Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Har du lak-problemer på din iPhone 5?

Har du lak-problemer på din iPhone 5?

AFSTEMNING: Der har været skrevet meget omkring lak problemer med den nye iPhone 5, men har du oplevet nogen?

Det er kun ganske få dage siden, at iPhone 5 blev klar til salg i de danske butikker, men mange danskere sikrede sig allerede natten til fredag deres eksemplar af den populære telefon.
 
 - Så meget fejler iPhone 5

En populær telefon, som der allerede har været mange skriverier om har problemer. Men hvor stor en procentdel af de nye iPhone 5-ejere oplever egentlig problemer?
 
 - iPhone 5 brugere ramt af lak-problemer

Specielt lak-problemerne har der været rigtig mange problemer med, men hvor udbredt er problemet egentlig? Deltag i afstemningen herunder.



Afstemning

Har du lak problemer på din iPhone 5?
Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

David 02-10-2012 10:01:44

Jeg syntes at de fleste kommentarer til den artikel er fuldstændig misforstået! hvorfor skal det altid gøres til nærmest en religion, når apple er indblandet. Artiklen går blot ud på at få et billede af hvor mange IPhone 5 der har lak problemerne. Jeg kan oplyse at jeg købte en sort IPhone 5 i lørdags hos Telenor, og den havde hele 3 lak fejl lige fra udpakningen. Jeg var selvfølgelig dybt skuffet over at kvalitetskontrollen har tilladt sådan en fejl, og det har nok bare handlet om der skulle sende nogle mobiler afsted så aktionærene er tilfredse. Men nok om det, jeg fik den byttet uden problemer og den nye har ingen fejl. Jeg håber ikke apple er på vej til at blive som alle andre producenter og smide mobiler på markedet med fejl. Jeg skifter ofte mobil og min erfaring er at alle producenter tillader fejl lige meget prisklassen på mobilen. De ved nok at en del kunder lever med fx. lak fejl og så har de tjent deres penge. Jeg håber fortsat at apple kan skille sig ud, ved at lave mobiler i andet en tynd plast og sætte standarden for kvalitets følelse

0 0
Jesper 05-10-2012 10:17:43

Der er ikke lak-problemer på en iPhone 5. Telefonen er ikke lakeret. Den er anodiseret (en elektrokemisk process).

0 0
daddyb 02-10-2012 09:00:23

Til Peter m.fl. på facebookkommentardelen (lidt irriterende, at det nu er opdelt i to), der er kede af Mobilsidens negative Apple-kommentarer:

At Mobilsiden skulle ønske at skade Apple virker umiddelbart som konspirationsteori fra en skummel film - ikke for at disse dig, men blot for oplysningens skyld, kan jeg fortælle, at Mobilsiden altid har fået skyld for at være pro det ene eller det andet.
For et par år siden fik de konstant skyld for at være Apple-fanboys hele bundtet, sidste år blev de mange gange beskyldt for at være Android-haiters, da de talte om fragmentering i androidsegmentet. Blot et par af de mest tydelige beskyldninger fra en stor gruppe vrede mennesker.
Gennem de 10 år, må det efterhånden være, jeg har læst mobilsiden, har jeg oplevet John G som ret objektiv og fair, og de forskellige yngre skribenter der er inde over gør det generelt så godt de kan, om end lidt grundigere korrektur kunne være guld.
Jeg prøver vel bare at sige, at når der er noget positivt eller negativt at tage fat på, så gør Mobilsiden det normalt - uanset producent - nogle gange, som i dette tilfælde, er der en producent, der har været ekstra uheldig med et produkt, og så kommer kritikken let til at virke lidt kompakt.

0 0
Erik jensen 01-10-2012 12:39:25

Apple forsvarer sig i en pressemeddelelse ved at påstå, at det ikke er muligt at gøre aluminium ridsefrit...

Det er igen, igen en grov manipulation fra Apples side, noget som vi desværre er blevet vant til, efter Apples produkter viser sig at være andre producenter tydeligt underlegne på en lang række væsentlige punkter.

Et enkelt opslag på nettet viser os, at vores egen Bang & Olufsen i mange år, ved brug af en særlig proces har kunne fremstille farvestrålende ridsefrit aluminimum, faktisk så ridsefrit,(lige under diamant hårdhed!) at det bl.a benyttes til noget så ekstremt belastet som dørtrin på udvalgte luksusbiler.(BMW offroder)

De mest kendte B&O produkter som benytter teknologien er nok BeoCom 2 (banan telefonen) og BeoLab 4000 (dråben)


Anodised aluminium has been a Bang & Olufsen hallmark for many years, but as the mirror-finished anodisation process is one of the most demanding metallurgic surface processes, Bang & Olufsen is the only manufacturer of audio and video equipment to use it. Anodising aluminium successfully combines science with nature in order to create one of nature's best metal finishes.

The process is electrochemical which thickens and toughens the naturally-occurring protective oxide.

The resulting finish, depending on the process, is the second hardest substance known to man, second only to diamond.

The anodic coating is part of the metal, but has a porous structure which allows secondary infusions, (i.e. organic and inorganic colouring, lubricity aids, etc.).



Læs alt om den enestående proces som B&O selv har udviklet, og som Apple kunne havde benyttet sig af, hvis altså deres nye opfattelse af kvalitet ikke blot var et buzz ord...

http://www.beoworld.org/article_view.asp?id=59

0 0
Hans Jákup Danielsen 01-10-2012 13:47:29

og det er en metode apple har kendskab til
http://www.youtube.com/watch?v=3ZhVOy-ytJY

0 0
Erik jensen 02-10-2012 15:55:45

Det er ganske nemt at anodisere aluminium i forskellige farver, noget som mange producenter benytter sig af.

At gøre anodiseringen slidstærk er i denne sammenhæng netop udfordringen som Apple tydeligt ikke tillægger nogen værdi, nok da denne del af processen er lidt dyrere, og deres kunder køber deres dyre smartphone, uanset hvad..

Jeg mener at kunne huske at Bang & Olufsen har patent på denne teknologi, og jeg mener også at huske at de har verdens største anlæg til at masse producere teknologien

Apple har ikke overraskende valgt den allerbilligste løsning man kan opdrive, frem for at benytte sig af den viden og faglighed der rent faktisk findes hos B&O, også selvom de vil koste nogle øre ekstra for at få den finish brugerne med rette burde forvente af en så kostbar enhed.

For at sætte det lidt i perspektiv koster en Iphone 5 rundt regnet kun 1500 kr i materialer, så et par kroner fra eller til burde der være råd til, men som så ofte før er det Apple kunder som sidder med aben. (og en drænet pung)

0 0
Mads Knudsen 01-10-2012 22:55:05

Og Nokia brugte også anodiserede aluminium til N8.
http://www.gsmarena.com/nokia_n8-3252.php

Så Apple må finde på en bedre undskyldning.
Sørgeligt at de ikke bare vedkender de har gjort i nælderne med IPhone 5.

0 0
Søren Resbo 01-10-2012 12:39:06

"Har cover på" for at se resultatet. Jeg er ikke iphone bruger.

0 0
Schwartz 01-10-2012 10:56:34

Det kommer ikke til at ske for mig ;-)

0 0
Hans Jákup Danielsen 01-10-2012 11:09:19

10 min later
bu-hu :¨(

0 0