Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Google+ runder milepæl

Google+ runder milepæl

Google sociale netværk, Google+, har netop rundet 100.000 danske smartphonebrugere.

I juli måned brugte over 100.000 danskere Google+ fra deres smartphone. Det viser den seneste analyse af danskernes smartphone-adfærd, foretaget af Wilke Mobile Life panelet.

´-”Tallet skal ses i lyset af at Google+ først blev tilgængelig for iPhone i slutningen af juli. Samtidigt er det stadig baseret på invitationer efter samme princip som da Google Mail blev introduceret” siger Simon Svegaard, Head of Wilke Mobile Life.

Danskerne er dog ikke hoppet hundrede procent på Google+vognen - de benytter nemlig fortsat Facebook ved siden af.

Den store udfordring for Google+ bliver nu at få brugerne til selv at bidrage med indhold, og ikke bare se på.

-”I juli måned var Google+ aktiviteten drevet af brugernes trang til at se andres opdateringer. Kun en mindre del af brugerne bidrog med opdateringer og foto uploads. Dette skal ændres over de kommende måneder hvis det skal blive et socialt netværk af betydning.”

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

23-08-2011 11:28:52

Er der nogle der har fundet en god måde at integrere FB og G+. Jeg har forsøgt med Start G+ der dog kun virker under chrome, og som er lidt ustabil. Andre forslag?

0 0
Stig Nygaard 23-08-2011 10:24:10

Danskerne er dog ikke hoppet hundrede procent på Google+vognen - de benytter nemlig fortsat Facebook ved siden af.

Jeg føler mig 100% på Google+ vognen, men bruger stadig Facebook ligeså meget som før. Synes det er lidt underligt at G+ hele tiden sættes direkte op mod Facebook som om det G+'s formål ene og alene er at erstatte Facebook.

G+ bliver for mit vedkommende brugt til et interesse netværk. Hvis man er foto-interesseret så er det simpelthen det eneste rigtige sted at være i øjeblikket hvis man vil netværke med andre fotointeresserede. Jeg tror faktisk aldrig jeg har været så opslugt af et community som jeg er med G+ i øjeblikket.

Men vennerne, de er stadig på Facebook og det er der jeg "netværker" med dem. Og selvom G+'s cirkler vil gøre det forholdsvis nemt at håndtere et venne-netværk samtidigt, og jeg bestemt gerne vil lokke vennerne derind, så ser jeg det ikke som noget problem at have vennerne på Facebook og mine interesse-netværk på G+.

Lige nu er G+ i mine øjne en meget større trussel mod sites som f.eks. Twitter, Flickr og Friendstream. Selvom Facebook da godt kan forberede sig på lidt konkurrence på længere sigt når Google får finpudset G+ og tilføjet flere features (lige nu er der f.eks. hverken grupper eller kalender funktion i G+. Oplagte ting at tilføje før det rigtig vil tillokke folk som et Facebook alternativ).

0 0
christian 23-08-2011 20:06:36

jeg har tænkt mig af vælge fb fra så snart de fleste af mine venner har fået g+ fordi jeg bare hader fb og dens måde det hele fungere på. og har da også tænkt mig af prøve af slette min fb profil. når nej det kan vist ikke lade sig gøre. bare det af man ikke kan slette sig for mig til af se rødt.

0 0
Lowkey 23-08-2011 22:46:38

Du kan ikke slette den, men du kan bede Facebook om at slette den.
Brug dette link: https://www.facebook.com/help/contact.php?show_form=delete_account

Efter du har gjort det, skal du lade være med at logge ind mere og så vil den blive slettet.

0 0
MGApcPro 22-08-2011 22:05:02

Det er dog stadig lidt surt at man skal være over 18 for at kunne bruge det, eller er det bare mig der har det problem?
Hører at der er en del som stadig kan komme ind alligevel... troede Google ville have ændret det på nuværende tidspunkt.

