Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   GPS-navigation i mobilbrowseren

GPS-navigation i mobilbrowseren

Firmaet TelNav har offentliggjort, at de snart udkommer med en gratis web-baseret navigation.

Hvis du er træt af, at skulle opdatere kortene i din GPS eller på din mobiltelefon, så kommer der snart en løsning på problemet.

TelNav har lavet en web-baseret gratis navigation til HTML5.

Den skulle kunne tilgås fra alle enheder med en browser og har integreret stemmenavigation. Det betyder, at smartphones med indbygget browser også kan gøre brug af tjenesten.

Fordelen ved den web-baserede navigation er, at du ikke behøver at holde dine kort opdateret med nye veje osv. Endvidere bliver man uafhængig af en bestemt app og kan forblive på den hjemmeside man er i gang med.

TelNavn fortæller, at deres løsning kan integreres med en enkelt kodelinje, på en hvilken som helst hjemmeside.

Kilde: Slashgear

Kommentar

x

Opret bruger
Benjamin Jensen 15-01-2012 00:35:19

Google maps er egentlig bare kort købt hos Tele Atlas, eller som det hedder i dag - TomTom Maps.

Nokia købte for nogle år siden Navteq, som er den primære navigation i de fleste PND'er.

Derfor kan der sagtens være en kæmpe forskel, hvis Telnav benytter Navteq i forhold til Google Maps.

Det kan godt være at folk er godt tilfredse med Google Maps, men personligt halter det langt efter de apps fra TomTom og Navigon man kan købe - for slet ikke at tale om PND'er.

0 0
BallonPedro 15-01-2012 18:23:03

Jeg har også Navigon på min mobil, og ja, så selvfølgelig Google Maps/Navigation.

Vil sige at til en pris på over 400,- er det eneste plus ved Navigon at der er offline Europakort med. Ellers er der ingen plusser i forhold til Google.

Google har nyeste kort hver gang du skal ud og køre og virker helt perfekt. Og bedste af alt, så er det gratis

0 0
Thomas 22-12-2011 13:04:47

Der findes en lignende HTML5 version af Nokia maps.

0 0
DX 22-12-2011 11:47:29

citat "det betyder at smartphones med indbygget browser" øhh ? findes der smartphones uden browser ?

0 0
22-12-2011 11:41:50

Hvis man køber en Nokia får man gratis fuldblods navigation, så for Nokia brugere giver det ikke mening.

Android, iOS og formentlig WP(udover Nokia) kan bruge Google Maps, som gratis app og stadig onlinebaseret, afhængigt af abonnement og så længe man er i DK. TelNavn giver ikke rigtigt noget nyt for den gruppe, eftersom de ikke tilbyder man kan hente kortene ned.
Så hvem er målgruppen reelt?

0 0
Exert 22-12-2011 14:11:10

Jeg kan heller ikke se, at der er et marked, men det jeg er positiv over, at webapps kan mere og mere.
I øvrigt kan man godt hente kort og køre offline i Google Maps på Android. Jeg ved bare ikke om man kan bruge de kort i navigationsdelen - det har jeg ikke prøvet.

0 0
hellas7 23-12-2011 03:19:59

Nu kører jeg primært iPhone og der er ikke turn-by-turn navigation i Google Maps, hvilket der i følge artiklen er hos tellnav.

Hvis man vil have en 'rigitg' gps i sin iphone (måske også android), skal man investere i en app, og det er så her at tellnav kommer ind. Når det så er sagt, tror jeg ikke de kan rokke forbrugere, så det rykker, men i det mindste søger de 'blue ocean'

0 0
BallonPedro 23-12-2011 08:04:51

Google Navigation på Android har turn-by-turn navigation, dog ikke med oplæsning af vejnavne som f.eks. min Garmin (med 4 år gammelt kort) har.

0 0
Allan 22-12-2011 12:23:00

Målgruppen er vel de samme som i dag bruger Google Maps - det hedder konkurrence.

0 0
22-12-2011 14:03:28

Som det implicit fremgår af mit indlæg, så kan jeg ikke ae fordelene ved alternativet, de bliver nødt til at tilbyde noget nyt/ekstra

0 0
BallonPedro 23-12-2011 08:03:35

Ved heller ikke lige hvem de sigter efter. Har Android og bruger Google Maps/Navigation. Det er supert og altid med nyeste kort.

Det kræver godtnok online forbindelse og kan så ikke rigtig bruges uden for DK.

Men hvis Google Maps kom med en løsning hvor man kunne downloade et helt land (f.eks. for en lille skilling), så var det da den mest oplagte løsning.

0 0

Sony Xperia Z3

KONKURRENCE - deltag her
Årets smukkeste mobil ?

Tidligere vindere...

x