Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Her er Microsofts Surface Pro 3

Her er Microsofts Surface Pro 3

Microsoft har tirsdag præsenteret en 12-tommer Surface Pro 3, ved en event i New York.

Tirsdag eftermiddag(dansk tid) præsenterede Microsoft deres nye Surface Pro 3, en 12 tommer tablet, der ifølge Microsoft kan erstatte en laptop.

Microsofts CEO, Satya Nadella indtog scenen, og stod for den første del af præsentationen, men overlod hurtigt den egentlige præsentation af Surface Pro 3 til Panos Panay, vicepræsident for Microsoft Surface.

Surface Pro 3 er den tablet, der kan erstatte din laptop - med alle egenskaber fra en fuldblods laptop, i et tyndt, let og smukt design” - Panos Panay

Surface Pro 3 er en fuld PC og samtidig den tyndeste Intel Core enhed på 9,1 mm, med en vægt på 800 gram. Det betyder blandt andet, at den er 30 procent tyndere, end en 11 tommer MacBook Air.

Microsoft fremhæver specielt skærmen på 12 tommer, som på grund af 3:2 forholdet kan indeholde seks procent mere end en 13 tommer MacBook Air. Skærmen er af typen ClearType Full HD, med en opløsning på 2160x1440 i formatet 3:2.

At Surface Pro 3 er blevet lettere og tyndere, betyder dog ikke at den er blevet mindre holdbar eller mere skrøbelig, hvilket blev demonstreret ganske godt, da Panos Panay på scenen valgte at lade et eksemplar falde på gulvet fra hoftehøjde.

Surface Pro 3 kommer i flere udgaver, med fjerde generation Intel Core processor:

i3 med 64GB hukommelse og 4GB RAM
i5 med 128 GB hukommelse og 4GB RAM
i5 med 256 GB hukommelse og 8GB RAM
i7 med 256 GB hukommelse og 8GB RAM
i7 med 512 GB hukommelse og 8GB RAM

Modellerne kommer alle med Windows 8.1 Pro, SSD-harddisk, 5 megapixel 1080p HD kamera både front og back, USB 3.0, micro-SD slot og WiFi 802.11 a/b/g/n/ac.

Til den nye Surface kommer også et nyt TypeCover, der er blevet tyndere end det forrige, og har fået en væsentligt forbedret touchpad.

Coveret kan klikkes på Surface Pro 3 som på Surface Pro 2, men det nye cover kan foldes en smule op, og klikke ekstra fast til skærmen, således at der opnås langt større stabilitet, når man for eksempel sidder med enheden i skødet.

Kickstanden, der er støttefoden på bagsiden af Surface-produkterne, har også fået en overhaling. Kickstanden kan indstilles i en vinkel på op til 150 grader, så brugeren selv kan vælge den bedst mulige vinkel, for optimal aflæsning af skærmen.

Med til Surface Pro 3 findes også en ny redesignet pen, der i udformning minder mere om en almindelig kuglepen, og som er mere præcis og behagelig i brug.

Microsoft oplyser, at Surface Pro 3 vil kunne forudbestilles fra onsdag den 21. maj, men først vil være tilgængelig i Danmark fra slutningen af august.

Microsoft Danmark oplyser til Mobilsiden.dk, at de danske priser bliver:

i3 64GB til 6.199 kroner
i5 128GB til 7.799 kroner
i5 256 GB til 10.049 kroner
i7 256 GB til 11.999 kroner
i7 512 GB til 15.149 kroner

Hvorvidt Surface Pro 3 virkelig kan erstatte en laptop vil kun tiden vise. Så snart vi få fingre i et testeksemplar, vil vi give vores vurdering.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

21-05-2014 19:57:52

Det er sq helt absurde priser. Det bliver kun business segmentet de rammer med dem, og selvfølgelig n8gle enkelte private entusiaster.

0 8
Steffen M 21-05-2014 21:48:43

Det er sq da ikke absurde priser, hvis du sammenligner med f.eks. MacBooks... Det er altså en fuldtud computer OG tablet. Og ikke bare en tablet som iPad og lignende...

