Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Grebet strammes om mobilbutikkerne

Grebet strammes om mobilbutikkerne

Kunderne skal behandles ordenligt ellers smækker fælden. Det har to mobilbutikker i denne måned måtte sande.

I april måned har to onlinebutikker fået frataget kvalitetsstemplet E-mærket. Det betyder, at de ikke længere er godkendt, som butikker man sikkert kan handle med på nettet.

I starten af april røg E-mærket hos Monatel ApS i Skive, og senest er også Datatalk ApS på Frederiksberg udelukket fra det gode selskab.

For Monatels vedkommende handlede det om, at butikken ignorerede Forbrugerklagenævnets afgørelser. I Datatalks tilfælde er årsagen, at kunder som vil reklamere, ikke kan komme i kontakt med webshoppen.

- "En forbruger skal kunne reklamere og udnytte fortrydelsesretten på en måde, der ikke er mere besværlig end bestilling af en vare eller ydelse", siger E-handelsfondens direktør Lars Schmidt Larsen.

Mere opmærksomhed på service

Hos E-handelsfonden mener man, at det næste slag om kunderne på nettet, kommer til at handle om kundeservice. Samtidig er kunderne blevet mere opmærksomme på, at E-handelsfonden kan kontaktes, hvis man har en klagesag.

- "Forbrugerne er blevet bedre til at bruge os - altså kontakte os når de støder på butikker, som optræder uhensigtsmæssigt. I forbindelse med de to seneste fratagelser af E-mærket, er det ikke fordi vores krav til samarbejdspartnere er blevet strammet, men vi har set nogle mønster i butikkernes adfærd, som gør vi kan skride ind", fortæller Lars Schmidt Larsen.

Når en netbutik har fået frataget E-mærket, kan der først ansøges om generhvervelse efter 12 måneder.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

JB 15-04-2009 16:16:39

Man kan så stille spørgsmålstegn ved det faktum at de to forhandlere fortsat figurerer på mobilpriser.dk? En udelukkelse herfra ville, alt andet lige, ramme de der ikke overholder reglerne, endnu hårdere.

0 0
Mobilsiden.dk 15-04-2009 22:00:05

Hej JB! Tak for din kommentar. På Mobilpriser.dk er reglen, at såfremt et firma har uløste sager på Firmatjek.dk, kan der ikke samarbejdes med den pågældende før disse er løst. Hvis en kunde oplever problemer med en samarbejdspartner, kan vi kontaktes på telefon alle hverdage. Så der gøres bestemt en masse for at beskytte og hjælpe kunderne.

0 0

Om brug af cookies