Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Har du Danmarks dårligste teleselskab? Tjek det her

Har du Danmarks dårligste teleselskab? Tjek det her

En ny undersøgelse afslører de bedste og de ringeste teleselskaber i Danmark, vil du vide om dit er iblandt de bedste eller dårligste?

Utilfredsheden varierer meget fra teleselskab til teleselskab, men Telia er dem med den dårligste kundeloyalitet, samt dem der giver kunderne mindst værdi.

Det slår en ny undersøgelse fast udarbejdet ud fra 3.000 danske mobilkunders besvarelser i en web-formular, af konsulenthuset Loyalty Group, det skriver Computerworld.dk.

I den anden ende af undersøgelsen ligger CBB og BiBoB blandt de der scorede mest positive point i undersøgelsen.

- ”Som privatkunde kan man ofte undre sig over, hvad der retfærdiggør de højere priser hos Telia, Telenor, 3 og TDC. Når den grundlæggende ydelse leveres fra de samme netværk, og man kan købe de samme telefoner fra de små selskaber, hvad er det så for en merværdi, set med kundens øjne, de store selskaber leverer?," spørger direktør og seniorrådgiver Mikkel Korntved fra selskabet bag undersøgelsen.

Herunder kan i se besvarelserne fra undersøgelsen.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

03-07-2012 14:45:34

hos de små selskaber, med data, får du f.eks. KUN 3 GB og skal betale ud over det forbrug.

hos TDC og lign. så har du f.eks. 10 GB med fuld hastighed, der udover har du nedsat hastighed efte de 10 GB, men stadigvæk "ubegrænset" data. Det er da værd at bide mærke i.

Desuden har jeg selv været kunde hos TDC i noget der ligner 7-8 år, og har aldrig haft problemer med dem, de har været lidt dyrere end andre på papiret, men når man nærlæser det med småt, så får man meget mere for pengene end, hvad de små selskaber kan gøre.

Men den slags bliver der jo trods alt aldrig oplyst om, og fred med det, at folk mener dde spare nogle penge på de små selskaber. Jeg holder mig til det jeg ved hvad er, og det har jeg været tilfreds med i mange år.

0 0
beikes 03-07-2012 16:05:52

Det er altså noget vrøvl. Man får nøjagtig det samme, uanset hvad man vælger. I øjeblikket har jeg abbonnement hos Telmore, Telia og CallMe. Hos Telia får jeg 3gb data til samme pris som jeg hos de andre får hhv. 6 og 10gb data, og der er ingen merbetaling på nogle af mine abbonnementer, kun nedsat hastighed. Det skal dog siges at jeg finder 3gb mere end rigeligt, og jeg er ellers voldbruger af internettet på mine enheder.

Og igen kommer der floskler - "når man nærlæser det med småt, får man meget mere for pengene". Jamen så oplys os dog! Hvad ER det TDC, Telia eller Telenor giver i merværdi? Jeg kan ikke få øje på det! Det er nemt nok at skrive, for det er uden beregning, men jeg vil gerne have noget konkret. Jeg har være abonnent hos samtlige selskaber gennem årene, og den eneste forskel har været pris, serviceniveau og dækning - tre punkter der alene har være afgørende for, at jeg surfer rundt blandt de forskellige. Derudover tilbyder de nøjagtig det samme produkt - et telefon- og dataabonnement.

0 0
03-07-2012 17:10:00

Altså hvis vi kigger på data forbrug. og når man er ud over sit "aftalte forbrug"

Callme
Datapris pr. MB efter brug af inkl. data 50 øre.

der er de større selskaber mere large, og bare siger man får nedsat hastighed, det er det JEG kalder MER' værdi! dvs. jeg får reelt mere end hvad jeg har betalt for.

Dvs. at hos TDC hvis jeg har 10 GB abb. så kan jeg i teorien skamride det op til 50 GB, bare med nedsat hastighed, og jeg betaler stadigvæk det samem for mit abb. uden mer' omkostninger.

Det er et eksempel på god gammeldags mer' værdi. Det er da til at føle på.

0 0
beikes 03-07-2012 20:18:32

Nu er det i hvert fald ikke sådan mit abb. med CallMe er strikket sammen, men lad nu det ligge et øjeblik, og lad os antage det forholder sig sådan. Produktet er stadig det samme - for det første, har du i første omgang, minimum det dobbelte til rådighed, og for det andet er det underordnet, da ingen bruger mere end 10gb pr.mnd. Du lægger op til "alt det der står med småt", men kommer med et halvforkølet eksempel på dataforbrug? Jeg tror du klamrer dig til dit selskab at helt andre grunde, for dét her kan da ikke være seriøst.

