Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Her er iPad 3 rygterne

Her er iPad 3 rygterne

Apple iPad 3 er allerede undervejs, hvis man skal tro rygtet. Læs her, hvilke rygter om detaljerne, der allerede florerer.

Apple lancerede i foråret iPad 2, og langt de fleste gætter på, at der kommer en iPad 3, selvom intet jo selvfølgeligt er sikkert.

Allerede nu er der en hel del rygter om en kommende iPad, både om hvornår den kommer, og hvad den vil have af specifikationer og funktioner.

Om der er tale om realistiske specifikationer eller drømmetænkning kan være svært at afgøre.

Se et udpluk af rygter fra diverse medier herunder.

Dato?

Alle tegn peger på, at lanceringstidspunktet bliver i starten af 2012, men der har også været rygter om, at datoen vil bliver udskudt, på grund af manglende levering af skærme fra leverandørerne LG og Samsung.

Større processor?

Det er muligt, at iPad 3 får en helt ny type processor, A6, en quad-core ARM-baseret processor.

Ny skærm-type?

Øverst på ønskelisten står for mange en iPad 3 med Retina-skærm, og ifølge rygtet er Apple godt i gang med at lede efter en leverandør, der kan lave en 9,7 tommer skærm i opløsningen 2048 x 1536.

Rygtet siger dog også, at det har vist sig at være en stor udfordring.

Nogle rygter har også peget på, at iPad 3 måske får en Amoled-skærm fra Samsung.

NFC?

Nogle rygter taler om, at iPad 3 får NFC, og vil bruge teknologien til blandt andet at hente data fra din Mac, der er i nærheden.

Mere hukommelse?

Mange gætter også på, at der kan komme en iPad 3 med endnu mere hukommelse, end vi allerede har set.

Hvor iPad tidligere fås i 16/32/64 GB er der en mulighed for at iPad 3 vil kunne købes i en 128 GB-version.

Det afhænger dog af situationen i Asien, hvor naturkatastrofer har lavet kaos i dele af elektronikindustrien.

Flere iPads?

Koder fundet i iOS 5 henviser til iPad 3,1 og iPad 3,2 og har fået folk til at spekulere i, om der er mere end én iPad på vej?

Flytbar hukommelse?

Mange gætter på at en ny iPad vil have mulighed for at udvidde hukommelsen med et micro SD-kort.

Bedre kamera?

Kameraet på bagsiden af iPad 2 kan klare en forbedring, og mange håber på et kamera der ligner det i iPhone 4S.

Flere af rygterne var også på bordet op til lanceringen af iPad 2, men blev ikke til virkelighed. Hvad en eventuelt iPad 3 vil indeholde vil kun tiden vise.

Kommentar

x

Opret bruger
Blank 04-11-2011 13:02:21

Større Processor og GPU..
JA..

Skærm.. opløsning bliver formentligt bedre ja.. skærmtype tvivler jeg på bliver AMOLED dog, men samme type som vi kender fra tidligere modeller.

NFC.. hvorfor..
indtil videre har der været strenge restraktioner med hvad der kan blive overført til iOS, og det hele skal igennem iTunes eller iCloud..
itunes og iOS5 kan kommunikere trådløst, og er parret gennem brugernavn, så hvorfor have NFC..??

Mere hukommelse.
måske.. det ville vel give mening, omvendt tror jeg ikke der er mange som har brug for mere en de 64GB

Flere iPads..
ja.. en Wifi og en 3G.. tror ikke at der kommer forskellige størrelser..

SD kort..
nej.. så ville alle købe 16GB versionen, medmindre at de begrænser hvad man kan bruge SD kortet til..

Bedre Kamera..
ja.. det kan de vel ligeså godt..

0 0
Per 05-11-2011 22:50:59

Der kommer ALDRIG et SD slot i en i-device, da det ikke stemmer overens med apples måde at kontrollere deres produkter på, derudover er at skulle gøre plads til et "slot" både dårligt design mæssigt, og bruger en masse plads, som jo ville kunne bruges på at gøre den tyndere istedeet..

0 0
BluezCat 03-11-2011 21:19:24

Den næste iPad kommer til at ligne iPad 2, og får navnet iPad 2S... Surprise, surprise! ;o)

0 0
BallonPedro 04-11-2011 10:39:09

Ha ha, genialt. Tænkte lige præcis det samme.

Og de rygter der var på en iPhone 5 holdt jo overhovedet ikke stik, der kom kun en opdatering af en ældre 4'er.

Så vi kommer nok til at høre diverse vilde rygter om en iPad 3 og så lancerer de under kæmpe mediebevågenhed en iPad 2S med samme ydre og så lidt indvendig opdatering.

