Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Hel by har mistet TDC-dækning

Hel by har mistet TDC-dækning

En hel by har mistet mobildækningen fra TDC, efter uenighed om prisen på leje af plads til mobilmaster.

I den lille by Ørslev ved Ringsted, er TDC-kunder, uden mulighed for at ringe eller skriver beskeder fra mobilen. TDC har taget deres mast ned, efter uenighed om prisen på leje af plads til udstyr, skriver TV2 Øst.

Det er ikke kun TDC´s kunder der mærker manglen på signal - også kunder hos andre teleselskaber, der benytter TDC´s master lider under manglende dækning.

Karina Werner fortæller, at det var ved at få alvorlige konsekvenser, da hun tirsdag fik smerte i brystet og kæresten ville ringe 112. Det kunne han ikke, hvorfor han selv måtte køre hende til Køge Sygehus.

Og der ikke udsigt til at dækningen kommer tilbage lige foreløbig. Ringsted Forsyning, der ejer jordstykket, hvor TDC´s mast ind til i sidste uge stod placere, har nemlig krævet mere end en fordobling af leje, i forbindelse med genforhandlingen af TDC´s kontrakt.

TDC har afvist kravet og oplyst, at det kan tage op til halvandet år, før en ny mast er på plads i området.

Kilder: TV2 Øst

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Søren H Thomsen 05-12-2013 22:39:10

På sin vis forstår jeg godt TDC. 26.000 er en helt almindelig pris andre steder.

0 0
Claus Krogsgaard-Mattsson 03-12-2013 23:09:53

Det var samtlige operatører der var på den mast... Ser ud til 3 kunder er værst ramt, da nærmeste site med 2100MHz. Umts ligger i Haslev 6-7 km. væk. Telia og Telenor ligger også der, men med GSM 900 MHz. I praksis vil det vel betyde svag udendørs dækning...

Man kan vel konstatere at udlejer har presset citronen for meget i forhold til indtjeningspotentialet... Det er der helt sikkert forhandlet en hel del omkring og begge parter har taget et valg med åbne øjne og begge er blevet enige om at det ikke kunne lade sig gøre at udbyde mobiltelefoni på markedsvilkår i området...

Om det er den ene eller andens skyld er underordnet. Men det vil sikkert i en periode medføre følere fra begge sidder for at få reetableret området... Ærgerlig proces for borgerne... :(

0 0
Mikael Jørgensen 03-12-2013 14:04:27

Hvad med sattelit telefon...Det kræver jo ingen mast.

0 0
Robert 03-12-2013 11:32:38

Mobilsiden kan ikke nok sørge for at få alle fakta med når I citerer sådan en historie. Brian var lidt inde på det men faktum er TDC har vidst det nye krav siden 2012 og de har dermed haft RIGELIG med mulighed for at finde et andet sted at placere en ny mast.

Og ja det koster TDC MEGET mere at pille en mast ned og finde en ny lokation at sætte en op på, end det gør at betale 27.000 kr ekstra i leje.

0 0
Daniel Jørgensen 03-12-2013 08:21:08

Jamen fint, så håber jeg da at samtlige kunder i den by skifter til noget der ikke kører på TDC's net så de kan miste nogle tusind kunder forhåbentligt.. !

0 1
Alexander 03-12-2013 12:54:20

Der bor 681 mennesker i den ramte by, så tror næppe at tallet er i tusind klassen !! Og der var andre operatører på samme mast, så det har nok været ret begrænset, hvor mange der har været TDC kunder.

0 0
Alexander 03-12-2013 08:14:48

Syntes sgu det er frækt af kommunen! Og bagefter sidde og sige at det er synd for byen da store TDC har lukket masten, som de selv har sat prisen op, med over det dobbelte? Det er hvad jeg kalder "Backfire". mojn

1 0
Thomas Kristensen 02-12-2013 20:35:11

Syntes det er fair nok :)
På et eller andet tidspunkt skal TDC jo sige stop, jeg kunne godt forstille mig at mange kræver urimelig høje leje af jord priser, fordi de ved hvor mange penge der er i tele branchen, så hvorfor ikke prøve at presse så mange penge ud af operatørne. Det er bare synd at det skal gå ud over alle andre, kommunerne burde give en hjælpende hånd, da en by uden mobildækning jo nærmest er en død by :)

Skal TDC bare betale de der bliver krævet ??
Det hele skal jo også løbe rundt for dem :)

Og jeg er nu også ret sikker på at de har forsøgt at få en aftale i hus :)

Nej. Jeg er ikke TDC kunde, kan bare godt se det fra deres side :)

2 4
Ole I. Christensen 02-12-2013 19:47:59

Jeg syntes det er noget forbandet svineri og lade folk sådan i stikken!
TDC har i kraft af deres størrelse og derfor også den indflydelse de har på den danske infrastruktur, et samfundsansvar som de skal tage hensyn til.
Så må de slås og lave aftaler ved siden af, mens de lever op til det!
Punktum.

3 0
Brian 02-12-2013 18:40:19

Tja når de hyrer et konsulent firma med speciale i at presse prisen, så bliver der sagt stop på et tidspunkt.
Der var fra flere operatører på masten og samlet set forlangte det kommunalt ejede forsyningsselskab en tredobling af lejen.
http://i.imgur.com/crAljqg.png

0 0
Brian 02-12-2013 18:42:59

"- Det synes jeg da er trist, og det undrer mig, at man ikke har en plan B, siger Janne Hansen, som er direktør i Ringsted Forsyning."
Plan B er en ny mast. Det tager oftest over et år at få anlagt og de nødvendige tilladelser af de kommunale sagsbehandlere.

0 0
DX 02-12-2013 17:36:36

Ja det er ikke altid så nemt. Alle vil have god dækning og ingen vil have mast stående, og nogle kommuner benytter lejligheden, til at tage ågerpriser for ganske få kvadrat meter

1 0