Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Har du været ramt af mobilvirus?

Har du været ramt af mobilvirus?

Der er mange skriverier omkring virus på mobiltelefoner, men hvor mange har reelt set været ramt? Har du? Deltag i afstemningen her.

Teleselskaber, medier m.f. advarer jævnligt imod virus på mobiltelefonen, men hvor mange danskere har reelt set været ramt af dette problem?

Tit skræmmes vi af ord som virus, malware m.v., der kan inficere vores mobiltelefon - og senest har vi hørt om Google, der har fjernslettet applikationer, som indeholdt malware.

Vi på Mobilsiden.dk har endnu ikke oplevet disse problemer personligt - eller hørt om nogen, som har specifikke eksempler på det.

Så hvor stort et problem er det i “den virkelige verden” - deltag i afstemningen herunder, og skriv også gerne en kommentar og uddyb dit svar.

Læs også:
 - TDC-kunder ramt af mobilvirus
 - Android- og Apple mobiler bliver virusramt i 2010
 - Nyt antivirus program til mobilen



Afstemning

Har du været ramt af mobilvirus?
Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Lars Hansen 08-04-2011 19:01:56

er der nogle af jer med smartphones der har et antivirus program til jeres telefon?
har hørt om antivirus programmer til mobilen.
(kan ikke huske navne på programmerne)

0 0
bjarne østervemb 10-04-2011 16:09:05

ja jeg har et i to år der heder
f-secure og jeg har ikke haft virus eller ved ikke om jeg har haft for jeg har ikke opdaget noget

0 0
Binegirl 10-04-2011 08:46:51

Jeg har AVG pro og My Mobile Procection på min , den først fordi den var købt til min forrige mobil og den sidste fordi der var 3 måneder med android magasinet, ingen af dem har nu fundet nogle virus .

Jeg kan ikke mærke forskel på batteritiden om jeg har dem installeret eller ej, ej heller på hastigheden på mobilen.

0 0
primestr_ 09-04-2011 11:34:09

Jeg har haft et antivirus program på mine android devices gennem tiderne, men har droppet det da jeg synes det trækker for meget juice ud af mobilen.

Indtil det er mere udbredt med mobil vira og der er skrevet nogle bedre antivirus programmer har jeg droppet det.

Men der er mange; AVG, Norton, Antivirus Free, Lookout osv. osv...

0 0
Mobile Security 07-04-2011 12:54:45

Jeg er ved, at skrive en historie om virus på mobilen og søger en, der har oplevet det. Eller oplevet at få fjernet applikationer af Google.

Har du prøvet det, så må meget gerne sætte dig i kontakt på mymobilesecurity@gmail.com

På forhånd tak!

0 0
David K 07-04-2011 12:51:46

Har svaret nej, men man burde måske have en 3. mulighed: Ved ikke ?

0 0
Tobias 08-04-2011 00:06:16

ja burde der være mange har jo den fajlaktige opfatelse af vis antivirus programet ikke fanger noget eller de ikke mærker noget så har de ikke virus hvilket jo er forkert eller kan være det vis pasonen har lavet en god virus optager du det jo ikke og antivirus programmer skal opdateres og det er jo ikke for sjov men fordig der er optaget nye og nogle optager dem jo så der er nogle der har fået dem

0 0
Kongand 07-04-2011 11:32:29

Har aldrig oplevet virus. Men har også hørt (fra ansat i Epplehuset) at der ikke findes virus på Apple produkter.

0 0
jessie 07-04-2011 18:50:02

der findes nogle meget faa virus til osx samlinget med windows og der er ogsaa virus til ios

0 0
Naggie21 07-04-2011 17:02:33

Så har han løjet. For det findes skam til både iOS og OS X. Til iOS tror jeg dog kun det er udbredt gennem Cydia.

0 0