8 0
21-05-2014 22:43:32

Forskellen er bare at macbooks er rigtige laptops. Det kan godt være den har kræfterne, men den er stadigt lille og har et middelmådigt tastatur. Som tablet er den stor og tung, og hele windows delen er komplet umulig at bruge på så lille en skærm. De sætter sig mellem to stole efter min mening, og det hjælper på ingen måder at de ligger så i det prisleje. Du kan få en 15" macbook pro med quad core i7 og 8 GB ram til samme pris som den dyreste. Jeg er absolut ikke apple fan, men jeg ved godt hvad jeg ville vælge, og det er ikke denne surface pro....

0 10
Christian Jensen 22-05-2014 08:04:43

Tjah, synes 12" er en fin størrelse og man kan jo heller ikke lige frem sige at salget af MacBook Air har været skuffende? Ud fra din kommentar må de ellers være komplet brugelige da de kun fås i 11" og 13".

Hvis skærmen er for lille kan du jo altid bare sætte en ekstern skærm til, hvis du får brug for at skulle være rigtig produktiv i det traditionelle Windows... Langt hen ad vejen vil man jo bruge Modern UI.

Tastaturet bestemmer du jo selv - der findes jo også et med rigtige taster, og alternativt kan du jo bare tilslutte dit all time favorite tastatur via usb eller bluetooth...

10 0
22-05-2014 08:30:01

Med alt det tilbehør du nævner her, så er den jo pludseligt ikke særligt nem at have med rundt. Og jeg er da fløjtende ligeglad med hvor mange der sælges af en model. Det er vel ikke popularitet der skal afgøre om noget er funktionelt ? Grunden til de små macbook airs popularitet er al hypen omkring apple, samt at de små er de billigste. Personligt fatter jeg ikke at nogen kan sidde og arbejde på en 11-13" skærm, min egen 15" laptop syntes jeg lige går an, men også kun fordi at 15+ ikke er særligt "mobilt".

0 9
Steffen M 23-05-2014 12:13:04

Surface Typecover 2 med taster er et udmærket tastatur -og det nye er sandsynligvis bedre. Hvordan kan du udtale dig om "middelmådigt tastatur" når du ikke kender det? Og vi har forstået at du synes skærmen er for lille -men mange andre kan altså godt arbejde med den størrelse (som nævnt eksemplerne med MacBook air 11-13".) Og skal man arbejde i den alm. Windows bruger man jo nok tastaturet. Så man behøver ikke at slæbe rundt på en masse tilbehør... Og kan man ikke leve med under 15" tommer skal man naturligvis ikke købe sådan en - eller en Air, for den sags skyld...

6 0
29-05-2014 23:07:04

Du har ret i at jeg ikke har prøvet det, nok ikke mange der har. Men med de anmeldelser der har været på de foregående, så er det nok ikke forbedret vanvittigt, hvilket denne engadget tech writer åbenbart også mener. Vel at mærke en der har prøvet det: http://www.engadget.com/2014/05/29/surface-pro-3-for-a-week/

Som sagt, så vil denne hybrid heller ikke kunne erstatte en rigtig laptop, stor eller lille skærm....

0 1
carsten guldhammer 21-05-2014 10:59:51

hvorfor er det nu at mobilsiden ikke har anmeldt denne ?

medion akoya s6214t (md99380)

den opfylder det som jeg gentagende har efterlyst her inde somforespørgelse

en bevars, det er jo heller ikke et enten mac, microsoft, huwaii, eller samsung produkt....

5 0
Tommy Lindegaard 21-05-2014 21:39:41

det kan da måske være meget interessant at anmelde, men der er jo rigtig mange produkter som vi ikke har anmeldt... (desværre)

/Tommy, Mobilsiden

1 0
Morten 20-05-2014 21:15:51

Er der stadig ikke 3G i Surface?

4 5
Logik 21-05-2014 12:44:15

Jo, det er der.
Men det er en speciel version, som indtil videre er et "side-produkt" i Surface familien.

6 0
Michal 20-05-2014 20:44:27

Min næste bærbar computer :)
Kan ikke vente på den kommer til danmark, har en Ipad Air, men er træt af en halv løsning.
Håber snart de får puttet LTE i dem, for så ville den være helt perfekt.

13 1
Bo 21-05-2014 08:54:45

Du kan godt glæde dig. Jeg fik en Surface Pro 2 som arbejdscomputer, og den er suveræn. Det er totalt fedt med de to brugerflader: Modern UI til når man sidder i toget og bruger den som tablet, og den almindelige desktop til når man bruger den til at arbejde på. Jeg er helt vild med den.

