Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Har Apple afsløret designet på iPhone 5?

Har Apple afsløret designet på iPhone 5?

Er de sande eller falske disse nye billeder af `iPhone 5´?

Det tyske website Appdated har bemærket en interessant detalje i betaversionen af iPhoto 9.2. I instruktionerne for funktionen Photo Stream vises nemlig et ikon, der muligvis hvordan den nye iPhone 5 kommer til at se ud.

Her fandt tyskerne designet på den nye iPhone.

På baggrund af ikonet er der blevet lavet en tegning af, hvordan iPhone 5 vil se ud. Som det ses er det muligt at skærmstørrelsen øges fra 3,5 mm til 3,7 mm på trods af, at mobilen som helhed bliver mindre. Ifølge skitsen vil hjemmeknappen under skærmen være aflang i stedet for rund.

Skitsen stemmer meget godt overens med designet på de etuier, der er blevet lækket den seneste tid.

Sandt eller vildskud? Indenfor en måned forventes Apple at lancere den nye iPhone 5, og så bliver vi alle klogere ...

Læs mere hos tyske Appdated.


Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Tommy 02-09-2011 20:59:47

Hvis dette design holder vinder den næppe nogen desginpris. Tilgengæld tror jeg det bliver god at skrive på i vertikal (oprejst - det lyder forkert ;) )tilstand. det er de færreste telefoner jeg synes er gode at skrive på når de ikke er i landscape/horisontal tilstand - også iphone4 - min kæreste er tilfreds nok med den men jeg synes jeg rammer lidt for mange taster. Så et bredere display er velkomment - dog ser det ikke særlig sexet ud...

0 0
BloodweiserDK 02-09-2011 16:46:46

Det ER altså rigtigt med 3,7 mm. Mobilsiden har bare glemt at nævne det er den nye iPhone Shuffle der er tale om. Det er jo rygtedes Apple ville komme med 2 nye iPhones.

Eller også fyrer jeg gas af :P

0 0
Henrik 02-09-2011 11:04:24

Damn, finder Apple ikke snart på noget nyt?

iPhone3G/3GS var pæn.

iPhone4 er kedelig.

iPhone5 (hvis det er rigtigt) - ligeså kedelig med lidt mindre "bezel".

0 0
MGApcPro 02-09-2011 22:17:01

Personligt syntes jeg ikke iphone 4 havde et kedeligt design, jeg syntes det var rimelig nice design. Men det var dog godt nok også det mest upraktiske design nogenside xD
Antenneproblemer og 2 sider med svagt glas(hvis man skulle tabe den).

0 0
David 03-09-2011 08:10:44

Det er klart at en bagside lavet er glas er lavet for designets skyld, på bekostning af holdbarhed. Jeg har tabt min iPhone mange gange, og hver eneste gang har det været med en klump i maven når jeg skulle samle den op for at se om der var sket noget, det er der heldigvis ikke endnu :P

Mht antennen så har det ikke været noget problem for mig, jeg ved godt at problemet er der, men jeg har altid fuldt signal der hvor jeg færdes, jeg har ikke kunne se nogen forskel på min iPhone og Nokia telefon.

0 0
Per 04-09-2011 14:58:23

Er faktisk enig, vil hellere have bedre design end holdbarhed (hvis man skulle tabe den, for det kan man bare lade være med :P )) har aldrig tabt min iphone i de 8 mdr jeg har haft den..

Derudover har jeg heller aldrig haft problemer med signalet på min.. Det er jo værste i USA hvor signalet Er dårligere..

0 0
Per 02-09-2011 13:22:19

Så er det godt vi har forskellige meninger, for jeg synes derimod at IP4´s design er bedre end 3G :)

0 0
Rune M. 02-09-2011 16:35:34

er der vist mange der syntes :-)

Der er vel en grund til at den vandt prisen som bedst designede telefon... ever. :-)

0 0
David 02-09-2011 12:39:24

Nu tror desværre ikke at Apple designer efter din smag :( Andre kunne måske synes iPhone 4 er pæn. I øvrigt kan du jo ikke fordrage ting der ikke står Nokia på :P

0 0
Henrik 02-09-2011 13:10:50

Jo, det kan jeg godt!

Som sagt, synes jeg designet på iPhone3 var flot og endda en anelse "sexy".

Jeg synes også at Sony Ericcson's Arc er utrolig flot.

Men Samsung, HTC og Apple er dælme kedelig.

0 0
David 02-09-2011 14:02:48

Fair nok..

Jeg er enig i at Arc er flot, og samsung kedelig. Men jeg synes at iPhone 4 er langt flottere og innovativ in 3'eren. Med glas overflader og metal kant. Du må da indrømme at de tænker over designet, om man så kan lide det er en smags sag, det kan Apple jo ikke gøre så meget ved.

0 0
Henrik 02-09-2011 17:39:24

Jo, de tænker da over det. Men det gør de fleste "vestlige" fabrikanter jo.

Men jo, Apple har da lidt af den der B&O filosofi. Relativ billig hardware indeni, men dyr og ekslusive materialer udenpå med rene linjer.

Jeg tror bare, at jeg synes der sker for lidt med iPhonen designmæsigt. Synes bare det er ved at være kedeligt, og design-wow-faktoren er væk efterhånden.....iflg. min smag, ihvertfald.

0 0
cmo 02-09-2011 10:36:09

Hvis det design skulle være rigtigt, så skal æble sagsøges big time af Motorola for efterligning af Defy's design.

0 0
Rune M. 02-09-2011 11:58:50

Arrrh, nok kan man sige at apple selv er meget ude med riven, osv.
- Og det de vinder, det fair nok for er der rettigheder som de ejer, skal det overholdes.
- Det de taber, så kan de lære ikke at blive over-selvfede..

Men at sætte den model op mod Defy er vist liiiige i overkanten.
Godtnok har de begge to en "smal" kant i bund og top, men det jo den vej alle smartphones bevæger sig. Så kan man også sige at Galaxy S II skulle passe på..

Den ligner IKKE Defy (og det sys jeg heller ikke SGSII gør..)

0 0
pK^ 02-09-2011 11:16:03

det ligner på ingen måde en motorola Defy!, aspect ratio er forkert defy har ingen knapper i bunden udover 4 genvejs touch taster hvorimod iphone har 1 home Knap. motorola har mulighed for tilslutning af usb på venstre side iphone har den i bunden, skru op og ned taster sider på højre side af telefonen iphone sider de i venstre og i toppen sider der lyd tilsutning og tænd/sluk knap som på iphone, nokia, sony og htc telefoner. på bagklappen har man muglighed for at låse coveret da den er støv og vandtæt, Men Kamera og blitz sider det samme sted... så kom igen ;)

0 0
zonetrooper90 02-09-2011 10:27:49

Mon ikke I mener tommer istedet for mm?? for en skærm på 3.7mm er sku ikke stor...

0 0
Jesper 02-09-2011 10:35:39

Nej, nej! Den er god nok! Hvis du ikke kan se noget på et 3,7mm display, er det ikke produktet der er noget i vejen med, men dine øjne! ;o))

0 0