Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Google tvinger dig til at få en Google+ profil

Google tvinger dig til at få en Google+ profil

Snart bliver det umuligt at undgå Google+, hvis man vil benytte populære tjenester som Gmail og YouTube.

Google skærper nu konkurrencen om de mange reklamekroner, der ligger i de sociale netværk.

Fremover bliver det et krav til brugerne, at oprette en Google+ profil, hvis de også vil have en Gmail eller en konto på YouTube, skriver Business.dk.

Google kæmper en stor kamp for, at Google+ skal blive lige så betydningsfuld som Facebook.

Google-chef Larry Page står, ifølge Wall Street Journal, bag et initiativ, der skal gøre det obligatorisk, at oprette en Google+ profil, hvis man vil have adgang til de populære tjenester.

Det sker som et led i krigen mod konkurrenten Facebook, der ubetinget er den største aktør på markedet for sociale netværk.

Det hele drejer sig i sidste ende om reklamepenge, som der er rigtigt mange af på de sociale tjenester.

I forvejen kommer 95 procent af Google omsætning fra annoncer.

I juni havde Google+ omkring 150 millioner registrerede brugere, mens tallet i december var steget til 235 millioner brugere.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

07-01-2013 12:56:50

Youtube er også blevet en klon af Google+. Det er direkte vedstyggeligt at se på og bruge. Problemet med Google+ er at de vil så meget, som er gjort før, bare på en anden måde og det er jo ikke særlig nytænkende. Om 5 år er lortet givet lukket, eller solgt til et eller andet Saudi-Arabisk firma der kun tillader mænd...

0 0
07-01-2013 04:54:46

Efter jeg har installeret Windows 8, er jeg sq da også oprettet i alverdens ting og sager. Hvor mange ting kræver ikke FB for login i dag? Stop nu alt det piveri og indse at sådan bliver fremtiden. Vi får ikke et sikkert privatliv på internettet (hvorfor skulle man også?) og når man ser på div. sociale medier, så ser det heller ikke ud til at verdensbefolkningen har brug for et privatliv, med alt det lort de deler med andre.....

0 0
LHL2500 07-01-2013 14:13:26

"Stop nu alt det piveri og indse at sådan bliver fremtiden. Vi får ikke et sikkert privatliv på internettet (hvorfor skulle man også?)" Nårh... er det derfor at du kun skriver "N" istedet for dit fulde navn? Din dobbelt moral er patetisk.

0 0
07-01-2013 19:21:32

Hvor har jeg skrevet at jeg ikke ønsker privatliv ? Hvad krænker dit privatliv ved at du opretter en google+ konto ?

0 0
CJ 07-01-2013 20:27:34

For mig handler det om grænser. Jeg har Android smartphone og kan ikke se det gjort bedre. Mine gmail konti fungerer som basis for mine domæner. Er opmærksom på at google har adgang til alle mine data.... men samtidig på en måde hvor jeg bestemmer. Jeg kan til enhver tid lukke og vende det hele til mine live/outlook konti eller domæner (hvor det hele ligger som backup). Kan ikke se et seriøst alternativ til gmail... Som stadig er udenfor google search
Google anklager Facebook data for ikke at kunne søges via google. "I modsætning" til google+ hvor alt i princippet kan findes i en google search
Det er selvfølgelig virksomheder google er efter. Private data er "private", men google mener at virksomheders oplysninger skal være tilgænigelige for alle... Så de kan få gang i FB's annoncekroner
Jeg mener som nævnt ovf at google skyder forbi. Jeg har det fint med mit semiprivate forhold til facebook. Jeg er ikke interesseret i et lignende med google. De har min gmail og mit (desværre begrænsede fordi jeg ikke helt stoler på dem)50 gb gdrive.... Indtil videre. :-)

0 0
08-01-2013 11:05:53

Jeg så da også helst at google+ var et valg man selv tog, men syntes bare at folks kommentarer er lige langt ude i hampen. Det er jo ingen nyhed at google overvåger. Og der sker sq da intet med om man får en google+ konto. Du behøves jo ikke at fylde noget i den....

