Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Her er de bedste danske apps

Her er de bedste danske apps

Danish App Awards har kåret de bedste danske apps til iPhone. Se vinderne her.

De bedste danske applikationer er netop blevet offentliggjort. Danish App Awards har nemlig i år for første gang uddelt årets priser i seks forskellige kategorier.

-”Vi er i en tid, hvor alle udvikler iPhone apps, men langt de fleste er ikke gode nok til, at brugerne gider bruge dem mere end en enkelt gang. Vi synes, at vi med Danish App Awards har fået sat fokus på kvalitet og faglig stolthed i app-branchen”, siger medarrangør Nicolas Thomsen til Politiken.

Applikationerne blev bedømt ud fra kriterierne design, funktionalitet og brugervenlighed, og juryen bestod af ni personligheder fra den danske app-verden, ledet af Nikolaj Sonne fra DRs So Ein Ding.

Applikationerne er alle danske, og skal være udviklet inden for det seneste år.

Vindere:

  • Danske Mobilbank fik både prisen som App of the Year og Best Functionality.
  • Den interaktive børnebog ‘Sylvesters Band’, udviklet af Uncle Handsalt fik prisen for Best Design.
  • Sports-applikationen ‘Endomondo’ løb med prisen Special Achievement Award, selvom den ikke er udviklet inden for det seneste år.
  • Koncept-appen ‘Songkick Concerts’ scanner din musikbibliotek på mobilen, og matcher din musiksmag med kommende koncerter. Den løb med prisen for Best Usability.
  • Spillet ‘The Marbians’ vandt publikumprisen efter en web-afstemning.

Andre nominerede applikationer var Taxa 4x35, Foliozo, Gyldendal Bøger, Pro Chords og CPH Airport.

Læs mere om Danish App Awards, juryen med mere.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Henrikmand 18-10-2011 15:43:00

Mobilbank og Endomondo er da allerede halvgammelt, og det der koncept-app-ting, har da også eksisteret i nogen tid.

Jeg havde en 100% tilsvarende for 1 års tid siden på min gamle Hero.

Spillet har jeg ikke hørt om.

Jeg troede faktisk at de fleste apps kom til iOS først, og siden til Android, men det er åbenbart ikke tilfældet...

Hvilke kriterier er der egentlig for at sende apps ind til sådan en award? Bortset fra at det skal være til iOS, selvfølgelig *looooool*

0 0
Kim 18-10-2011 13:17:14

Jeg forstår heller ikke hvorfor de kalder det Danish App Awards når de kun tester Iphone apps. Jeg kan ikke se hvad vi skal bruge det til, hvis det ikke er alle apps, både til Iphone og Android der bliver testet. Jeg vil kalde det snopperi...

0 0
Slaraffenland 18-10-2011 13:51:46

OMG...! det er da fuldstændig ligegyldigt hvilken platform apps´ene er udviklet til. De vandt fordi de er bedst.

...desuden findes Danske Bank og Endomondo også til Android.

0 0
peter 18-10-2011 15:06:34

Det er da på ingen måde ligegyldigt! Man kan da ikke kalde det for "Danish App Awards" hvis der kun bliver kigget på iPhone apps!

Nogle gange er det som om de folk som bestiller apps slet ikke er bevidst om at der findes andet end iPhones. Og det hjælper sådan et fake award show da bestemt ikke på. Ja det er netop utrolig klamt snopperi - hvis det virkelig er tilfældet.

0 0
Slaraffenland 18-10-2011 16:10:39

Tænk dig nu lige om.... hvilken forskel gør det om en app er udviklet til den ene eller anden platform? En app vinder prisen fordi juryen har vurderet at den er bedst inden for sit område (eksempelvis spil-området). Så er det jo bare sur røv for dig, hvis app´en ikke findes til din telefon. Det gør sgu da ikke app´en dårligere af dén grund.

Hvor har du det fra, at de kun kigger på iPhone apps ?

0 0
peter 18-10-2011 16:37:58

Netop, det burde ikke gøre nogen forskel. Men alligevel så vises to af de vindende apps som findes til andre platforme kun på iPhone på award siden. Det lugter da af at det er en smule farvet. Også det at Nicolas Thomsen er citeret for specifikt at snakke om iPhone apps, lugter en del. Desuden står der helt i starten af den her artikkel: "de bedste danske apps til iPhone" så det var der jeg havde det fra.

Jeg har dog siden fundet ud af at det ikke kun var iOS apps der var med. Det var bare kun dem der vandt. Også selvom den helt samme apps fandtes til Android!! Det lugter da langt væk.

Jeg har ikke noget problem med at jeg ikke kan få nogen af de vindende spil til min platform. Men jeg her derimod virkelig et problem med at selv brance folk i den grad kun fokuserer på iOS og blander udtryk sammen ved at bruge ordet iPhone som synonym for smartphone. Så er der da intet og sige til at hr og fru danmark ikke kan finde ud af det og det synes jeg er rigtigt sørgeligt.

I øvrigt lader det til at det firma som står bag award showet ikke rigtigt udvikler andet end iPhone apps og der hjælper jo ligesom heller ikke rigtigt på det vel?

0 0
Slaraffenland 18-10-2011 21:07:32

En undskyldning herfra. Jeg overså at der stod "apps til iphone" i overskriften.

0 0
peter 18-10-2011 12:56:39

Er der noget jeg misforstår eller der tale om en organisation som står bag et award show som hedder "Danish App Awards" men som kun ser på iPhone apps? De kalder det ikke "Danish iPhone App Awards" Jeg er forvirret?

0 0