Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Her er de 10 mest anvendte smartphone-apps

Her er de 10 mest anvendte smartphone-apps

Se her hvilke 10 applikationer der er de mest anvendte på smartphones.

De ti mest anvendte smartphone applikationer i verden (Kilde: GlobalWebIndex)
De ti mest anvendte smartphone applikationer i verden (Kilde: GlobalWebIndex)

Google Maps applikationen var i andet kvartal 2013, ifølge GlobalWebIndex, den mest brugte mobilapplikation i verden. Det skriver mashable.com.

54 procent af alle smartphone-brugere har anvendt denne app i den seneste måned, op til målingsperiodens afslutning.

Tallene der kommer fra Globalwebindex dækker andet kvartal 2013.

Nummer to på listen er Facebook, efterfulgt af YouTube og Google+.

Hitlisten

1. Google Maps (54 %)

2. Facebook (44 %)

3. YouTube (35 %)

4. Google+ (30 %)

5. Weixin / WeChat (27 %)

6. Twitter (22 %)

7. Skype (22 %)

8. Facebook Messenger (22 %)

9. Whatsapp (17 %)

10. Instagram (11 %)

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

ThomasA 07-08-2013 13:07:23

Hvordan søren har de regnet det ud?
Det må kræve man bruger en form for statistik i sit app. Formegentligt Google analytics, hvilket gør listen rimelig ubrugelig.

Hvordan kan Google+ i øvrigt være verdens 4 mest brugte app? Den køber jeg ikk..

0 0
Peter Frederiksen 08-08-2013 03:23:12

@thomas http://goo.gl/WzkaO

0 0
ThomasA 08-08-2013 07:43:58

Artiklen beskriver at mange bruger google login på andre sites, ikke at de bruger google+ som app på deres mobilos

0 0
Peter Frederiksen 08-08-2013 11:07:25

Det var jeg nu godt klar over, men nogle gange bliver man nød til at tage de globale briller på..

Der bliver beskrevet at Google+ har stigende antal aktive bruger (343m), det kan måske forklarer at G+ app'en bliver flittigt benyttet, hvilken er var en gåde for "Thomas"

0 0
Thomas Larsen 08-08-2013 01:31:25

Mange gange kan det betale sig at finde og læse kilden på en nyhed.

For at svare på dit spørgsmål er det lavet af et firma kaldt globalwebindex som har lavet listen på baggrund af surveys.

0 0
ThomasA 08-08-2013 07:45:50

Ok. Det forklare osse hellas7 pointe om at én gang tæller lige så meget som 100 gange.

I mine øjne en rimeligt ubrugelig undersødelse.

0 0
Kim 07-08-2013 22:23:15

Køber heller ikke at Google Maps skulle være den mest brugte.

0 0
Naggie21 07-08-2013 14:46:45

Jeg kan forestille mig, at det er fordi den åbnes hver gang du tager et billede, for at uploade det.

0 0
07-08-2013 14:04:47

Godt set

0 0
hellas7 07-08-2013 14:44:03

selve metoden, det er målt ud fra, kan bestemt også kritiseres.

Jeg har da også åbnet Google+-appen den seneste måned ved et fejltryk - til gengæld har jeg mindst 100 gange åbnet Facebook-appen. Dette tager målemetoden ikke højde for

0 0
07-08-2013 11:44:07

Og 8 ud af 10 på listen findes i store til windows phone

kun messenger og instagram nederst på listen mangler (nummer 8 & 10)

0 0
Onkel_Per 07-08-2013 13:32:26

De officielle apps
3. YouTube
4. Google+
findes da vist heller ikke til WP.
Så nu nærmer vi os allerede halvdelen!

0 0
07-08-2013 14:03:59

Officiel eller uofficielle
de er der!!

0 0
Onkel_Per 07-08-2013 15:34:15

Man må da formode at det er de officielle udgaver der er på listen. Og ikke de forskellige kopier.

0 0
Belgarion 13-08-2013 12:34:55

hvis folk har en Windows phone, så ved man da også at facebook chat er integereret i selve sms delen, så hvorfor skulle facebook chat overhoved udvikles til wp??

0 0
ThomasA 07-08-2013 14:27:38

Hvis du tæller uoff med, så kan bla IM+ køre facebook chat og der findes flere instagram apps f.eks Instance

0 0
hellas7 07-08-2013 14:40:10

@ Carsten og alle jer andre:

Hvad har det at gøre med denne artikel?

0 0
Onkel_Per 07-08-2013 15:36:20

Tja, det kan du jo så starte med at spørge dig selv om, da du også selv har svaret på Carsten's indlæg ;-)

0 0
hellas7 07-08-2013 12:07:18

prøver du at sige nr. 8 og 10 skulle ligge højere på listen for at "kompensere" for WP?

0 0
07-08-2013 14:03:07

Nej blot at jeg i store har fundet alle på nær nummer 8 & 10..

0 0