Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Her er forskellen på Desire og Desire S

Her er forskellen på Desire og Desire S

HTC har lanceret en “version 2” af den populære mobil Desire. Men hvad får du egentlig for pengene, hvis du vælger Desire S frem for Desire?

Under dette års Mobile World Congress præsenterede HTC en række nye mobiler - blandt andet nye versioner af mobiler, der allerede findes.

Den populære model Desire fik således en efterfølger med et S bagved.

Men forskellen på de to modeller er måske til at overse.

Vi har sammenlignet specifikationerne på de to versioner, så du bedre kan vurdere, om det er værd at skifte den gamle model ud med den nye - eller hvis du skal ud og købe en ny mobil, om det er værd at investerer de ekstra penge i Desire S.

Et par forskelle

Opsummeret er den største forskel på de to modeller mængden af intern hukommelse, og et frontkamera på Desire S.

Desire S har hele 1,1 GB intern hukommelse, mens Desire kun har 512 MB. Desire har 576 MB RAM, mens Desire S har 768 MB.

Den nye Desire S har fået et VGA kamera på forsiden, så det nu er muligt at foretage video-opkald. 

Samtidig kommer Desire S med den nyeste Android-version, 2.4 Gingerbread.

Begge har en 1 GHz processor - dog ikke af samme type. Den nye Snapdragon MSM8255 processor burde være væsentlig hurtigere end sin forgænger.

Minimal størrelsesforskel

Den nye Desire S er et mikromy mindre og lettere end Desire i de fysiske mål.

Desire vejer 135 gram, mens Desire S vejer 130 gram. Dimmensionerne på Desire er 119 x 60 x 11,9 mm, på Desire S er de 115 x 59,8 x 11,6 mm. De har begge en 3,7 tommer skærm - opløsningen er den samme.

Størrelsen på batteriet har også haft lidt vokseværk. Det er vokset fra 1400 mAh i Desire til 1450 mAh i Desire S. Det betyder en forskel på knap 40 minutters taletid fra 390 minutter på 3G-nettet med Desire, til 435 minutter med Desire S.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Louise 09-03-2011 08:42:10

Er der nogen herinde der ved, hvor meget den nye desire S kommer til at koste? :-)

0 0
Lasse Olsen 24-02-2011 09:26:46

En væsentlig forskel er vel også at den nye Desire S, efter sigende (og i øvrigt også jeres egen påstand tidligere), skulle være af aluminium ligesom legend??

0 0
Thomas jørgensen 22-02-2011 15:32:24

Synes jeg kan se på htcs hp at de har en radio i den almindelige desire, men ingen i Desire S...

0 0
Martin Kamp Jensen 22-02-2011 16:03:01

1 minut og 8 sekunder inde i den tredje og sidste video på [1] kan du se, at Desire S har en applikation til FM radio.

[1] http://www.engadget.com/2011/02/15/htc-incredible-s-desire-s-and-wildfire-s-video-hands-on?icid=sphere_blogsmith_inpage_engadget

0 0
Per Kofod 22-02-2011 13:04:58

Det største problem, jeg ser med min nuværende Desire er størrelsen på storage, selvom man på Android 2.2+ kan flytte Apps til SD kort, er det ikke alle Apps, der virker godt på den måde, og jeg ser mig nødsaget til at bruge App2sd+, for at overkomme den begrænsede hukommelse.
Ja 1.1 GB kontra 512MB er da en forbedring, men jeg synes stadig det er for lidt. Da jeg købte min Desire, var det uden tvivl markededs bedste; men skulle jeg skifte i dag, ville jeg nok kigge mere på LG Optimus 2X. Den har 8GB, så burde man kunne installerer de apps man ønsker uden, at skulle ty til diverse hacks.

0 0
Mads Boye 22-02-2011 09:26:33

Det er jo alt sammen meget fint, men er spændt på at se hvad en evt pris bliver og hvordan forskellige test sites vurderer den - da det i bund og grund er det der bestemmer om jeg skifter min hero ud :)

0 0
Ture 21-02-2011 21:35:43

Hvordan sammenligner man batteritiden bedst? Jeg kan ikke finde de tal i præsenterer på HTCs hjemmeside...
Er der en slags benchmarking test, mht batteritid, som er til at regne med?
Er lidt skræmt over den korte standbytid, som HTC Incredible S står til at have på HTC-siden - Den dårligste af alle mobiltelefoner!!?
Hvornår kommer der en test af Incredible S?... Telefonen er jo lige på trapperne!

