Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Google Now er netop kommet på dansk

Google Now er netop kommet på dansk

Har du i lang tid villet snakke med din telefon på dansk, så har du nu muligheden

En af vores skarpe læsere, og dem har vi jo mange af, gjorde os i går opmærksom på, at man nu kan bruge Google Now's stemmestyring på dansk.

Like os på Facebook, for at få nyheder, stemningsbilleder fra messer og andet godt.

Har du allerede Google Now installeret og aktiveret, så skal du ind under Indstillinger i bunden af Google Now startskærmen. Vælg indtaling og gå ind under sprog. Der vil du nu kunne slå dansk til.

Har du den engelske udgave for at kunne bruge Google Now på engelsk, så skal du ind under app'en 'Google Indstillinger', vælge ' Søgning og Nu', eventuelt slå 'Google Nu' til og derunder klikke på indtaling. Derfra kan du ændre Google Nu-sproget til dansk.

Læs også: Google fremviser simpliciteten af Android Search i fem små videoer

Hvornår den danske stemmeforståelse er kommet, er uvist, men i weekenden modtog undertegnede en opdatering af Google Now, så mon ikke det var i samme ombæring, at Google Now lærte dansk.

Har du prøvet stemmestyring på dansk, hvad synes du om det?

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Kurt L Andersen 13-10-2014 12:40:02

Tak for det !!!! det funker bare ;)

2 0
A 13-10-2014 10:27:37

Hvis man sætter primært sprog til Engelsk, og sekundært til Dansk, kan jeg så godt sige: Ok google, send text hans.. Hej hans, går det godt?

0 0
A 13-10-2014 10:39:46

Svarer lige selv: Det kan man ikke

1 0
Onkel_Per 13-10-2014 18:34:15

:-) her blev "Hej hans, går det godt" til High School to go to".
Da der ikke bliver skiftet til dansk sprog i besked-app'en.

Så hvis man holder sig til engelsk, så kan teksten fint indtales og sendes. helt uden at skrive et enkelt bogstav.

1 0
Steen B 14-10-2014 07:30:23

Nej det skriver de her at det ikke kan lade sig gøre: http://www.appsandroid.dk/joomla/guider-og-tips/rad-og-tips/2467-dansk-sprog-google-now.html

0 2
Onkel_Per 14-10-2014 09:07:50

Nå for søren. Så må jeg da lige skælde min mobil ud for at gøre noget der ikke kan lade sig gøre! ;-)

0 0
jec 13-10-2014 09:52:16

Version2 havde en mere uddybende artikel i sidste uge. Det er åbenbart i beta, så måske derfor Google har gået stille med dørene. Men synes nu den klarer det meget godt.
http://www.version2.dk/artikel/nu-forstaar-google-roedgroed-med-floede-68940

1 0
Peter Frederiksen 13-10-2014 09:41:39

Google Danmark holdte et lille arrangement d. 8 okt., hvor de introducerede Dansk, men skal ses som stadig i udviklings stadie, da den ikke kan svare tilbage på Dansk...

Jeg formoder at Sprog er blevet speedet op fra Googles side, da der er og kommet produkter, hvor Stemmestyring har en væsentlig faktor, i som f.eks. Google Auto, Android Wear og TV.

1 0
Peter Frederiksen 13-10-2014 15:55:48

Og Google Glass, hvor dette Danske projekt ser spændende ud, men måske kræver understøttelse af Latin? http://goo.gl/QHfaps

0 0
Thomas Larsen 13-10-2014 11:51:08

Android Wear ser forresten ud til at være ligeglad med hvad sprog du understøtter i Google Now, så kan være vi får understøttelse for dansk i L-versieonen af Android Wear her om et par dage.

1 0
13-10-2014 10:05:49

Ja man kan glæde sig over at de er et skridt længere på vejen til fuldt understøttet dansk.

2 1
Morten 13-10-2014 09:24:11

Så skal vi bare have Siri til at følge trop ;)

4 8
jec 13-10-2014 16:14:50

Man skulle jo mene at med det navn så burde den både forstå og snakke alle nordiske sprog

0 2
Morten 13-10-2014 16:29:51

Jamen Siri forstår skam både svensk og norsk (foruden dansk) på samme niveau som dagens nyhed med Google Now. Der kom jo en en masse nye sprog til diktering med iOS 8 og det virker glimrende :)

http://www.mobilsiden.dk/nyheder/nyt-hab-for-siri-pa-dansk,lid.31812/

0 1
Morten 13-10-2014 16:31:20

Det næste bliver jo at få fuld Siri understøttelse til norden... Men der går nok lidt endnu ;)

0 1
Morten Jensen 13-10-2014 17:08:59

Ja der går nok et halvt års tid vil jeg tro.
De har ansat danske folk til opgaven, og arbejdet er så småt allerede i gang.

1 3