Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Google sælger nu selv Nexus 5 i Danmark

Google sælger nu selv Nexus 5 i Danmark

Google har åbnet op for salget af enheder i Danmark, så der ikke længere kun er software og medier på Google Play Store

Nu er det muligt at købe ikke bare spil og bøger fra Google, men også fysiske enheder. Indtil videre er det dog et begrænset udvalg, der kan købes direkte fra den amerikanske søgegigant.

De populære Nexus 5 og Nexus 7 er lige nu de eneste to mobile enheder, der kan købes, men det er også muligt at købe Googles Chromecast, der lader dig spille medier fra en telefon eller en tablet på et tv.

Læs også: Film nu også en del af Google Play

At Google nu selv sælger enheder betyder, det ikke længere er nødvendigt at tage en tur til eksempelvis Storbritannien for at købe en Chromecast eller skulle betale for fragten fra udlandet.

Ud over de to Nexus-enheder og Chromecast sælger Googles Play Store også et cover til Nexus 7 og to covers til Nexus 5.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Naggie21 19-03-2014 13:48:51

Far fanden hvor er det godt til LG. Nu er det slut med at malke danskerne, bare fordi de kan. 2599 for 16GB. Den tager 3 3699 for, uden abonnement er medregnet :(

0 0
TF 19-03-2014 15:38:01

Callme tager 3000kr inkl 1 md's abbonement

0 0
Naggie21 19-03-2014 15:47:59

Jaaah, og google tager 3000kr. For 32GB modellen altså ;)

1 0
TF 19-03-2014 21:04:09

Jeg siger ikke at det er billigere bare at det ikke er så slemt som du gjorde det til med 3's pris

0 0
Naggie21 20-03-2014 09:29:46

Den er jeg med på, men jeg skal ikke over på Call Me. Nogensinde!

1 0
TF 20-03-2014 17:54:48

Det forstår jeg så sandelig godt du ikke vil :-)

0 0
Morten Jensen 20-03-2014 22:05:57

Af ren nysgerrighed; hvad er der så skidt med Call Me?

0 0
TF 20-03-2014 23:44:22

Jeg bestilte mobil ved dem før den første i denne md og pga fejl osv fra deres side har jeg stadig intet modtaget, plus de har løjet mig direkte op i hovedet flere gange iløbet af de sidste par uger :-( mit råd ville pt være at holde sig fra callme.

0 0
Morten Jensen 21-03-2014 09:36:56

Okay. Jeg skiftede til dem (efter mere end 11 år hos Telmore) for et halvt år siden, da Telmore ikke kunne tilbyde LTE den gang, og ej heller havde et bud på hvornår det ville komme hos dem.
Indtil videre har min oplevelse været overraskende positiv, selvom jeg var lidt skeptisk ved at skifte.
Selve skiftet forløb uden problemer, dog slog min FDM rabat ikke igennem med det samme, men det fik jeg hurtigt klaret med deres kundeservice.
Efterfølgende er min kone faktisk også skiftet til Callme, efter vi fik et tilbud om billigere abonnement, med mere data.
Og dækningen kan man på ingen måde klage over. Jeg oplever den som langt bedre end TDC's dækning.
Og på Trustpilot får de også en rimelig god score.
Men det er da altid interessant at høre om folk som oplever noget andet end det man selv oplever. :-)

0 0
TF 21-03-2014 12:57:34

Tja med den absurte behandling jeg har fået får de snart en knap så god anmeldelse på trustpilot.

0 0
Morten Jensen 21-03-2014 13:05:58

Ja opret endelig en anmeldelse på Trustpilot. Det er rart at have ét sted hvor man kan gå ind og læse om forskellige firmaer. :)

0 0
Robert 19-03-2014 20:37:04

32 GB versionen som indtil nu ikke har været at finde i DK. Springet fra 16-32 gør for mit vedkommende hele forskellen om jeg er interesseret i en telefon.

0 0
Robert 19-03-2014 12:19:03

Tak for info, virkelig interessant nyhed :) Jeg håber at det her kommer til at gælde for deres nye modeller sådan at man kan købe dem lige fra salgsstart på playstore. Gode tider!

3 0
19-03-2014 13:01:36

Ja, det bliver spændende at se om Nexus 6 kommer til den danske Play Store fra start af:-) Samtidig om kommende GPE modeller også kommer til vores Play Store.

0 0
Rena 19-03-2014 11:11:33

Så ved jeg hvor, min næste Nexus endhed skal købes

4 0
19-03-2014 11:20:45

Har jeg allerede gjort:-)

1 0
Rena 19-03-2014 11:26:16

Købte trist nok min Nexus 5 i January til 3500 kr.
Så har ingen undskyldning for at, købe 32 GB version.

0 0
19-03-2014 12:00:19

Nej, det kan jeg godt se. Jeg tog den i rød og 16gb. Min erfaring siger mig at jeg ikke har brug for 32gb.

5 0
alni 19-03-2014 10:15:02

JUBIIIIIIIII . Tak Google

6 1
Thomas Larsen 19-03-2014 09:31:02

Ah det er ærgeligt John G forlod skuden, kunne forestille mig ham og hans LG buddy bander og svovler nu :P

6 1
TF 19-03-2014 21:06:01

Hvorfor skulle de være sure, det er da kun dig der hænger dig i fortiden.

0 0
19-03-2014 10:09:00

Men skønt at kunne bestille direkte ved Play Store til en favorabel pris:-)

1 0
Thomas Larsen 19-03-2014 11:22:45

Jeps :)

0 0