0 0
May Frederiksen 21-02-2011 22:13:01

Hej Ture,
batterilevetiden er HTCs egen påstand, og kan findes her: http://www.htc.com/www/product/desires/specification.html og her: http://www.htc.com/www/product/desire/specification.html.
Mvh. May, mobilsiden.dk

0 0
PointHeaven.com 21-02-2011 20:56:21

:D
Hvad der burde gøres noget ved, er uden tvivl "udtørringen" af batteriet! Men måske netop Gingerbread 2.4 kunne gøre noget der..
Eneste andet problem jeg har med Desire er den interne hukommelse, men det bliver der jo taget hånd om.
Er i hvert fald spændt på hvad det endelige resultat bliver!

0 0
21-02-2011 19:25:02

Desire S er ikke ligefrem epokegørende og den virker måske lidt kedelig sammenlignet med LG Ox2. Med HTC Desire havde HTC en af de mest spændende mobiltelefoner, men hvis jeg stod og skulle købe en ny high-end smartphone så har jeg svært ved at se hvad HTC gør bedre end andre Android konkurrenter.

Dog er der håb for at os der sidder med en normal Desire burde kunne få Android 2,3 på et tidspunkt.

0 0
DaDane 21-02-2011 18:45:18

Forskellen på den og den gamle Desire og den nye Desire S også er i høj grad til at overse.

Incredible har 4" skærm, 8 MP kamera, 1,3 MP kamera på front og to LED som flash hvor Desire S har 3,7" skærm, 5 MP kamera VGA (0,3MP) kamera på front og kun et LED som flash.

Eller sagt på dansk - næsten samme telefon. Men indpakningen bliver sikkert forskellig :-p

0 0
21-02-2011 18:33:28

...Nu blev vi altså SÅ kloge, allesammen.

Vi har absolut ikke nogle forudsætninger for at sammenligne, når sådanne oplysninger ikke er tilgængelige for alm. mennnesker som både du og jeg, herinde - som interesserer sig for dén slags ting.

Martin Kamp's udtalelser kan vi roligt regne med, da han har uhyre stor IT-erfaring.

So long - vi ses i morgen :)

0 0
Martin Kamp Jensen 21-02-2011 19:16:47

Tak for komplimentet, men lad os nu lige beholde jordforbindelsen :)

Min opfordring til alle er at blive bedre til at nævne kilder, så det er nemmere at finde ud af, hvor informationen kommer fra.

For en god ordens skyld vil jeg også lige nævne, at jeg ikke forventer, at artikler på Mobilsiden.dk indeholder en masse teknisk information. Men at det i denne artikel nævnes, at der er forskel på telefonernes "indmad", og at det betyder en væsentlig ydelsesforskel, er vist det mindste, man kan forvente. Og så kan man jo altid linke videre...

0 0
21-02-2011 20:08:55

Ok...så den allersidste bemærkning i aften, for jeg skal altså ud og handle ind NU:

CITAT:'For en god ordens skyld vil jeg også lige nævne, at jeg ikke forventer, at artikler på Mobilsiden.dk indeholder en masse teknisk information. Men at det i denne artikel nævnes, at der er forskel på telefonernes "indmad", og at det betyder en væsentlig ydelsesforskel, er vist det mindste, man kan forvente. Og så kan man jo altid linke videre...'Citat slut.

Jeg kan/kunne ikke være mere enig :)

For eftertiden linker JEG i hvert fald 'specs.' - og såfremt Martin Kamp ville være så venlig at korrigere bare en gang imellem...og evt. give en ganske kort forklaring - tjah - så ville jeg/vi alle herinde være uhyre taknemmelige.

På forhånd Tak.........

0 0
21-02-2011 18:12:28

.....men processor/forholdet til alm. Desire er tilforladeligt.

I hvert fald er jeg flere gange løbet tør for Intern hukommelse i netop min alm. Desire.....men problemet ér efterhånden løst, da faktisk de fleste af programmerne på app-marked kan overføres til MicroSD-kortet.

Jeg har jo kun haft min alm. Desire i et par uger - og jeg sidder absolut ikke konstant og prøver 'kanonen' af.......
:)

0 0
Martin Kamp Jensen 21-02-2011 18:11:10

Mht. SoC'en (system-on-a-chip, tænk CPU, GPU osv.) bruger HTC Desire QSD8250, mens HTC Desire S bruger MSM8255. Der er en generation til forskel! CPU-mæssigt er det måske ikke vanvittigt (dog bør der være lavere strømforbrug), men GPU-mæssigt taler vi altså om ca. dobbelt så høj ydelse. Det er samme situation som HTC Desire kontra HTC Desire HD.

Hvis I skal sammenligne specifikationerne på to telefoner, så skal I altså gøre det lidt mere grundigt. Jeg beklager det sure opstød, men mange tager jo det, I skriver, for gode varer, og så tager det tid at få folk på rette spor bagefter.