0 0
CJ 08-01-2013 16:03:09

Næ, bortset fra min gamle picasa billeder er der ikke noget på min G+. Bruger også Dropbox til online storage. Har nu 160 GB plads der, men havde Google spillet kortene lidt anderledes havde jeg sat pengene på G drive. Det kunne have været lettere for mig.
Jeg er ikke naiv. Selvfølgelig overvåger enhver webhost/webservice deres indhold. Nogle bruger dine informationer kommercielt. Det er en del af dealen. Man må tage det sure med det søde og finde den der passer hver enkelt.. Jeg spiller på en del heste der.

0 0
Kim 07-01-2013 20:23:15

Stop nu alt det piveri og indse at sådan bliver fremtiden. Vi får ikke et sikkert privatliv på internettet (hvorfor skulle man også?)


hvordan skal det så forstås? At du bare har kapituleret, og accepteret at du ikke har ret til et privatliv på nettet?

Der hvor dit privatliv bliver krænket ved en Google+ konto er, at Google herefter samler info om dig uanset hvad du laver hvor. Ikke kun på Googles "services" men overalt på nettet. Det gør ingen forskel for dig, du er Android bruger og derved overvåget 24-7. Kender jeg dig ret er du endda begejstret over at uploade dit liv til Google, så de kan "hjælpe dig" bedre.

0 0
08-01-2013 11:02:16

Kim de samler sq alle sammen oplysninger sammen om dig...M$ kigger endda dine billeder igennem...Dit teleselskab holder øje med dig. Google holder i særdeleshed øje med dig. Apple holder øje med dig(hvis du bruger deres produkter). Ja jeg har givet op, men dermed ikke sagt at jeg ikke tænker over hvad jeg gør. Og nej jeg oploader ikke til google, bruger dog dropbox, som sikkert også samler data om mig....Men jeg kan i særdeleshed godt lide at du tror at bare fordi du ikke er android bruger at så bliver din færden på nettet og din mobil ikke "overvåget". Lur mig om M$ ikke også lige har snablen i lidt data for at "hjælpe"...

0 0
Kim 08-01-2013 11:08:02

To ord - Google Now. Overvågning 24/7 af alt hvad du foretager dig.

Men hvornår har jeg påstået at jeg ikke bliver overvåget? Det har jeg på ingen måde gjort. Der er bare ingen der kommer i nærheden af Googles overvågning - den eneste grund til at de amerikanske myndigheder ikke har opdelt Google (som AT&T f.eks.) er, at de selv kan bruge den efterretningstjenste der får deres egne til at ligne kaffeklubber.

0 0
CJ 08-01-2013 16:12:35

Du kalder det overvågning. Jeg kalder det service. Synes Google now er en genial ide. ville ønske de fik den udviklet meget mere. Tror det bliver stort :-)

0 0
Kim 08-01-2013 17:12:25

Ja det bliver fantastisk når vi slet ikke skal tænke selv, og Googles annoncører kan fortælle dig hvad du skal have til aftensmad...

0 0
CJ 08-01-2013 18:20:27

Whatever. Hvad der gør hverdagen lettere :-)

0 0
FrkLarsen 08-01-2013 20:11:41

Det er folk der ikke gider hjælpe lidt til, der overhovedet gør det muligt for google at opføre sig sådan. Hvis der var kommet et ramaskrig som med Instagram, havde google trukket følehornene til sig.

0 0
Kim 08-01-2013 19:55:09

Jeg foretrækker hjernegymnastik og selvstændige tanker. Jeg er ikke interesseret i at lade et reklamebeauru fortælle mig hvor jeg skal gå hen, så vil jeg hellere risikere at opleve noget nyt ;)

0 0
09-01-2013 14:51:37

Hvori er det at "reklamebureauet" ligger i google now ? Hvad galt er der i at gøre sin hverdag nemmere ? Eller har du stadigt "lillemor" som copilot på passagersædet, med det store shellkort over europa når i kører sydpå ? Google now er jo bare en personlig assistent. Og sorry, men hvis google vil fylde deres serverer med min færden, "go ahead" det rager mig en høstblomst.

Hvorfor overhovedet have en smartphone, når alt det smarte ikke kan bruges fordi at "BIGBROTHER" kan holde øje med dig.

0 0
Kim 09-01-2013 15:30:18

Google er verdens største reklamebureau, det kommer vel ikke bag på dig? Alle deres "gratis" tjenester har til formål at styrke deres annonceomsætning, der også tegner sig for mere end 95% af omsætningen.
Jeg ved godt at mange er i den naive tro at Google gør det for at forbedre Verdenen. Det passer ikke, de har sågar nærmest selv indrømmet det for nyligt. Det handler udelukkende om at forbedre deres annonce services, for at kunne tjene mere på dem.

