Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Google Maps får ansigtsløftning

Google Maps får ansigtsløftning

Googles vejviser-app ’Maps’ får et grundigt re-design - efter alle 'Material' og Lollipop forskrifterne.

I forbindelse med udrulningen af Googles seneste version af deres mobilstyresystem, Android 5.0, følger et nyt designsprog. De nye retningslinjer for design hedder ’Material Design’ og satser på et ultra-minimalistisk udtryk, hvor elementer og ikoner flades ud og krydres med kort-lignende effekter.

Søgegiganten udvikler dog mere end bare Android, og Googles mange tjenester og applikationer, vil også følge det nye ’Material’ design.

Læs også: Google Play får nyt design

I dag blev det dermed navigations-app’en Google Maps, der får en visuel overhaling. Grafikken er nu superflad.

Nye funktioner – kun i USA

Det nye Maps rummer også ny funktionalitet som i første omgang ikke rulles ud i Danmark. Amerikanerne kan nu booke et bord fra app’en igennem OpenTable-tjenesten.

Ligeledes gøres samkørsel enklere ved hjælp af integration af ’Uber’. Fremover kan du vælge at rejse med Ubers samkørsels-tjeneste, udover at rejse med bil, cykel, det offentlige eller til fods.

Opdateringen til Google Maps bliver rullet ud i skrivende stund til både Android og iOS.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

carsten guldhammer 07-11-2014 09:54:43

til alle kritikere af mit indlæg:

nu går kritikken ikke helt så extremt meget på maps, men mere på at samsung og andre er så topaurogante at de mener at vi SKAL cykle rundt på et håbløst forældet stryesystem medmindre man gidder at gå ud og kaste YDERLIGERE 3000 - 5000 eller mere efter dere nyeste produkt for at være sikker på at man kan få eller har den seneste udgave af styresystemet

2 0
07-11-2014 15:35:07

Nu handlede artiklen jo om maps, hvilket også var det du indledningsvis pev over. Tilbage til din kære "lorte" samsung tablet, så må du nok se i øjnene at hvis de opdateringer er så vigtige, så skal du tage imod TF's råd. Og skifte til noget med æbler på, så får du dine updates på din gamle hardware.

0 0
TF 07-11-2014 15:53:31

Jeg skrev nu nexus eller ipad så er der nemlig frit valg mellem android og ios og så er alle glade ;-)

0 0
07-11-2014 23:18:08

Det ved jeg godt, men manden bliver vist aldrig tilfreds med android uanset fabrikat.

0 0
TF 08-11-2014 00:13:21

Så vidt jeg kan se er det samsung der er problemet og jeg er sikker på han ville blive fint tilfreds med en bedere løsning som feks nexus produkterne.

0 0
08-11-2014 08:27:43

Måske Du har ret. En ting er dog sikker, han burde nok stoppe med at købe samsung produkter :-P

0 0
TF 08-11-2014 21:56:41

Nej men at dømme efter deres faldende overskud kunne det godt ligne at der er mange andre der også har fundet grønnere græsgange.

1 0
09-11-2014 08:43:39

Ja deres salg mobiler gik ikke så godt i 3. Kvartal, så man kan håbe de gør noget ved det, og kommer op af laurbærrene. Men det var nu kun på deres mobil salg de tog et slag. Deres tablets har det fint ;-)

0 0
carsten guldhammer 06-11-2014 15:16:41

det får vi almindelige dødelige jo ikke noget ud af

eftersom at det jo åbentbart fra eksembelvis LORTE SAMSUNG er banket fast at selvom du betaler adskillige tusinde kr for en tablet eller tlf har du I K K E krav på at få en nyere version af android!!!!

lad derfor vær med at købe samsungs lorte produkter

4 9
TF 07-11-2014 00:55:29

Carsten køb nexus eller ipad så er du sikker på at få opdateringer langtid frem.

0 0
Peter Frederiksen 06-11-2014 21:18:01

Rolig nu, Carsten!

Du kan sideload Google maps, androidpolice.com har storset hele material design linien ligefra Google Play, music, film, maps, Gmail som APK...

Det hele kommer i en nær fremtid til Android 4.X...

0 0
06-11-2014 19:24:49

Hvad har google maps at gøre med din "lorte" samsung tablet ? Der er allerede opdateret en del google apps med material design, dette uanset hvilken android version (4.0+) du bruger. Ser du det smarte ved deres nye strategi er at, de opdaterer deres ting gennem apps I google og ikke i deres OS. Derved om går de langsomme OEM's. Så Jo du får også det nye google maps, selvom samsung ikke giver dig lollipop. Og jeg forsætter nu med at købe deres "lorte" produkter da jeg har sat mig ind i hvordan tingene funyere og ved hvad mine behov er, inden jeg smider penge efter en ting.....

4 5
06-11-2014 11:49:19

Så mangler vi bare de resterende Google apps også får opdateret design :-)

6 0
Bo 06-11-2014 10:06:59

Jeg ville ønske, de bare ville ændre Google Maps tilbage til den gamle version i browseren. Den nye kører forfærdeligt dårligt og har, så vidt jeg kan se, ikke bidraget med nogen nye funktioner.

3 6
06-11-2014 10:09:16

Hvad har du af problemer med den? Den kører fint her...

7 1