Kilder:
- http://www.htc.com/us/press/htc-launches-three-new-smartphones-with-htc-sense/29
- http://en.wikipedia.org/wiki/Snapdragon_(System_on_Chip)
- http://www.anandtech.com/show/4179/ti-omap4-and-lg-optimus-3d-tested (f.eks. Nexus One kontra myTouch 4G i GLBenchmark)

0 0
May Frederiksen 21-02-2011 22:10:19

Hej Martin,
tak for dit input :)
Mvh. May, mobilsiden.dk

0 0
Martin Kamp Jensen 21-02-2011 18:13:36

Jeg ved godt, at HTC skriver "1 GHz" under "Processorhastighed" for begge telefoner, men det er jo så her, at et website om mobiltelefoner o.lign. gerne skal gå skridtet videre.

Slut på dagens sure opstød. Ha' en god aften :)

0 0
21-02-2011 18:22:55

Mange Tak, Martin Kamp.

CITAT: 'Jeg ved godt, at HTC skriver "1 GHz" under "Processorhastighed" for begge telefoner, men det er jo så her, at et website om mobiltelefoner o.lign. gerne skal gå skridtet videre.'/CITAT Slut.

...Det ville være nok være dejligt for os forbrugere, at få nogle helt konkrete specifikationer på bordet - for så længe de ikke er tilgængelige for alm. mennesker - ja - hvordan f..... skal vi så i grunden finde ude af noget som helst.?

Ha' fortsat en rigtig god aften.!

0 0
Daniel Jørgensen 21-02-2011 17:56:14

Eller hvad sker der lige for en artikel med helt vildt mange fejl, der burde være opdaget ? :P

0 0
21-02-2011 17:46:20

Her er da vistnok lagt en lille fælde, skulle jeg formode. Du skriver ved hukommelse MB, som jeg formoder er RAM (?)

Desire S = 1,1 GB Intern hukommelse/768 RAM
Alm.Desire = 512 MB (knap ½ af 1.1 GB)/576 RAM

Alm. Desire ér iflg. mine beregninger den hurtigste/stærkeste.

Men Gingerbread 2.4 skulle jvnf. et klogt hoved herinde bl.a. yde support på Dual-core.?

Der kan da aldrig nogensinde pludselig komme Dual-core i Desire S.

Altså er mit spørgsmål til teamet følgende:

Hvad fordele er der i grunden m. Gingerbread 2.4.?

0 0
May Frederiksen 21-02-2011 22:08:05

Hej Britta, jeg skriver MB RAM som betyder megabit RAM.
HTC har ikke over for os kunne forklare forskellen på 2.3 og 2.4, så der må jeg være dig svar skyldig.
Mange venlige hilsner
May, mobilsiden.dk

0 0
GK^ 21-02-2011 23:04:35

Det hedder bestemt ikke megabit, men megabyte!

Og det staves investere, uden r til sidst.
Jeg er virkelig træt af, at se på alle de stavefejl, det ødelægger et ellers super site.

Keep up the good work.

Mvh

0 0
May Frederiksen 22-02-2011 09:20:49

Hej alle,
selvfølgelig er det megabyte, jeg var vist lidt træt på det tidspunkt :)
Vi gør vores aller bedste for at eliminere stavefejl, men vi er et lille site, og har ikke en decideret korrekturlæser. Derfor sniger der sig sommetider stave- og slåfejl ind, i en travl hverdag.
Sætter pris på jeres kommentarer, men håber også I kan læse igennem en enkelt slåfejl her og der.
Ha en god dag alle :)
Mvh. May, mobilsiden.dk

0 0
Lars 21-02-2011 22:46:59

Megabit ram ?

Nu giver jeg dig lige muligheden for selv at slå det op, så kan det være du husker det bedre en anden gang :)

Jeg kan dog informere om at der går 8 bit til en byte ;)

0 0
John 21-02-2011 22:49:42

Øv, du kom mig i forkøbet.

Byte me ;)

0 0
21-02-2011 17:59:01

...sorry, May.
Det er blot når man skal kalkulere med tallene, at det ville være en smule nemmere, såfremt der stod RAM bagefter......

Men stadigvæk vil jeg gerne vide hvad Gingerbread 2.4 i grunden gør godt for.

0 0
mads 21-02-2011 17:44:24

det er da til grin, i kan glemme at nævne både den nye cpu, og at desire s nu er udført i aluminium.

0 0
Anders 21-02-2011 17:38:57

"Desire S har hele 1,1 GB intern hukommelse"
Ja hele 1.1 GB intern hukommelse, det er jo en revolution :D



"Den nye Desire S har fået et VGA kamera på forsiden, så det nu er muligt"

At lave videoopkald eller hvad?

(selve artiklen er ganske udmærket, men der ryger altså nogle fejl ind, der BURDE være opdaget)

0 0
May Frederiksen 21-02-2011 22:08:52

Hej Anders,
ja der manglede tre ord, de er nu sat ind ;)
Mvh. May, mobilsiden.dk

0 0