 4.0.4, om man modtager udrulningen må vel være bestemt af at man har en ældre udgave af Android? Jeg kan godt nok ikke umiddelbart gennemskue hvordan udrulning systemet fungerer, en det virker jo alligevel :-)

Kroelle

0 0
Bris 29-03-2012 12:36:56

Nogen der ved om der allerede findes en mod, så jeg kan flashe min SGSII med 4.0.4?

0 0
kroelle 29-03-2012 17:25:40

Hej Bris!

Kig her: http://www.androidcentral.com/android-404-ota-gsm-nexus-s-now-available Er det noget du kan bruge?

Kroelle

0 0
kroelle 29-03-2012 12:16:46

Noget helt andet som jeg savner er at man (som i diverse Google klip) kan bruge stemmestyring. Er det en umulig opgave? Mon der arbejdes på det på Dansk, overhovedet? Det ville efter min mening virkelig være noget der rykkede.

Kroelle

0 0
kroelle 29-03-2012 11:40:32

Jeg fik ICS 4.0.3 (OTA) midt i december 11,er nu spændt på om ansigtsgenkendelse er med i opdateringen? Jeg har ikke oplevet de store problemer med 4.0.3, men det der loves i opdateringen er da kun helt OK :-)Vi får se.
(Google Nexus S)

Kroelle

0 0
Bris 29-03-2012 12:26:22

Måske forstår jeg ikke din kommentar.. Men Ansigtsgenkendelse ER med i 4.0.3...

0 0
kroelle 29-03-2012 12:47:59

Hej Bris!
Jeg taler om "Lockscreen" altså at kunne åbne skærmen ved venstre scrol i stedet for højre scrol, hvorefter kameraet skulle genkende ansigtet som er gemt. Er det forståeligt? håber jeg.

Kroelle

0 0
Mikkel 29-03-2012 10:35:34

at få de forbedringer som 4.0.3 medfører på min Galaxy Nexus

0 0
Peter 30-03-2012 09:17:09

Har også en Galaxy Nexus, kan ikke forstå at vi ikke har fået 4.0.3. Har haft en del problemer med GPS'en, håber det hjælper med den nye opdatering.

0 0
twitboydk 29-03-2012 11:34:13

4.03
Ja men er den ikke droppet helt?

0 0
Simon Iversen 29-03-2012 10:24:15

Ville nu undre mig hvis de gik ud og sagde det ikke var den mest stabile, er det ikke et standard udsagn uanset om det er Google eller et andet firma.

0 0

Sony Xperia Z3

KONKURRENCE - deltag her
Årets smukkeste mobil ?

Tidligere vindere...

x