Det betyder at alt hvad du gør og foretager dig når du er logget ind (eller har en genkendelig IP-profil) det bliver logget og kan bruges til at tilrette annoncering - eller din route.

Det vil betyde at Google Now stille og roligt udbygges, så du guides forbi de der betaler højest - sjovt sammenligning med shell kortet, for det var jo sådan set også med henblik på at få dig forbi Shells tankstationer.

Der er skam massere at bruge en smartphone til, der ikke inkludere Big Brother. Selvom at Microsoft, Facebook og de andre også logger alt hvad de kan komme i nærheden af, så er de de glade amatører i forhold til Google.

0 0
09-01-2013 20:49:33

Ja ja :D Jeg tror ikke vi kommer længere kim :D Vi har hver vores holdninger, og det er det :D Fortsat god aften.

0 0
CJ 08-01-2013 20:01:49

Ok argument :-)

0 0
08-01-2013 13:08:28

Google Now er jo noget du selv tilslutter dig....

0 0
TF 07-01-2013 19:54:12

N du kan da ikke seriøst mene det er ok google på denne måde tvinger folk til at anvende deres facebook kopi, man skal da være en hardcore fanboy før man på nået tidspunkt siger ok til tvang :-(

0 0
08-01-2013 10:54:58

Som i så mange gange har sagt om Apple, så er det googles produkt, så de kan gøre hvad de vil...Og du er jo ikke tvunget til at bruge google+. Og du har vel ikke glemt at jeg er fanboy ? ;D

0 0
TF 08-01-2013 12:19:15

Selvfølgelig kan de gøre som de vil så længe de ikke bryder loven det gælder alle firmaer men derfor er det da stadig for langt ude at forsvare tvang :-(

0 0
08-01-2013 13:07:14

Du er da ikke tvunget....

0 0
TF 08-01-2013 14:32:36

"Fremover bliver det et krav til brugerne, at oprette en Google+ profil, hvis de også vil have en Gmail eller en konto på YouTube" så jo det blir man da.

0 0
08-01-2013 16:02:28

Ja du bliver tvunget, hvis du vil bruge deres tjenester. Det er rigtigt, men du kan jo også lade være med at bruge dem.

0 0
Kim 07-01-2013 14:03:55

Super argument! Hvem skal dog bruge et privatliv til noget?

... har du testamenteret dine børn til Google?

0 0
Thomas 05-01-2013 03:46:24

Jeg har brugt masser af tid til at scanne alle de løse billeder jeg havde. Så har jeg uploadet dem til Google+, og nu får jeg set lidt til de gamle billeder igen.
De skal så redigeres i Picasa, men upload dem altid i Google+, da man her har ubegrænset plads.
Jeg har ikke nogen i mine "kredse", og har ikke offentliggjort mine albums, så det er kun mig selv, der har adgang til dem.
Jeg har så efterfølgende uploadet alle de billeder, som jeg har på computeren.

0 0
TF 04-01-2013 23:02:22

Farvel google

0 0
CJ 05-01-2013 23:52:59

Jeg siger ikke farvel google men har sagt farvel google+. Tror det er en af de kampe google skulle fravælge :-)

0 0
CJ 07-01-2013 16:34:44

??? Fik denne besked i dag "Lene H has accepted your Google+ invitation"

Jeg bruger hverken Google+ eller Lene H. De graver virkelig dybt for at få det i gang :-)

0 0
FrkLarsen 04-01-2013 22:09:57

Jeg har ikke tænkt mig at blive tvunget til noget som helst. Så nu vil jeg få de sidste par stykker over på min icloud og slette "de glade kapitalister".

0 0
John 05-01-2013 13:32:21

Nej for hos Apple er man jo slet ikke kapitalister og tvinger ikke folk til noget.

0 0
FrkLarsen 05-01-2013 16:44:37

Jeg har en iphone, så naturligt af den grund at skrive icloud. Det var ikke for at fremhæve Apple. Jeg kan skrive en lang afhandling om min antipati mod Apple. Vil du ha' den?. Og grunden til jeg brugte udtrykket, var en artikel forleden dag, hvor google fyrene "indrømmede": vi er glade kapitalister".

0 0
Pedro 04-01-2013 21:21:47

= Zzzzz...

0 0