Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Her er forskellen på Samsung Galaxy S og Galaxy S II

Her er forskellen på Samsung Galaxy S og Galaxy S II

Er det værd at investere i Galaxy S II, frem for Galaxy S? Vi har kigget nærmere på de to mobiler og forskellene.

Samsung præsenterede under et presseevent ved Mobile World Congress en ny version af deres flagskib, Samsung Galaxy S II.

Men hvad er forskellen på den nye og den gamle Galaxy S?

Umiddelbart er der ikke meget at tage fejl af - der er store forbedringer på væsentlige områder i den nye Galaxy S. De to vigtigste ændringer er uden tvivl den nye skærm og den nye Dual-Core-processor.

Vi har sammenlignet de to telefoner, og giver dig her de vigtigste forbedringer.

Store forbedringer

Den nye version har fået en Super AMOLED Plus-skærm, der er endnu flottere, end den Super AMOLED-skærm der er på Galaxy S. Samtidig er skærmen vokset fra 4 tommer til 4,3 tommer.

Desuden har Galaxy S II fået en Dual-Core-processor med specifikationerne 1 GHz ARM Cortex-A9 processor, Mali-400MP GPU, Orion chipset, hvilket helt sikkert gør meget for den hastighed, man som bruger oplever, både i menuerne, spil og browser.

Kameraet er også blevet opgraderet i den nye Galaxy S II. Fra et 5 megapixel kamera med en opløsning på 2592 x 1944 pixels, til et 8 megapixel kamera med en opløsning på 3264 x 2448 pixels. Kameraet på forsiden af Galaxy S II er vokset fra at blive omtalt som VGA, til at være 2 megapixels.

Med Galaxy S II får man også mere hukommelse, end i forgængeren. Den version af Galaxy S, der blev solgt i Danmark, havde 8 GB, og 512 MB RAM, mens den nye version har 16 GB eller 32 GB hukommelse og 1 GB RAM.

Samsung Galaxy S har desuden fået indbygget NFC, så den vil kunne bruges som kreditkort, efterhånden som teknologien bliver mere udbredt.

Et par mindre ændringer

Der er sket minimalt med størrelsen, hvor Galaxy S var 122,4x64,2x9,9 mm og vejede 119 gram, er Galaxy S II 125,3x66,1x8,5 og vejer 116 gram. Version II er altså blevet lidt større, lidt tyndere og lidt lettere.

Derudover er batteriet vokset en lille smule, fra 1500 mAh til 1650 mAh.

Samsung Galaxy S II er født med Android 2.3 Gingerbread, hvor Galaxy S blev til med 2.1 Eclair, men senere er blevet opdateret til 2.2 Foryo.

Umiddelbart er den nye Galaxy S II, ligesom sin forgænger, udført i plastik, men det vides endnu ikke, hvordan den endelige version bliver.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Bjarne Kjerside 06-04-2011 22:19:29

Al det snak om plastic,nu har jeg haft min galaxy s
siden den kom på marked,og jeg har sådan set ikke en ridse i den, håber det hjælper nogle skeptikere lidt på vej-

0 0
Jesper 24-02-2011 14:58:45

det kan godt være at den nye Galaxy S 2 er lavet af plastik, men det synes jeg ikke gør den store forskel... bare skærmen er god og holdbar ;-)
er der nogen som ved hvad skærm materiale er og hvordan glasset er?

0 0
Michael Knudsen 24-02-2011 20:42:25

Mener helt sikkert det er gorilla glas som på galaxy s...

0 0
Christian 24-02-2011 12:11:33

Hvornår kommer den?

Ingen lader til at vide noget sikkert, men er der nogle der har et godt gæt?
Kommer den samtidig til danmark og resten af europa?
Hvis den kommer forsinket til dk, er der så nogle der ved hvornår den er tilgængelig i udlandet?

0 0
KasperT 24-02-2011 13:00:28

På Samsungs danske hjemmeside står der Maj.
http://www.samsung.com/dk/news/newsRead.do?news_group=productnews&news_seq=24281

0 0
Jacob Madsen 24-02-2011 11:02:40

Mig bekendt har I udeladt en - i mine øjne - ret væsentlig forbedring. Galaxy S II har tilføjet det fotolys, som manglede på Galaxy S efter min mening.

Jeg er utrolig glad for min Galaxy S, men overvejer alligevel, om jeg skal opgradere til S II, når den kommer på det danske marked :-)

0 0
PointHeaven.com 23-02-2011 18:22:02

Har ikke kun noget med følelsen at gøre, men også vægten - Det samme gælder fjernbetjeninger. Vil til enhver tid foretrække en af disse pga. vægt og følelse.