Som sagt har jeg været tilfreds med de fleste af de selskaber jeg abonnerer hos, men det er ganske enkelt småting der skiller dem ad. Dataforbruget er et velkendt lokkemiddel de bruger, ligesom mobilproducenterne snakker om megapixel i deres kamera - ganske enkelt overflødig snak, men rent kommercielt, virker det. Selskaber ved så også, at det er på service og pris man fastholder sine kunder, og dét har været en nogenlunde ujævn kamp de sidste mange år, og gudskelov for det, så HAR vi jo trods alt noget at vælge imellem. Jeg har i øjeblikket et Telia abonnement, som jeg på ingen måde kan forsvare, og det bliver også skiftet ud når aftalen udløber. Jeg får samme produkt til billigere penge, og med bedre service hos M1, CallMe, BiBob eller CBB

0 0
03-07-2012 21:06:49

Kan så sige jeg tit har rundet de 20 GB med min telefon, da jeg bruger min mobil som mobilt modem i det daglige. Så det er ganske relevant og vigtigt for mig, at data forbruget kan bruges på sådan en måde.

Men fred med at du går op i andre ting. Men man skal ikke se sig negativt på andre, fordi andre folk går op i andre ting end én selv. du spurgte hvad der skabte mer' værdi for andre, og det besvarede jeg inde for et af de felter jeg bruger rigtigt meget selv. og som er ganske relevant.

I "gamle dage" fik man nogle andre "loyalitets fordele" som man iikke rigtig bruger mere. Men det var også noget som gav en mer' værdi når man fik et "tilbud under bordet" som igen passede en bedre, uden man skulle sætte sig ind efter en standard pakke.

0 0
beikes 03-07-2012 16:05:51

Det er altså noget vrøvl. Man får nøjagtig det samme, uanset hvad man vælger. I øjeblikket har jeg abbonnement hos Telmore, Telia og CallMe. Hos Telia får jeg 3gb data til samme pris som jeg hos de andre får hhv. 6 og 10gb data, og der er ingen merbetaling på nogle af mine abbonnementer, kun nedsat hastighed. Det skal dog siges at jeg finder 3gb mere end rigeligt, og jeg er ellers voldbruger af internettet på mine enheder.

Og igen kommer der floskler - "når man nærlæser det med småt, får man meget mere for pengene". Jamen så oplys os dog! Hvad ER det TDC, Telia eller Telenor giver i merværdi? Jeg kan ikke få øje på det! Det er nemt nok at skrive, for det er uden beregning, men jeg vil gerne have noget konkret. Jeg har være abonnent hos samtlige selskaber gennem årene, og den eneste forskel har været pris, serviceniveau og dækning - tre punkter der alene har være afgørende for, at jeg surfer rundt blandt de forskellige. Derudover tilbyder de nøjagtig det samme produkt - et telefon- og dataabonnement.

0 0
Morell 27-06-2012 18:25:29

Vil dog sige at jeg har haft nogle kampe med Telia. Men de er blevet super venlige at snakke med. Der var en episode hvor jeg ikke havde noget 3g signal som der stod jeg skulle ha, der blev der bare kompenseret i regningen. Det gør 3 og TDC og Telenor godt nok ikke. Det er da god service fra Telia's side af. og synes nu ikke telia er så dyre i forhold til hvad man får med i deres pakker i forhold til de små selskaber som prioteret efter deres hovedselskab. Men kan da godt være folk vælger de "små" selskaber fordi de er billige. Men ofte er behandlingen også der efter ;) Jeg Bliver hos Telia i hvert fald et godt stykke tid endnu :)

0 0
Carsten 27-06-2012 17:34:02

...fra den såkaldte "direktør og seniorrådgiver" Mikkel Korntved. Hvis man har ansvaret for en sådan større undersøgelse, må man gå ud fra, man sætter sig bare en smule ind i den branche, undersøgelsen omhandler.

Det har Hr Korntved tydeligvis ikke gjort, når han er nødt til at spørge, hvad det er for en merværdi, de store selskaber leverer. Udover at de store selskaber naturligvis leverer en merværdi er alle i branchen også udmærket klar over præcist hvorfor, visse kundesegmenter ikke har noget imod at vælge selskaberne med de dyrere priser.

Men man behøver åbenbart ikke sætte sig ind i tingene og være professionel for at lave sådan en undersøgelse, endsige konkludere på den... Tsk tsk.

0 0
beikes 27-06-2012 18:06:46

Du kommer godt nok heller ikke med andet en tom snak.. "naturligvis leverer en merværdi og alle i branchen er klar over præcist hvorfor, visse kundesegmenter ikke har noget imod at vælge selskaber med de dyrere priser" - Jøsses da, har du noget på hjerte, eller er det bare navlepilleri? Hvis DU ved noget, som den kære Direktør ikke gør, hvorfor så ikke bare skrive det? Det gør dig ikke tilnærmelsesvis mere interessant, bare at antyde viden.

0 0
Carsten 27-06-2012 20:30:34

Jeg er bedøvende ligeglad med, om du finder min person interessant eller ej.

Pointen i mit indlæg - som tydeligvis fes hen over hovedet på dig - var at folk med branchekendskab sagtens kan svare på det spørgsmål, Hr Korntved stiller. Jeg forventer ikke, at folk som dig uden branchekendskab kan svare på det, men man må da for pokker kunne forlange, at en som Hr Korntved sætter sig bare en smule ind i den branche, han laver en undersøgelse om.

