Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Her er Apples næste iPhone!

Her er Apples næste iPhone!

HOT: Dette er angiveligt den næste iPhone. Video og billeder dokumenterer en mystisk Apple-enhed.

Angiveligt er den næste iPhone fundet på en bar i Redmond, USA. Efterfølgende har gadgetsiten Gizmodo.com fået fingre i den.

Enheden var ved fundet pakket ind, så den umiddelbart lignede en iPhone 3GS, men da kamuflagen med fjernet, kom en helt ny enhed til syne.

Apple prøver denne gang med et nyt design, der kombinerer en aluminiumskant med plastikbagside og naturligvis en glasskærm på fronten.

Nyhederne i mobilen

Den (måske) nye iPhone har et kamera på fronten, der kan benyttes til videochat, mens kameraet på bagsiden lader til at være en smule fysisk større end det, som findes på iPhone 3GS. Fotolys er også en nyhed.

SIM-kortet er nu et Micro-SIM so i iPad.

Skærmen har Gizmodo.com ikke præcist kunne fastslå størrelsen på, men når mobilen sættes til computeren ser ”Connect to iTunes”- skærmen ud til at have en noget højere opløsning en tilfældet er på 3GS.

Tilsyneladende sidder der nu en ekstra mikrofon på toppen til støjreduktion. Tasterne power, mute og volumen er udført i metal.

Flere ændringer

Udover udseendet er et par andre ændringer, at vægten er steget med tre gram i forhold til iPhone 3GS, så den nu er oppe på 140 gram.

Batteriet er angiveligt blevet 16 procent større.

Gizmodo.com har haft pillet denne måske-kommende iPhone fra hinanden, og komponenterne er alle tydeligt mærket Apple.

Er den ægte?

Folkene på Gizmodo er overbeviste om, at dette ER den næste iPhone. De mener ikke det er sandsynligt, at nogle skulle konstruere en fungerende enhed på dette niveau.

På Mobilsiden.dk er vi naturligt skeptiske fordi Apple har tradition for, at være meget dygtige til at holde på hemmeligheder.

Hvad tror du? Kom gerne med en kommentar herunder.

Se video og læs mere

Indholdet i denne artikel er baseret på information fra Gizmodo.com. Læs originalhistorien "This Is Apple's Next iPhone". På siden kan du også se en kort video med enheden.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

johannes 20-04-2010 22:57:16

hvis det real design øv! ville hellere have det var den her http://www.mobilsiden.dk/?aId=11313 (:

0 0
Peter 20-04-2010 15:21:13

Sådan pisker men en hype op og det er APPLE verdensmestre i. HTC er heller ikke tabt bag en vogn tænk blot på de telecom spec blade hvor man produkter for 2010
Nix det er ikke en UPS men moderne markedsføring.

0 0
May Frederiksen 20-04-2010 11:51:11

@ Thomas: tak for link :)
Vi har også skrevet om, at Apple kræver den tabte telefon tilbage:
http://www.mobilsiden.dk/?aId=11338
// May - Mobilsiden.dk

0 0
ano 20-04-2010 10:46:49

Det der undre mig er at i skrev på indslaget at den næste iphone kommer til at blive længere og man kunne se et billed af modellen og det var den ægte Iphone 4G, Hvordan kan Iphone 4G være lige pludselig alm. i længden da den skulle være længere da den skulle være en del længere det undre mig lidt? ( Desuden mener i kun at den kommer til at veje 3 gram mere vil sige 140 gram.)

Det giver bare ingen mening.

0 0
Thomas 20-04-2010 08:35:34

Forkert link. Her er brevet til Gizmodo hvor Apple kræver deres forsvunde prototype tilbage:
http://gizmodo.com/5520479/a-letter-apple-wants-its-secret-iphone-back
kan der så være nogen tvivl om at det er Apples. Hvis man læser artiklen på gizmodo siger de også at den flyder med Apple komponenter indeni. Gizmodo er trods alt en af de største gadgets sites, hvis nogen kan bedømme om den er ægte tror jeg det er dem. Som de selv skriver så får de tip om den nye iPhone konstant.

Men apple kan jo stadig nå at lave ændringer, eller have andre prototyper med anderledes design. Hvem ved?

0 0
Jesper Søgaard 20-04-2010 10:26:38

Den enhed ser alt for færdig ud til at være en tidlig prototype. I øvrigt så har producenten af den nye iPhone sikkert allerede en ordentlig stak skaller på lager. Jeg tvivler stærkt på at Apple vil ændre designet. Det er der for mange risici forbundet med.

Der er vist ingen tvivl om at dette er "the real deal". Jeg var noget skeptisk indtil jeg så det officielle brev fra Apples VP. Om det hele så er et PR stunt kan jo diskuteres. At en udvikler tager en med på en bar i 3GS forklædning og glemmer den på en barstol virker ret "careless" når man tænker på, at det er hele hans karriere. Om det er et smart trick for at få feedback fra markedet på design-delen eller det faktisk er en brøler fra en newbie medarbejder. Who knows? Én ting er sikkert - vi får det aldrig at vide :)

Når det så er sagt så er der ingen tvivl om at jeg skal eje den (hvis ikke jeg forelsker mig i en Desire i mellemtiden).

0 0
Thomas 20-04-2010 10:32:51

Ja er også enig i at den ser alt for færdig ud til at være tidlig prototype - også siden at den skulle ha fungeret med OS 4 da den blev fundet.
Forestiller mig kun at der ville kunne ske mindre ændringer i designet.
Det kunne sagtens være et pr. stunt. En af grundene til at iPhone er så store i dag er jo uden tvivl den store hype der er omkring dem, med rygter, leaks osv.
Så måske er det en del af apples forretningsstrategi. Eller også er det virkelig en MEGET uheldig medarbejder der har jokket ordentlig i spinatten . Who knows (:

0 0
Louie Witt 20-04-2010 08:31:46

Måske har de "glemt" den for at få feedback på deres design. Så kan de se hvad folket gerne vil have og hvad vi synes er grimt.

0 0
Tobias 20-04-2010 08:11:39

vis det virkelig er den komne Iphone beholder jeg min 3gs jeg går ikke meget op i desinet på min tlf. men den her ser alser alt for grim ud

0 0
Stefan 20-04-2010 07:57:57

Jeg tror ikke helt på den. Designmæssigt minder den overhovedet ikke om tidligere iPhones, og det plejer ikke at ligne Apple at lave sådanne hop. Deres produkter skal gerne minde om hinanden. Mine tanker er umiddelbart at der er snakke om en kineser-kopi eller en meget dårlig joke.
Hvis den er ægte nok, er Apple bare gået over i en anden stil. Men jeg tror ikke helt på den. Der er for mange samlinger og knapper osv. Og at den er blevet glemt på en bar? Det lyder bare lidt underligt. I sidste ende så burde der da være GPS i telefonen så de kunne finde den igen? Personligt ville jeg yde _lidt_ for at den ikke blev fundet af andre hvis det var mig. Men nu må vi se, måske det er en enhed Apple bevidst har "glemt"?
Siger bare at den designmæssigt ikke minder meget om et Apple produkt.

0 0
Thomas 20-04-2010 07:47:37

Nu har Apple bedt gizmodo om deres prototype tilbage. Så kan der vel ikke være nogen tvivl om at det er deres.
http://gizmodo.com/5520438/how-apple-lost-the-next-iphone

0 0