0 0
Halby 22-08-2011 20:08:07

Mange tak til Kim for inv. Den var længe ventet :-)

0 0
DX 22-08-2011 18:44:21

"instant opload" af billeder fra mobilen er sådan set smart nok, men hvorfor er der ikke integreret med Googles Picasa program, så det også fungerede til dette, det bruger jeg i forvejen og nu skal man så have billederne liggende endnu et sted og nå nu Picasa fungerer rigtigt godt med et meget nemt & enkelt redigerings program.

0 0
Lowkey 22-08-2011 18:47:08

Billederne bliver uploadet til Picasa (eller Photos som Picasa bliver rebrandet til).

0 0
Emil B 22-08-2011 18:23:42

Jeg og min omgangskreds kigger også bare passivt til, men jeg er dog helt vild med Instant Upload-funktionen på min android-mobil!

Hver gang den er til opladning overfører den de billeder og videoer, jeg har taget. Det er helt uden bøvl, og så er de ligesom sikkerhedskopierede. Det med circles fungerer også smart nok.

Problemet er desværre bare, at den almindelige bruger nok mere er interesseret i udbredelse fremfor features - og der slår FB jo klart G+. Jeg kan ikke forklare min ikke-nørdede veninde der elsker at FB-stalke folk, hvorfor hun skal skrive sig op på G+(-men jeg vil da gerne høre nogen grunde fra jer)

0 0
Thomas Andersen 22-08-2011 22:34:24

Jeg slå det fra og nu kan jeg ikke få den til at updatere. ved du hvorfor?

0 0
Thomas Andersen 22-08-2011 22:47:31

Har fået den til det

0 0
Kim 22-08-2011 18:07:39

Hvis der er nogen som skyder sig selv i foden er det dig selv Rene. Google+ er 100 gange bedre end facebook (Det er naturligvis en personlig holdning). Grunden til deres måde rulle det ud på er for at sikre en roligere tilgang så serverene kan følge med efterspørgslen. Ligesom de har mulighed for at fjerne de værste børne sygdomme.

0 0
Rene 22-08-2011 17:00:43

Jeg havde interesse lige i starten, men den er væk, da jeg ikke kom på lige da jeg havde lysten - Nu gider jeg ikke engang til at oprette mig, vil lige der skal meget til at få mig til at skifte nu.

De skød sig selv i foden ved at rulle det ud på den måde.

0 0
Lowkey 22-08-2011 18:18:28

En enkelt børnesur bruger rykker ingen steder, men hvis man ser bort fra den lidt komiske reaktion det er at sige "Jeg måtte ikke være med fra starten, så nu gider jeg slet ikke! >:(", så tror jeg faktisk ikke at det er en dum idé at vente, hvis du ikke har et brændende ønske om at være med i en Field Trial.
Der er stadig masser af feauteres der ikke er implementeret og diverse kinks der skal glattes ud.

Det er enormt svært at udvikle et system, der potentielt skal kunne blive brugt af hundredevis millioner brugere. En ting er naturligvis ydelse, men især hvordan det skal bruges, hvilke features der skal implementeres, hvordan det skal se ud og så videre, er svært (hvis ikke umuligt) at få helt rigtigt fra starten. Derfor giver det absolut god mening at rulle det ud i et kontrolleret tempo og så lave småjusteringer undervejs, baseret på de brugsmønstre man observerer samt det direkte feedback man får fra brugerne.
Google har leget med systemet internt mens det stadig var "Emerald Sea", men det ruster dem kun dårligt til at kunne forudsige hvilke eventuelle udfordringer der vil dukke op, lige så snart man frigiver produktet til offentligheden.
Selv Facebook var invite only indtil 2006, men af alle grunde til ikke at bruge FB, så ser du næppe nogen der sidder og surmuler i et hjørne med armene over kors og er bitre over at de ikke måtte være med fra starten.

0 0
Rene 22-08-2011 21:23:47

Tjaa, det er ok for mig, fik dem tilbudt i starten gad bare ikke til at skulle med på tiggervognen, det er mere for børn syndes jeg. Med super du kom med.

0 0