0 0
Kaare 23-02-2011 20:33:15

Ja for det er bare rigtig dejligt at ligge i sengen med en jernklods og surfe på nettet indtil man efter 3 minutter bliver nødt til at ændre på holdemåden fordi man får ondt i fingrende fordi den er så tung :)

Jeg skal aldrig have en jernklods. - Det kunne man få dengang mobiltelefoner var en jernkasse med en ledning op til røret.

0 0
PointHeaven.com 23-02-2011 23:19:54

Nej det er da tydeligt at høre det ikke er dig :-D

0 0
PointHeaven.com 23-02-2011 16:49:16

Håber ikke det bliver tilfældet - Alt andet lyder jo perfekt, og så ville det hele falde lidt til jorden med plastik indpakningen :-/

0 0
Michael Knudsen 23-02-2011 17:30:12

Hold nu op med det plastik ævl...
Hvis i har haft en galaxy i hånden så vil i vide den føles rigtig lækker, og vægten siger jo sig selv... Hvis i vil har jern og metal, så put da " plastik " mobilen i en metal kasse..!!

Min galaxy er den eneste mobil, jeg har haft, der har klaret et fald på 1 m på et beton gulv, uden en skramme!!!

Havde en htc jern mobil ( legend )... For hver gang man tabte den, virkede det som om den blev mere og mere rund da hjørnerne ikke kunne holde til det...

Vil til hver en tid vælge plastik, og folk der ikke kan klare det " billige " materiale, ja i må være født efter 2008, for alle mobiler før da blev da fremstillet i plast. Come on.....

0 0
Gammel Korning 08-03-2011 14:47:30

Nemlig, hørt. Den er super og hvis plastikken gør at andre synes den ser billig ud, så fint med mig, så bliver den vel ikke stjålet. Indholdet er tilgengæld lækkert og virker

0 0
Nygaard 23-02-2011 20:41:14

Nu er der jo også VÆSENTLIG forskel på, hvordan forskellige typer plast føles og arter sig.

Både Galaxy og Desire er lavet i plastik, men jeg synes at Desire føles langt mere lækker og robust - og så får den ikke ridser af at ligge på et bord.

0 0
John 24-02-2011 09:40:17

Præcis. Og når man har smidt 4-5.000 kr. efter en mobiltelefon må den også godt føles lækker.
Galaxy S føles som en mobiltelefon i 1.000 kroners klassen når man står med den i hånden pga. den billige plastikkvalitet.

0 0
DX 23-02-2011 15:12:19

Det er bare TDC der ikke rigtigt har fingeren på pulsen, det så vi også med Desire HD.

0 0
KasperT 23-02-2011 15:01:19

Den kommer ihvertfald til resten af Europa.

0 0
Ole 23-02-2011 14:58:18

Er det blevet sikkert nu at den kommer til Danmark ?
TDC var da rimeligt lunkne over for den

0 0
JLCmobil 23-02-2011 15:05:51

Heldigvis er der andre selskaber i Danmark :-)

0 0
KasperT 23-02-2011 14:26:41

Jeg kan desuden også se a Galaxy Ace er blevet tilføjet på 3's webshop i dag.

Jeg tror ikke den har været tilstede før.

0 0
KasperT 23-02-2011 14:24:18

Glæder mig til Galaxy II kommer. Jeg har virkelig været glad for min Galaxy S (især efter 2.2 opdateringen)


Iøvrigt lagde jeg mærke til at Galaxy S (i9000) er fjernet fra 3's webshop her til morgen (den var der i går) Mon det er et tegn om at Galaxy II er lige på trapperne?

0 0
Christian 23-02-2011 13:29:25

I mangler at den i nogle regioner vil få Tegra 2 SoC, hvilket meget vel kunne blive i DK da vi er et mindre marked.

og så en af de mere vigtige så er den den første telefon til at have MHL (mobile high definition link) der gør at man kan bruge micro usb porten som HDMI output.

og til sidst at den har NFC.

http://www.engadget.com/2011/02/23/samsung-galaxy-s-ii-first-with-mhl-port-for-dual-purpose-usb-or/

0 0
P.Lasse 23-02-2011 14:16:38

Tegra 2 er ik nødvendigvis en mangel da den ifølge nogle tests sku være hurtigere end Samsungs egen..

0 0
KasperT 23-02-2011 14:30:22

Har du links til de tests?
Jeg har nemlig læste præcis det modstatte :)

0 0
P.Lasse 23-02-2011 15:24:08

http://www.anandtech.com/show/4177/samsungs-galaxy-s-ii-preliminary-performance-mali400-benchmarked

Ka du linke til de tests du har læst?

0 0
Nygaard 23-02-2011 13:25:50

Det hele lyder jo super godt, og det kunne meget nemt blive min næste telefon, nu hvor HTC ikke har smidt noget på bordet der kan matche (ser det ud til). Men byggekvaliteten... Den bekymrer mig noget.

0 0