Jeg skylder hverken dig eller andre at skrive det faktiske svar - og det ville heller ikke ændre pointen i mit indlæg. Du må leve videre i din uvidenhed og indestængte nysgerrighed.

0 0
beikes 28-06-2012 09:00:29

Endnu engang bare luftig narcissistisk tidspilde fra din side af.. Hvad er det du vil med dit indlæg? Du ved jo ikke en skid, og ingen kan bruge nuloplysning til noget somhelst. Pointen i dit indlæg? Jamen så kunne du ligeså godt bare havde skrevet "Øh bøh ham der er et fjols hø hø" - pointen er jo ens!

0 0
Carsten 28-06-2012 17:30:29

Prøv nu rent faktisk at læse mit indlæg. Pointen er, at jeg som professionel i branchen revser Hr Korntved for ikke at have sat sig ordentligt ind i tingene. Jeg bliver hverken betalt for nævnte undersøgelse eller for journalistikken her på Mobilsiden.dk, så det er virkelig ikke min opgave at bringe svarene.

Det kan ikke være så svært at forstå.

Og nej, pointen ville ikke have været "ens", hvis jeg havde skrevet som du foreslår. Så havde det jo ikke fremgået, at jeg rent faktisk vidste noget om emnet, hvilket omvendt skinner igennem med al ønskelig tydelighed i dine indlæg, at du ikke gør.

Hvad er det du vil med dine indlæg?

0 0
beikes 28-06-2012 20:14:15

Jeg vil bare påpege tomheden i din svada, intet andet. Du er bare endnu en af de "debattører", der buldrer højest, uden engentlig at have substans til at bakke dine skrevne ord op. Du er nøjagtig ligeså "professionel" som Hr. Korntved ;)

0 0
Carsten 28-06-2012 21:11:15

Den pubertære smiley er en passende afslutning på endnu et håbløst indlæg fra dig. Hvor modent er det at komme ind fra højre og påstå, jeg lyver? Helt sort. Især med tanke på, at mit indlæg såmænd sagtens kan verificeres, hvis man skulle have de intentioner. Der er nemlig tale om grundlæggende viden for folk, der arbejder i branchen. Det er trods alt en del. Men tydeligvis ikke dig.

Jeg har givet et bidrag, der var yderst relevant for artiklen i kraft af min professionelle indsigt. Hvad i alverden er din agenda? Det er godt nok ret strengt at skulle beskyldes for narcissisme og navlepilleri af en person, der ikke har bidraget med andet til debatten end personangreb i bedste reality-stil. Tsk tsk.

Du virker altså ikke helt rask, for nu at sige det ligeud.

0 0
Lars 29-06-2012 12:51:27

Jamen Carsten, så oplys dog os uvidende mennesker, der ikke har din "grundlæggende viden for folk der arbejder i branchen"!

Hvad er det du mener? Hvad er det lige man får ekstra som kunde hos de "store" (Telia, Telenor, 3 og TDC)??

Hvad er det for en merværdi de leverer, og hvad kan man bruge det til som kunde?

0 0
beikes 28-06-2012 23:20:14

Du er jo helt væk.. Intet har du sagt, men påstår du er meget hemmelig og professionel. Du er nok bare telefonsælger hos 3 på Strøget, og derfor mener du har indsigt i denne flygtige branche. Tillad mig at le

0 0
beikes 27-06-2012 16:46:06

Jeg har været kunde hos stort set dem alle gennem årene, og har kun været utilfreds med 3 og Telenor. 3 pga. dårlig dækning (tro ikke deres dækningskort), og Telenor på dårlig behandling og luskede metoder og skjulte gebyrer.

De andre har virket problemfrit, og har en overordentlig god service. Jeg er dog gået væk fra Telia nu, da de simpelthen er for dyre ift. de andre selskaber, hvor produktet er det samme. BiBob, CallMe og M1 har i hvert fald mine stærkeste anbefalinger.

0 0
Lasse O 27-06-2012 16:26:20

Har haft Telia de sidste 5 år, tror jeg. Har aldrig haft nogle problemer med dem overhovedet.

0 0
Villiam 27-06-2012 15:41:11

godt tænke mig at vide hvor de 3000 boede som blev spurgt. og nu har jeg haft samarb med telia og været kunde hos dem i mange år. og hvis man snakker ordentligt og ved hvad man skal sige og spørge om, så yder de meget god service. og ikke mindst, så dækker de rigtigt godt her ovre og går ikke hele tiden ned som telenor ( med alle deres underselskaber ). m1 prøver at snyde kunder og kræve penge for noget som ikke er ret. onfone onnanerer for at få kunder og spammer folk med samtaler hvis man alligevel ikke er tilfreds med det de kan udbyde. 3 og deres underselskaber dækker ikke en skid her ovre, og man må derfor roame fra tdc stort set over hele øen. telia og callme virker som de skal her ovre, og er også fornuftige at snakke med hvis man selv er rolig. tdc er også meget gode til at gå ned her på øen.

skal vi så ikke også lige nævne at 3 er stort set det eneste selskab som går helt ned i kraftig torden og lyn vejr :)

0 0