Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Google Nexus 5 by LG - pris og tilgængelighed

Google Nexus 5 by LG - pris og tilgængelighed

Google Nexus 5 by LG kommer i butikkerne inden længe, se den danske pris og tilgængelighed her.

Samarbejdet mellem Google og LG har endnu engang båret frugt, i går blev efterfølgeren til Nexus 4 præsenteret, navnet er ikke overraskende Nexus 5. Modsat manges forventning, så blev telefonen ikke præsenteret under noget stort event, men blot ved udsendelsen af en pressemeddelelse.

 - Android 4.4 KitKat og Nexus 5 er officiel

Nexus 5 er den første telefon, som kommer i handlen med Android 4.4 KitKat. Og den kommer allerede i de danske butikker i midten af november måned. Det oplyser LG Nordic på deres Twitter-profil, samt i en netop udsendt pressemeddelelse.

Prisen forventes at blive omkring 4.000 kroner uden abonnement og telefonen kommer blandt andet i handlen hos Telia, TDC, 3, Telmore, Call me og Elgiganten.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

bent c 01-11-2013 11:25:04

Amazon.de har den endnu ikke på lager. Derimod er den tyske kæde Saturn vist ved at pakke den ud. Saturn sender ikke ud af Tyskland, men de har en butik i Flensborg, hvor man kan købe/hente telefonen. Jeg går efter en hvid N% med 16 GB til 349 euro.

0 0
jonasbh 01-11-2013 11:14:05

På 3.dk har 3 annonceret en pris der er kr. 700,- billigere:

http://www.3.dk/Privat/Mobil/Mobiler/LG/LG-Nexus-5/

Ellers må man jo holde øje med denne side:

http://www.pricerunner.co.uk/pli/1-2923973/Mobile-Phones/LG-Nexus-5-Compare-Prices

0 0
clinten 01-11-2013 11:13:51

kan formentligt købes hos amazon.de !

0 0
Kent 01-11-2013 09:47:19

Prisen gør da at men hellere vil købe en LGg2 og så eventuelt smide Cyanogen mod på

0 0
Jesper 01-11-2013 09:55:16

Tjah. Det er lige ved at jeg ville betale 1400 kroner for at slippe for LGs skin.

0 0
Kent 01-11-2013 09:58:18

Det er jo netop det du gør ved at smide Cyanogen mod på, der får du "clean" android på

0 0
Jesper 01-11-2013 10:21:12

Det er desværre no-go for mig, da jeg af sikkerhedsmæssige hensyn ikke må roote min telefon...

0 0
Robert 01-11-2013 10:30:43

Hvorfor "må" du ikke roote din telefon? Jeg har indtryk af at det er en du har i sinde at købe privat.

Roote en LG G2 er der helt klart mere fidus i. Du får så meget mere hardware for pengene plus jeg har en ide om at Nexus 5 kun kommer i 16 gb version her i Danmark. Nexus er og bliver en spare telefon.

0 0
Torben Madsen 01-11-2013 09:24:58

Det var så lidt mobilsiden, sender regning på 5 min journalistisk opklarende arbejde og gebyr for at bruge mit tweet;-)

Spøg til side...

Prisen er helt hen i vejret, når man tænker på den tyske pris(350 euro). Overvejer om jeg ikke bare skal få en tysker til at købe en til mig, og få den sendt her op.

Har endnu ikke fundet en måde hvor på man kan købe fra den engelske eller tyske playstore her fra Danmark af..

0 0
Jonas 01-11-2013 09:22:30

Elendigt batteri. HVIS man skal have android, så bør man tage en af de telefoner der har 3000+ mah batteri, det er den eneste fordel ved android.

Jeg har haft HTC Desire, Samsung Galaxy S2, iPhone5 og nu LG G2... På trods af den hurtige processor er LG'en OG kameraet stadig langsommere og mere hakkende end iphone5 var, men jeg kan holde det ud, fordi den med det store batteri holder ca. 2 døgn uden opladning, hvor iPhone5 skulle lades efter 8-12 timer.

0 0
Jan Christensen 01-11-2013 11:05:30

Enig telefonen frister men er lidt bekymret for batteriet.
Bliver spændende at se nogle test

0 0
Andreas S. Larsen 01-11-2013 08:45:16

Ifølge EB (som ikke altid er helt troværdige) kommer den IKKE til DK..

0 0
Andreas S. Larsen 01-11-2013 08:52:50

Og de har nu opdateret deres artikel så der ikke stå den ikke kommer til DK..

Men helt klart en telefon jeg overvejer om jeg skal have fat i..

0 0
Peter Frederiksen 01-11-2013 21:34:35

Call Me har den 27... http://goo.gl/mB7N3R

0 0
Jesper 01-11-2013 08:33:48

Nu har jeg det indtryk at John G har gode kontakter med særligt LG og Samsung - kunne vi få ham til at spørge hvorfor Danskerne skal betale 1400 mere end vores naboer syd for grænsen? Der kan ikke være tale om import-told og moms, for €350 (2600 kr) er EU-prisen og momsen er 19 % i Tyskland mod 25 % i Danmark.

Lidt kritisk journalistik ville blive modtaget med kyshånd i dette tilfælde.

0 0
Sonny 01-11-2013 22:06:56

Ja, det ville være rart med lidt kritisk tilgang til tingene! HELT enig.

0 0
Thomas Larsen 01-11-2013 09:06:54

Han åd den råt sidste gang da de fik folk til at tro at hele europa havde et pris-kartel i forbindelse med netop Nexus 4'eren :)

0 0
Søren Resbo 01-11-2013 08:05:48

Jeg synes det er for meget. Men mon ikke den falder i pris hen omkring jan/feb?! ..

0 0
Sonny 01-11-2013 22:04:55

Tror du skal lidt længere hen. 4'eren ramte omkring halv pris i sommers, og det var nu alligevel ventetiden værd, og en god besparelse :)

0 0
Thomas Larsen 01-11-2013 08:14:32

LG vil jo gerne have folk hellere køber en G2 :)

Ak ja, henter mine fra tyskland igen 1000kr billigere :D

0 0
Rena 02-11-2013 16:11:27

Kun 16GB også vil de havde 4000 kr. for den?

Jeg kunne tag til Tyskland og købe 32GB for 3000 kr. (Tror jeg faktisk at, jeg gør)

0 0
Farsen 01-11-2013 08:49:20

Henter du den fysisk, eller kan den bestilles på nettet et sted? :)

0 0
Thomas Larsen 01-11-2013 08:53:56

Får den igennem en ven som har købt den i Google's egen butik.

0 0
Farsen 01-11-2013 10:14:45

Hvis man køber telefonen i udlandet uden abb., og får sendt den til DK, er der vel ikke problemer med carrier lock eller andre ting der forhindre brugen herhjemme vel?

0 0
Thomas Larsen 01-11-2013 11:43:49

Tvivler stærkt på det.

0 0
Farsen 01-11-2013 12:01:30

Alright. Tak :)

0 0
clinten 01-11-2013 08:29:19

Thomas hvordan står man hvis der er noget galt med telefonen,tænker mere på reklamation Retten,kan der ikke blive noget bøvl der ?
mvh Clinten

0 0
Thomas Larsen 01-11-2013 08:45:33

Ingen idé, har ikke haft bøvl med min gamle jeg har haft behov for at reklamere, men ja kan gå ud fra det er problematisk da du nok skal sende den til udlandet :)

0 0
hellas7 01-11-2013 08:08:48

jo og den falder nok endnu mere i pris i 2015

0 0