Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Google overhaler Apple på app-downloads

Google overhaler Apple på app-downloads

Der hentes nu flere apps på Android-telefoner end iOS-platformen, men Apple omsætter for mest.

Der hentes nu flere applikationer ned via Google Play Store end der gør fra Apples App Store, viser rapport fra App Annie der sækker andet kvartal 2013.

Lande som Rusland, Brasilien og Indien står for væksten i downloads.

Noget af de mest interessante i rapporten er nok, at App Store fortsat står for den største omsætning på apps, hvilket udviklerne sætter pris på. Apple omsætter for 2,3 gange mere end Google på betalingsapplikationer.

På begge platforme er det spil der er den mest populære app-kategori.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

chris 02-08-2013 09:13:25

We’re used to seeing Apple at the top of customer satisfaction surveys– it even promotes its multiple JD Power wins as the highest ranked smartphone and tablet on its website. However, the latest numbers from the American Customer Satisfaction Index has Samsung taking the lead from Apple, at least when it comes to smartphones.

http://9to5mac.com/2013/08/01/what-just-happened-att-tops-jd-power-and-samsung-tops-apple-in-customer-satisfaction-surveys/

0 0
Brian 01-08-2013 19:24:25

Indeholder opgørelsen også at mange premium apps til ios er gratis med reklamer til android? Er reklameindtægten inkluderet eller regner man bare med at der er 0kr indtægt fordi appen er gratis?

0 0
hellas7 01-08-2013 21:08:42

så læs kilden!

Spoiler: Nej reklame indtægter er ikke inkluderet, ligesom alle kategori 2-apps i AppStore tæller som kategori 1-apps

0 0
Mads 01-08-2013 15:58:44

før eller siden. Apple er gået fuldstændig i stå og Google buldrer afsted.

0 0
TF 01-08-2013 17:43:29

Ahh det er vist ikke helt sandt :-)

0 0
TF 01-08-2013 20:21:29

Og så længe der ikke er så mange penge i android som ios så vil android jo stadig være den evige toer i udviklernes øjene.

0 0
Peter Frederiksen 01-08-2013 23:25:31

@Thomas

"Og så længe der ikke er så mange penge i android som ios så vil android jo stadig være den evige toer i udviklernes øjene."

Men jeg tror man glemmer lidt de mange app Stores og kommende platforme, hvor udviklere kan udgive deres apps på...

BlackBerry
Google Play
Samsung Apps
Ouya Store
Amazon
GetJar
Slide ME
Appia
App Brain
Aproov
Android Pit
Handango
Handster
Mobango
Opera Mobile App Store
Soc.io
AppsFire
Baidu App (China)
Yandex (Russia)

Hvor nogle af disse store tilbyder alternative betalingsmetoder for dem som ikke har Kreditkort....

0 0
TF 02-08-2013 00:59:11

Jeg forholder mig bare til indholdet af artiklen.

0 0
Peter Frederiksen 02-08-2013 17:47:47

Sikkert, men du konkludere på artiklen at Android vil alt tid være evig to'er...

Men måske er det Apple der er to'er?

0 0
TF 02-08-2013 18:30:37

Tja de tal her i artiklen siger det modsatte, eller iværtfald at der er lang vej i nu for android.

0 0
hellas7 01-08-2013 21:12:40

+1 Thomas.

Det er nu (endelig) sket at Market har overhalet appstore i antal downloads og apps. Dette var ellers forudsagt til at ske i 2010, så i '11 og i '12 inden det så endelig skete i sensommeren '13.

Jeg tror på apple har noget i ærmet (iWatch, iTV eller noget andet) som bevirker at de fortsat er dem der tjener pengene i fremtiden på trods af en markedsandel på mindre end 20 %

0 0
Frank 01-08-2013 15:58:30

tak ;-)

0 0