Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Google Play bruger din Google+ profil

Google Play bruger din Google+ profil

Google er begyndt at indarbejde din Google+ profil ind i dine Google Play anmeldelse - slut med anonymitet.

De fleste Google brugere har, uden at vide det, en Google+ profil.

Det hænger sammen med at man som Android bruger skal have en Gmail konto for at bruge Googles tjenester på sin Android enhed, og en Gmail konto betyder at man også siger ja til en Google+ profil.

Denne profil bliver nu koblet sammen med de anmeldelser man opretter, når man som bruger skriver noget om en applikation man har hentet via Google Play.

Det betyder at man får sit Google+ billede samt navn koblet op på det man skriver om en applikation i Google Play.

Ændringerne træder ikke i kraft med tilbagevirkende, men er fremadrettet mod de anmeldelser man skriver i fremtiden.

Mobilsiden.dk har allerede testet sammenkoblingen, og i første omgang står der blot ”A Google user”, men vi begynder at se navne dukker op i anmeldelser, som kan klikkes på og derved bliver man henledt til personens Google+ profil.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

labodilsen 28-11-2012 08:32:46

Det hænger sammen med at man som Android bruger skal have en Gmail konto for at bruge Googles tjenester på sin Android enhed, og en Gmail konto betyder at man også siger ja til en Google+ profil.


Det kan jeg ikke genkende, jeg har både en android/google play konto, og en alm. gmail konto. men jeg har bestemt ikke nogen google+ profil. Om det er blevet tvang efter jeg har oprettet min gmail, og alle nye kontoer bliver på tvunget en google+ ved jeg ikke, men jeg er da selv sluppet for det.

0 0
Jacob Smidt 28-11-2012 14:31:51

Hej labodilsen.

Det kan sagtens være du ikke har nogen Google+ profil, fordi at din Gmail konto er af ældre type hvor det ikke blev påkrævet..

Jeg er af selv samme ældre kontotype, har dog selv valgt at oprette en.

Men nye brugere er tvunget til at have en Google+ profil når de opretter en Gmail konto...

0 0
Erty 28-11-2012 17:29:43

Nej, kan sagtens slås fra / slettes /deaktiveres under indstillinger, google plus oprettes automatisk med nye kontos, men som skrevet kan nemt fravælges. Dog er det ikke helt åbenlyst, da google selvfølgelig ønsker vi alle har en :)

0 0
masch 28-11-2012 10:02:56

Prøv gå ind på google.dk, sørg for at være logget ind med din gmail. Oppe i højre hjørne skulle der gerne stå "+dit_navn" ved at trykke der kan du se din google+ konto

0 0
labodilsen 28-11-2012 10:41:34

Næsten korrekt.
hvis jeg logger ind på google.dk, så er der er +Dig i øverste venstre hjørne. Trykker jeg på den, kommer der en side hvor jeg kan "Deltag i Google+ ved at oprette din offentlige profil", hvor jeg skal udfylde navn + diverse. og kan trykke "Opgrader" (selv om jeg ser det som en forringelse)

Så nej, jeg har ikke en Google+ profil tilknyttet min konto.

0 0
Patrick Ermis Christensen 27-11-2012 16:57:00

hvor har i hentet apk'en, vil gerne prøve og sidste gang der var en opdatering til google play downloadede jeg den på nettet fordi jeg ikke gad at vente :)

0 0
Ole Christensen 27-11-2012 16:17:39

Kan ikke se hvad "problemet" skulle være i det..?
Der er vel ikke nogen der skriver noget de ikke vil stå ved?? O:-)

0 0
CJ 27-11-2012 21:17:15

Syntes engang det lød rigtigt når Google sagde at facebook er et lukket system og at det ikke er godt for deling af informationer. Men siden de fotoalbums jeg møjsommeligt havde tagget som private i picasa uden varsel blev offentlige da jeg lavede en google+ profil skeler jeg meget til hvordan jeg deler mine informationer med google. Dvs hvad og hvordan jeg bruger google drive. Google+ er blot et ligegyldigt irritationselement i min hverdag :-)

0 0
kelddaug 28-11-2012 20:37:55

Nej , det er ikke rigtigt.... du skal selv dele før der er noget som bliver offenligt.
Hvis det er tilfælde så har du selv angivet det som offenligt.
Min tlf uploader til G+ som også er picasa og der er intet offenligt, før jeg har delt til offenligheden.

0 0
27-11-2012 19:48:37

Kan nu heller ikke se det store i det.... Folk smider jo alligevel den ene ligegyldige opdatering på div. sociale medier. Så mon ikke at en anmeldelse af en app kan overkommes....Dog syntes jeg tendensen er lidt skræmmende, ligesom spotify eller fb logins til div. tjenester....

0 0
Footiefan 27-11-2012 16:54:24

Fint nok med en orientering om det :-)

0 0