Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Google Nexus S - læs alt om det nye flagskib

Google Nexus S - læs alt om det nye flagskib

Google Nexus S er en realitet. Nexus S er premiere på Android 2.3 Gingerbread. Læs alt om mobilen her.

Google Nexus S
Google Nexus S

Så er Nexus S en realitet. Samsung og Google har netop afsløret deres nye fælles smartphone.

Nexus S bliver samtidigt verdens første telefon med Googles nyeste udgave af Android, kendt som Android 2.3 Gingerbread.

Processoren i Nexus S er på 1 GHz og der loves fra producenten en helt flydende brugeroplevelse.

Skærmen på fire tommer har en opløsning på 480 x 800 pixels (Super AMOLED2), mens kameraet byder på fem megapixels og en diode til fotolys.

På fronten sider også et kamera. Dette er i VGA-kvalitet og kan primært bruges til f.eks. videotelefoni.

Derudover har Nexus S som de fleste andre smarphones både trådløst netværk (b/g/n), Bluetooth og 3,5 mm stik til egne hovedtelefoner samt GPS.

Telefonens batteri er på hele 1500 mAh og den indbyggede hukommelse er 16 GB. Det er ikke muligt for brugerne, at udvide hukommelsen, da telefonen ikke har fået et slot til hukommelseskort.

Den har NFC

Nexus S kommer også med NFC (Near Field Communications).

Det betyder at det med tiden kan blive muligt at betale fx bus og taxa med mobilen eller tjekke ind i lufthavnen. Telefonen skal blot holdes op mod en NFC-modtager.

Samsung Nexus S bliver også den første Android mobil som har gyroskop. Et gyroskop kan registrere mobilen placering både vertikalt og horisontalt.

Mobilen måler i øvrigt 63mm x 123.9mm x 10.88mm og vejer 129 gram.

Kommer til foråret

Google Nexus S, der også hedder Samsung I9023, kommer først i butikkerne til året 2011.

Samsung kan endnu ikke oplyse noget, om den forventede udsalgspris.

Web-TV: Samsung Google Nexus S



Se også behind the scenes...

Google Nexus S
Google Nexus S

Læs også:
Ny buet skærm i Nexus S
Oplev første video af Nexus S
Den nye Nexus S kører Gingerbread
Se små video-klip om Nexus S
Historien bag Nexus S
Danmark må vente i LANG tid på Nexus S
Flere billeder af Nexus S
Flere detaljer om Android 2.3 Gingerbread

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Henning Mortensen 02-03-2011 12:44:52

Nu er, ihvertfald jeg, forvirret. Der står her på siden Nexus S har en super amoled skærm. Det er ikke mange dage siden samme site skrev at denne skærm ikke kommer til Danmark. Hvilken af oplysnigerne er den korrekte???

0 0
JKay 09-12-2010 09:38:21

at man som ejer af en Samsung Galaxy S har gavn af at den nye Nexus S ligner den så meget. De hastigheds forbedringer de har lavet til Nexus S kommer nu også til Galaxy S!! Der er allerede en ny firmware klar med Android 2.2.1 til Galaxy S hvor filsystemet er MEGET hurtigere!!! Firmwaren hedder I9000XXJPU og er super fed!!!!

0 0
JKay 07-12-2010 13:17:55

Rigtige knapper vil altid være bedre til spil. Trackball er også ok. Jeg ville ønske der sad 4 rigtige knapper på Nexus S!! Plus en kamera knap!

0 0
07-12-2010 12:07:43

Som andre ser jeg ikke den store revolution ved Nexus S, især hvis andre nuværende topmodeller også får gingerbread. Den største nyhed er vel det ekstra kamera. Hvis gingerbread gør Nexus S så meget hurtigere, så har det vel samme effekt på andre androids.

Og glem ikke at efter Nexus 1 kom HTC Desire, så det kunne måske også være værd at vente og se om der kommer en Samsung version af Nexus S.

@Lars Bjerregård jeg tror vi er mange der længe har undret os over den trackball, men jeg tror jeg har en forklaring. Androids konkurrent Blackberry bruger også trackballs, så den er der for at tidligere blackberry brugere får en lettere overgang.

0 0
daniel 07-12-2010 10:32:38

Kunne også godt tænke mig, at vide om man kunne købe den i USA, også få garanti herhjemme. Hvid den nu skulle gå i stykker

0 0
JKay 07-12-2010 09:58:10

Jeg tror jeg beholder min Galaxy S. De har samme CPU og frekvens. Nexus S er tykkere, mangler SD-slot og Bluetooth 3.0. Jeg tror ikke NFC support er lige om hjørnet. Android 2.3 skal nok komme til Galaxy S også!

