Her er GPS’en til kvinder

Et feminint design og specielle funktioner rettet mod kvinder skal sparke gang i salget en ny GPS-satsning.

Her er GPS’en til kvinder

Tomtom har præsenteret en ny GPS ved navn White Pearl, der er specielt rettet mod kvinder. De feminine anstrøg finder man blandt andet i enhedens perleinspireret design, som videreføres i opstartsmenuen. Derudover medfølger der et matchende silke-etui.

White Pearl-modellen er baseret på TomTom ONE IQ Routes som blev lanceret tidligere på foråret. Der er dog foretaget flere kvindevenlige ændringer.

Her er der blandt andet tale om specielle POI’s (point of interests), hvor GPS’en kan føre til de nærmeste interessante steder inden for kategorier som “Intensiv shopping”, “Tag i byen en aften” og “Steder, hvor du bør ses”. Disse POI’s inkluderer fx butikker med mode og design, restauranter, barer, cafeer, biografer og teatre.

White Pearl har også andre TomTom-navigationsværktøjer, såsom vejbaneassistent , Map Share og IQ Routes, hvilket gør den i stand til at undgå kødannelser i myldretiden.

Tomtom oplyser til Mobilsiden.dk, at White Pearl kommer i handlen i begyndelsen af juli med en vejledende pris på 1799 kroner.