Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Google klar med notatfunktion - mød Google Keep

Google klar med notatfunktion - mød Google Keep

Google er klar med en konkurrent til notat-applikationerne Evernote og One Note – læs nærmere om Google Keep.

Der var engang hvor man altid skrev det, som man skulle huske på en lille ”post-it”, hvorefter man hang den op på køleskabet. Men notat-funktioner, som Evernote og One Note, på smartphonen eller tabletten har gjort op med dette. Og nu er Google klar med deres version af en notat-funktion. Det skriver Google på den officielle Android-blog.

 - Google måske på vej med konkurrent til Evernote

Notet-funktionen har fået navnet ”Google Keep”, og gør det muligt for dig hurtigt at få dine idéer gemt når du tænker på dem – du kan ligesom ved konkurrenterne Evernote og One Note lave en checkliste til eksempelvis indkøbssedlen, samt uploade billeder.

Dine noter gemmes på Google Drive og synkroniseres til alle dine enheder, så du altid har dem lige ved hånden. Du kan også tilgå dine noter fra Google Drive.

Google Keep kan ligeledes transskribere dine ”voice memos” automatisk, ligesom du kan søge efter dine noter når de er arkiveret.

 - Android 4.0+ indhenter Gingerbread

Google Keep fungerer kun på enheder med Android 4.0 Ice Cream Sandwich og fremefter. Keep findes som en Widget og har du Android 4.2 eller nyere, kan du også få den som en Widget på låseskærmen.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

hellas7 21-03-2013 15:09:32

Deres widget på låseskærmen er ikke tilpasset, ellers virker det udmærket

0 0
Morten Jensen 22-03-2013 11:50:41

Jeg synes den virker fint på låseskærmen af min LG O4X?
Hvordan er den 'ikke tilpasset' hos dig?

0 0
hellas7 23-03-2013 01:53:50

den kan (modsat alle andre widgets jeg har til låseskærmen) ikke forstørres, den kan kun have den størrelse der er vist på billedet for oven

0 0
Morten Jensen 23-03-2013 09:59:44

Desperat = seperat. Tak til Jellybean keyboard Pro for den. :-)

0 0
Morten Jensen 23-03-2013 09:58:13

Okay. Jeg har ikke den store erfaring med widgets på låseskærmen, men jeg var en desperat skærm til denne widget og den fylder hele skærmen

0 0
B. Radmer 21-03-2013 10:41:19

Før i tiden var der en funktion i Google Reader hvor man kunne gemme noter og websider - den fjernede de for ca. 1½ år siden. Nu fjerne de så Reader helt og kommer med Keep. Så hvem ved hvor længe de (Google) gider keep'e vores data denne gang :(

0 0
Jesper 21-03-2013 12:35:53

En rimelig bekymring. Men Google giver heldigvis mulighed for at man nemt kan eksportere indholdet fra alle de tjenester man benytter.

Jeg forstår dog stadig ikke helt logikken i at Reader måtte dø. Google lever vel af at indsamle informationer om sine brugere - og monetariserer denne viden ved hjælp af reklamer. Nu mister de alligevel en del information om hvad der interesserer en (måske?) stor gruppe mennesker.

0 0
Cebastian 21-03-2013 16:18:52

Fordi RSS i det store billede er ved at skrumpe ret meget. De tilbyder jo andre services, som Google Currents, som nu også kan håndtere podcasts. Keep er i øvrigt en del a Drive, så jeg går ikke ud fra Keep ryger nogen steder hen oreløbig, og hvis det gør, er det jo bare at eksportere de få notater som er relevante.

0 0
21-03-2013 09:20:01

Det virker fremragende:-)

0 0
Peter Frederiksen 21-03-2013 10:13:14

Så mangler vi at den kan forstå dansk...

0 0
Cebastian 21-03-2013 16:16:26

Du kan jo bare indtale det som en almindelig voice-memo. Indtil de understøtter dansk, selvfølgelig :)

0 0
21-03-2013 10:45:16

Jeg er nu mest til det traditionelle keyboard, i stedet for det der voice pjat:-)

0 0