0 0
Thomas 07-12-2010 08:43:36

Jeg er sgu bange for at Google ikke ramme plet med denne telefon, hardwaremæssigt, er der jo ikke noget der imponerer ret meget, ud over skærmen som helt sikkert er i top. Det hele kommer til at hænge på android 2.3, og efter hvad jeg kan læse mig til så er der ikke tale om et tigerspring, men nærmere en oprydning + et par nye features. Jeg tror verden er ved at være klar til næste generation af Smartphone’s og det ser ikke ud til at det er hverken Apple eller Google som leverer varen. Det bliver spændende at se hvem som tager skridtet videre.

0 0
Anders 07-12-2010 07:34:49

Er sikker på jeg ikke skal have denne telefon... er skuffet over det "kun" er en 1ghz!
- den er iøvrigt grim!

0 0
Visky83 07-12-2010 01:25:25

Hej,
Jeg kunne godt tænke mig Google Voice Search til min HTC Legend (som kører Android 2.1), men jeg kan ikke finde det i Android Market. Er der nogen der ved om det skyldes min Android version eller om det skyldes at telefonen er købt i Danmark? Jeg har boet i London nu i 3 måneder og troede derfor at det var muligt at få denne funktion, men jeg kan ikke finde det - help please:)
Er der derudover nogen der ved hvornår opdatering af HTC Legend til 2.2 sker? For et par uger siden skrev John G. en artikel ifm. en offentlig pressemeddelelse fra HTC om at den ville komme snarest.

På forhånd tak

0 0
Jan Ålund 08-12-2010 09:21:39

Jeg har det på min Desire!! så mon ikke det er fordi du kun har 2.1

0 0
Anzelz 07-12-2010 00:23:51

Hvis den kører helt smooth på 1ghz og samme opløsning på galaxy s, vil denne så ikke også køre bedre med 2.3? :D

0 0
kim 07-12-2010 00:00:31

nogen der hved om den kan optage video i HD og om den har multi-touch

0 0
MGApcPro 07-12-2010 00:19:00

Jeg tror godt jeg kan tillade mig at sige med 99.9% sandsynlighed, at den både har 720p videooptagelse og multitouch ^^

0 0
Lars Bjerregaard 06-12-2010 23:00:28

Jeg synes den ser rigtigt håndlækker ud. Kan godt lide det kurvede design. Interessant også at Google tilsyneladende har droppet konceptet med en trackball. Jeg har nu heller aldrig brugt den meget på min Desire, men en gang imellem har den været god til ting der kræver finmotorik.

0 0
MGApcPro 06-12-2010 21:07:33

Det kommer til at blive spændende om dette bliver en succes. Specs er jeg måske lidt skuffet 1GHz, 480x800, 5 MP. lige bortset fra front cam og NFC.
Softwaren er den nyeste fra Google v2.3, og man kan nok også forvente at det er den som bliver først opdateret når der kommer nyere software.
Prisen skulle gerne ned

0 0
MGApcPro 06-12-2010 21:09:34

lol!
min kommentar var for lang, så den blev bare cuttet ½ ;(

0 0
MadsAndersson 06-12-2010 20:53:00

Er der nogen der ved om garentien er den samme som på Nexus One, altså hvis man køber den i USA, og går i stykker, om man så kan sende den ind til samsung fra danmark af ?

0 0
Asger 06-12-2010 20:37:48

Synes at det lyder som en fed telefon, men hvad med prisen?

0 0
Ottomand 06-12-2010 20:21:26

Udover telefonen ikke er så pæn, så forstår jeg simpelthen ikke hvorfor telefonen ikke har fået et slot til hukommelseskort :-S

0 0
Brian Andersen 06-12-2010 19:15:33

Man kan også læse om den her:
http://www.google.com/nexus/#!/index

0 0
Tobias Nordahl 06-12-2010 19:05:54

Ikke helt ringe, nu må vi se hvad den dur til :-)!

Btw, John:
Du burde da også linke til denne video:
http://www.youtube.com/watch?v=q7qg7Tig-PI&annotation_id=annotation_889129&feature=iv
"Nexus S behind the scenes: magazines"

Den ligger "skjult" i den anden video, med et lille link...

0 0
Naggie21 06-12-2010 18:25:13