Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Google: Kundeservice bremser betalings-applikationer

Google: Kundeservice bremser betalings-applikationer

Mobilbrugerne på Googles mobilplatform Android vil gerne betale for spil og programmer, men kan stadig ikke få lov.

Betalings-applikationer er et monsterhit på iPhone, men den konkurrerende platform Android, nyder ikke helt samme status her i Danmark.

En af årsagerne er, at de mest interessante programmer koster penge - og da Google endnu ikke har åbnet for betalingsdelen i det danske Android Market, må brugerne nøjes med de gratis og ofte mere uinteressante apps.

Googles danske chef, Peter Friis, har tidligere sagt, at han gerne vil have hul igennem - og at der arbejdes på det. En dato ville Google-chefen dog ikke byde ind med.

Nu skriver FPN.dk, at en af Googles udfordringer er kundeservice-delen.

- "Der er mange faktorer, der spiller ind for at sikre, at købs- og salgsprocessen glider nemt. Det tager tid at udbyde support til flere lande, men vi arbejder hårdt på det. Vi håber snart at kunne være klar", siger Googles talsmand Kasia Chmielinski til FPN.dk.

Google tilbyder lige nu den fulde version af Android Market i Holland, Frankrig, Tyskland, Italien, Østrig, Spanien, Schweiz, England, Australien, Canada, Japan, New Zealand og USA.

Android findes blandt andet på mobiler som HTC Desire og Legend, Sony Ericsson X10-serien og Samsung Galaxy S.

Læs også:
 - Web-TV: Ingen dato på paid-apps i Danmark
 - Derfor kan du ikke købe i Android Market
 - Vores favoritter til Android og iPhone
 - Stadig lange udsigter til betalings-apps i Android
 - Nu kommer til fede 3D-spil til Android

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

johnny 13-07-2010 22:26:38

Hej

Jeg bruger et alternativ der hedder slideme.org det fungere fint.

Der var et program jeg bare skulle bruge til min hero dengang den ikke understøttede banke på fuldt ud.

Man kan endda downloade program igen senere hvis man får brug for det.

0 0
TJ 18-06-2010 12:56:53

Det skal nok komme, Google har jo også selv interesse i at Android bliver så udbredt som muligt og at det bliver muligt at købe programmer i alle lande. Der arbejdes formodentligt på fuld tryk på det. Det er jo ikke fordi, at det er et firma der ligger på den lade side ! Vi har da feks. lige fået "gratis" navigation med dansk stemme, og det trods vores lille befolknings antal. mvh. TJ

0 0
Nygaard 18-06-2010 13:14:20

Det manglede da også bare! Der er jo ikke ligefrem nogen ny og revolutionerende opfindelse.
Stemme navigation på Dansk er efterhånden en mange år gammel opfindelse, også i den mobile verden. Første telefon jeg havde med GPS og stemmenavigation var N95, og det er da i hvert fald 3½ år siden jeg købte den.
Og navi-delen fra Google er endnu et eksempel på, at tingene går langsomt her i landet. Det har jo efterhånden været tilgængeligt i et godt stykke tid i andre lande.

0 0
Norupz 18-06-2010 21:03:09

Ahh... Klap nu lige hesten..!

Navigation til google maps var kun tilgængeligt i USA og Storbritannien, før Danmark fik det. Så der var Danmark faktisk højt prioriteret, i forhold til andre lande!

0 0
Nygaard 18-06-2010 12:51:31

Hvor længe skal vi blive ved med at høre dårlige undskyldninger og "vi arbejder på det" forklaringer?
Det spiller allerede mange andre steder i verden, så hvordan pokker kan det være så svært at få åbnet for sluserne i DK??

Der bliver solgt Android telefoner i stride strømme, og alle er interesseret i at BRUGE PENGE på apps = merindtægt til Google koncernen.
Jeg står totalt uforstående overfor Googles tempo og måde at håndtere det her på.

0 0
Lecter 22-06-2010 22:31:41

Tror ikke i skal undervurdere deres indtjening på reklamer i de gratis apps.

0 0
Mick 18-06-2010 09:37:21

Hi -
Brug marked access -
Vælg anden udbyder (eks DE udbyder)
Og bare køb køb køb -
Der betales via Google checkout -

Mvh
K

0 0
18-06-2010 09:58:00

Jo jo, men kræver det ikke root ?

0 0
Mick 18-06-2010 10:02:59

hmmm JO :)

0 0
Nygaard 18-06-2010 12:54:15

Så ryger den lækre Sense brugerflade jo (for os med HTC).

0 0
Mick 18-06-2010 14:03:07

Tja ... Min har da fin sense ....
Kommer an på hvad du "ruller" på :)

K.

0 0
Tobias 18-06-2010 09:08:29

ja de må til af komme i gang tro det vil hjælpe meget man kan jo bare se tv 2 ikke laver et tv2 news app til Android når de skal gig det gratis også berlingske tidende stanger vis der

0 0
CWN 18-06-2010 09:38:57

....ahva??? gi mig lige et punktum ;)

0 0
gielsgaard 18-06-2010 09:14:12

Ja der er ikke ret mange som bare vil forære tingene væk,og det er da forståeligt nok,man bruger tid og penge på at lave apps,så skal de jo tjenes ind,og jeg syntes det helst skal være uden reklamer,men det er nok en smagssag

0 0
Christian 18-06-2010 09:04:29

Købe et Amerikansk taletidskort på ebay for $5. Når du sætter det i telefonen vil du have adgang til ALLE apps (Via Wifi). Betaling foregår via google check-out.
Når programmet er installeret skifter man bare over til sit normale simkort igen.

0 0
Nygaard 18-06-2010 12:55:11

Det var da en mulighed. Måske det skulle prøves.

0 0
jonasbh 18-06-2010 13:11:02

@Christian

Kan man ikke bruge simkort fra Tyskland eller England?

0 0
Lowkey 18-06-2010 22:45:45

Jo.
Det kommer an på den udbyderkode der ligger på kortet.
Hvis det er en udbyder fra et land der har fået lov til at have betalingsapps, så skulle det virke.

0 0
jonasbh 18-06-2010 10:14:44

Smart løsning!

Den hjælper dog ikke på, at der mangler relevante danske apps, som ikke bliver lavet eller frigivet p.g.a. den manglende mulighed for at tjene penge på det

0 0