15 0
20-05-2014 20:28:32

Super sag, kan det hele denne gang. Prisen er ikke som en RT eller lille iPad, men det er jo heller ikke noget der kan sammenlignes dermed. Måske det var dagen hvor laptoppen fik endnu et skub ud i mørket. Surface PRO er super, og prisen egentlig heller ikke skræmmende, når man sammenligner med andre tablets. Og en slimline laptop koster også kassen. Super Microsoft, rart at se I kom ind i kampen.

16 1
Tommy Lindegaard 20-05-2014 23:59:41

hmm, jeg synes den er lidt pebret. Den jeg kunne tænke mig (hvis det bliver aktuelt) er i5 med 256gb hdd og 8bg ram men i det prisleje kan jeg få en lækker HP Spectre 13, Samsungs 9-serie eller Lenovo Yoga (som dog er lidt tung).

Men ok, jeg glæder mig da til at læse testen og leje med enheden når den kommer ind på redaktionen.

0 5
Bo 21-05-2014 08:56:01

Jeg synes dog ikke du kan sammenligne byggekvaliteten mellem Yoga og Surface Pro. Surface er virkelig kvalitet, og det er klart at hvis du ikke vil betale lidt ekstra for det, så giver det ikke så meget mening at købe en Surface.

8 0
Tommy Lindegaard 21-05-2014 21:46:56

HP Spectre 13 (evt x2) er om end endnu mere kvalitet end Surfacen, men de er stadig billigere ;)

Forhåbentligt falder prisen når enheden kommer i butikkerne. Ellers må man jo nøjes med 128gb SSD og 4gb ram.

0 4
Peter Lyck 21-05-2014 08:15:11

Jeg er enig. Du glemmer dog et måske meget oplagt alternativ. Elgiganten har i lang tid haft surface pro 1 til lave priser, hvis de fortsætter traditionen så vil de måske i den kommende tid tilbyde surface pro 2 til lignende priser.

4 1
hellas7 21-05-2014 01:09:42

et andet sted jeg stadig synes de kunne forbedre er at smide minimum en ekstra usb-port i. Ellers er jeg som de fleste meget imponeret over hvad microsoft har præsenteret

4 2
20-05-2014 19:55:22

Med den processor or RAM (og SSD harddisk) kan den store model næsten overtage en gamer PC, dog mangler den så bedre grafikkort. Det er først nu at Surface begynder at blive et attraktivt gadget som giver mening! Men det går prisen stadigvæk ikke.

2 5
Bo 21-05-2014 08:58:04

Jeg kan godt spille på min Surface Pro 2, men du har ret i at grafikkortet hænger i bremsen, så man skal ikke forvente det vilde på den front. Men ellers kører den virkelig hurtigt, og til arbejdsbrug er den efter min mening uovertruffen. Den får mine kollegers macbooks til at se temmelig bedagede ud, og er endda billigere end dem.

7 0
tw 21-05-2014 14:28:52

Jeg har nu ingen problemer med min, jeg spiller dead island riptide, skyrin uden problemer.

3 0
Bo 22-05-2014 09:16:32

Okay, men i hvilken opløsning og hvad med antialiasing og detaljer? Jeg kan godt køre Skyrim, men det er i rimelig lav opløsning og uden AA og med lav detaljegrad.

3 0
Rune Lauritsen 20-05-2014 19:12:07

og jeg som lige har fået Surface Pro 2 .... når skidt være med det XD jeg kan bedst lide tablets og PCs på omkring de 10´tommer XD

7 0
tw 21-05-2014 14:31:24

Ud af de specs som 3'eren har, så syntes jeg ikke det er imponerende store opgraderinger der er i forhold til Surface pro 2.
Ser stadig pro 2 som en super fed computer. :)

0 3
Tommy Lindegaard 21-05-2014 21:50:24

nej, de største ændringer er, at den er lidt tyndere. Men Intel har heller ikke leveret noget ny generation, så det er svært at ændre særlig meget. Haswell afløseren kommer først slutningen af 14/start 15, så før kan producenterne ikke gøre så meget andet end at lave designet om.

2 0
Bo 21-05-2014 09:42:19

Det er jo stadig en fed computer du har, selvom der om 4 måneder kommer en nyere. :)

3 0