Kunne være fedt hvis de gjorde, så kom de også bagefter med den vare :)

0 0
mathias 03-11-2011 22:18:39

Vil gerne vædde en masse penge på at den bliver "tyndere, hutigere og lettere" end iPad2 ligesom den var med den første iPad

0 0
Zeb 03-11-2011 19:06:58

"Nogle rygter har også peget på, at iPad 3 måske får en Amoled-skærm fra Samsung."

Et af de mest vedholdende rygter om den nye iPhone var også at den skulle få AMOLED skærm. Jeg tror ikke på det da Samsung stadig knap kan følge efterspørgslen (og f.eks. putter LCD skærme på telefoner der ellers har AMOLED skærm ude på de mndre markeder som Nexus S i Danmark), og jeg tror det slet ikke da en AMOLED skærm er et af de steder hvor Samsung i den grad kan differenciere sig fra Apple's produkter. Galaxy Tab 7.7 med Super AMOLED Plus skærm lyder vanvittigt lækker. Jeg kan simpelthen ikke tro på at de vil tage den fordel de har i skærmteknologi og så give den til deres største konkurrent. Jeg undrer mig i øvrigt også over at Samsung overhovedet er inde over i forhold til at leve skærme. Jeg troede da at det var LG og Sharp der stod for det?

0 0
Fidoble 04-11-2011 08:28:33

Jeg kan simpelthen ikke tro på at de vil tage den fordel de har i skærmteknologi og så give den til deres største konkurrent.

Læs mere: http://www.mobilsiden.dk/nyheder/her-er-ipad-3-rygterne,lid.17853/#ixzz1cielUG9B

Hvorfor dog ikke det? Hvis de er/bliver leverandør til et produkt der sælger godt, så er det jo penge lige i lommen på Samsung. Skulle de så også stoppe med at levere CPU'er til Apple og miste den indtjening???

0 0
Zeb 04-11-2011 09:32:54

Nej naturligvis skal de ikke bare sige nej til en køber. Men når nu de selv så rigeligt kan bruge alle de AMOLED skærme de producerer så er der ingen grund til at hjælpe konkurrenten. Hvis de har kapacitet til at levere både til deres egne tablets og telefoner OG til Apple - jamen så fint nok, men det er mit klare indtryk at de ikke har produktionskapacitet til det.

Tænk eks. på at der er solgt 10mio. Galaxy SII. Skulle de eks. have leveret til iPhone 4S også som der var rygter om, så ville de skulle mere end fordoble det antal skærme de laver.

0 0
Blank 04-11-2011 12:42:49

10" AMOLED..?
nej.. tror jeg ikke..
Det er stadig rigtig dyrt at producere AMOLED skærme bare i de størrelser vi kender idag..
til sammenligning kan Sony's 11 tommer oled fjernsyn erhverves for små 12.000 kroner..
og det er i en opløsning som hedder 960 x 540
så.. nej.. tror ikke på det..

0 0
N 04-11-2011 08:55:53

Meeeen hvis samsung og LG nu bare åd de 2-3 års mistet indkomst, så ville de sætte en meget stor konkurrent en stor del tilbage...

0 0
Rallerbabz 04-11-2011 09:39:37

Men problemet er jo at de penge de får fra Apple for at lave skærme til dem er et så stort beløb at det nok dækker for hele skærmproduktionen af eksempelvis Samsung Galaxy S II. Uden den sum penge vil de jo ikke selv kunne komme med noget nyt - så det kan godt være at de sætte Apple tilbage, men i DEN grad også sig selv, og i sidste ende er det HTC, LG, Sony, Nokia osv der løber med sejren.

Apple kan i worst case scenario "bare" købe deres skærme hos LG eller andre skærmproducenter. Jeg ved selvfølgelig godt at dette vil koste dem mange flere penge, men nu er Apple jo verdens rigeste firma så mon ikke de kan klare det? - I forhold til Samsung som måske mister en gigantisk indtægt og står tilbage med et halvfærdigt produkt de ikke kan få færdiggjort af mangel på $$$.

0 0
Rallerbabz 04-11-2011 09:42:06

Tilføjelse:
De tjener måske nok flere penge på salg af skærme til Apple end de tjener på eksempelvis SGSII eller deres andre enheder. - Apple er rig, meget rig, så det er ingen tvivl om at Samsung bliver godt, rigtig godt, betalt.

0 0
Zeb 05-11-2011 00:19:28

Tværtimod faktisk. Apple er kendt i branchen for at give særdeles store ordrer og betale kontant mod tilgengæld at få det ekstremt billigt.

0 0
N 03-11-2011 22:06:39

Jojo den får en amoled skærm. Og bagefter sagsøgerapple dem for at kopiererderes ipad 3 skærm.

0 0
x