Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Google vil ikke favorisere Motorola

Google vil ikke favorisere Motorola

Googles topchef forsøger at aflive bekymringerne om, at Google vil give Motorola særbehandling.

Mobilproducenterne kunne naturligvis være nervøse for, at Googles planlagte overtagelse af Motorola Mobility vil betyde, at Google i fremtiden vil prioritere Motorola højere end de andre mobilproducenter, der baserer deres mobiler på Googles Android-system.

Den bekymring forsøger Googles topchef, Eric Schmidt, nu at tage broden af.

-”Helt generelt har vi sagt til alle vores partnere, at Motorola-aftalen vil blive afsluttet, og vi vil køre den effektivt og uafhængigt, det kommer ikke til at påvirke Androids åbenhed. Vi kommer ikke til at ændre på den måde vi opererer på,” sagde Schmidt til journalisterne under et besøg i Sydkorea.

Kommentar

x

Opret bruger
N 09-11-2011 11:46:23

Schmidt har endnu en gang sagt at motorola bliver kørt for sig selv....

http://techcrunch.com/2011/11/08/schmidt-motorola-mobility-wont-get-preferential-treatment-not-that-it-needs-it/

0 0
Cebastian 08-11-2011 18:31:49

Har jeg misset noget helt stort, eller snakker vi småting? Jeg kan heller ikke se problemet ved at de har opkøbt Motorola, Android er Android som det altid har været, og de udtaler at det vil fortsætte sådan. Så må producenterne bare inskærpe sig og opdatere deres eget UI hurtigere, hvis de PLUDSELIG føler at alle Motorola-modeller bliver født med seneste Android. Færdig.

Jeg vil dog give ret i, at det er Google som skal holde fast i deres OEM's, og ikke omvendt.

0 0
Henrik 08-11-2011 09:40:28

Det eneste formål Google kan have ved at købe Motorola er, at de vil have adgang til hardware produktion. Ergo, ser Google en fordel i dette, ergo VIL det komme til at påvirke de andre producenter af Android-telefoner.

Samsung er ihvertfald pisset godt af, det ved alle i branchen.

0 0
Rallerbabz 08-11-2011 13:03:30

Hvorfor er det at I mener at Samsung er godt "pisset af af Google"?
For mig at se kører Samsung og Google pt med klatten, med at det success de begge har haft.


Noget helt andet; Google opkøbte Motorola Mobility for patenternes skyld, og kun derfor, Motorola Mobility vil køre upåvirket af Google's opkøb. Det har de understreget flere gange.

0 0
Villads 08-11-2011 13:26:38

Er det nu også sandt Rallerbabz?

-"Vi gjorde det af flere grunde, end blot patenter. Vi mener rent faktisk, at Motorola-teamet har nogle fantastiske produkter på vej," sagde Eric Schmidt fra talerstolen.

Fundet i artiklen her på mobilsiden.dk: http://www.mobilsiden.dk/nyheder/google-derfor-kobte-vi-motorola,lid.16991/

0 0
Gordon 08-11-2011 11:27:13

Samsung har også App£e at slås med på den anden side. Så man kan vel godt forstå de er lidt mopsede for tiden.

0 0
Mazzen 08-11-2011 09:59:52

Patenter, patenter & patenter, er nok hovedsagen til opkøbet, jo self vil de gerne selv kunne producere, men de vil nok forsætte med at holde fast i de producenter som allerede bruger Android.

0 0
Henrik 08-11-2011 10:23:19

Det er ikke spørgsmålet om Google vil holde fast i de producenter. Spørgsmålet er om producenterne vil holde fast i Google. Jeg tror det ikke.

Som sagt, så er Samsung mere end almindelig irriteret over Google pt. Så jeg tror vi vil se at Samsung kunne finde på at ned-prioritere deres Android-portfolio og begynde at fokusere på enten deres eget Bada eller mere på Windows Phone.

0 0
Kim 08-11-2011 13:55:23

bada er blevet målt og vejet for lidt af Samsung (og Syd-Koreas regering). Det tror jeg især har været grunden til Samsungs interesse i TiZen-projektet med Intel.

0 0
N 08-11-2011 11:15:22

Jah joh...men nu er det stadigvæk android der er skyld i samsung's succes i disse tider, og hverken bada eller WP7..

0 0
Kim 08-11-2011 14:09:54

Men Android HAR store problemer i fremtiden. Det ved Samsung bedre end nogen andre...

http://www.unwiredview.com/2011/10/18/android-is-patently-ill-two-strains-of-ip-disease-that-may-soon-derail-google%e2%80%99s-os/

0 0
N 08-11-2011 15:56:02

Sorry, men hele den artikle er jo EEN mands egen mening om hvordan tingene ser ud, og jeg tror ikke det kommer til at gå sådan. Og undskyld mig, men hvis samsung satser stort på bada eller andre OS'er. Så kommer de jo stadigt ikke udenom MS eller Apple. Begge deres patent porteføljer er jo så latterligt amerikansk brede at det er til at brække sig over...

0 0
JP 09-11-2011 23:33:33

Ikke bare en http://fosspatents.blogspot.com/

0 0
Kim 09-11-2011 07:37:54

Jaja, det er EEN mand der har skrevet den, men han er jo langt fra ene om betragtningerne.

0 0
Henrik 08-11-2011 14:05:24

Samsung har altid været succesfuld. De har konstant lagt i hælene på Nokia. Yes, de har mere succes lige nu end de plejer. Men succesfuld har de altid været.

0 0
Villads 08-11-2011 09:36:46

Definition af ordet forfordele: "At give nogen mindre end andre eller mindre end vedkommende har krav på; behandle nogen dårligere end andre".

Det ville nok også være lidt af en overraskelse hvis Google vælger at give Motorola dårligere chancer end andre selskaber.

0 0
Lowkey 08-11-2011 17:08:56

Det kan være at May hører til generationen der også mener at en bjørnetjeneste, betyder en stor tjeneste.

0 0
May Frederiksen 08-11-2011 09:52:25

Hej Villads,
forfordele er et såkaldt pendulord (http://da.wikipedia.org/wiki/Pendulord), der kan betyde flere forskellige ting. Du har ret i, at den betydning du beskriver er den oprindelige, men forfordele kan altså i dag også betyde at give fordele. Jeg har dog slettet det, for at undgå yderligere forvirring :)
Mvh. May, mobilsiden.dk

0 0
x