Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Her er prisen på Asus Transformer Prime

Her er prisen på Asus Transformer Prime

Asus tabletcomputer med qual-core processor er på vej til Danmark. Her er prisen og oplysninger om salgsstarten.

Asus Transformer Prime.
Asus Transformer Prime.

Den er ingen nyhed at Asus Transformer Prime kommer til Danmark, men hidtil har Asus været tilbageholdende med oplysninger om pris og salgsstart.

Men nu er det ikke en hemmelighed mere.

- ”Transformer Prime vil koste 4.999 kroner når den sættes til salg i Danmark i begyndelsen af januar 2012,” fortæller Anders Haby fra Asus til Mobilsiden.dk.

Den oplyste pris er for versionen med 32 GB hukommelse i farven ”champagne gold”.

Læs også:
- Flere detaljer om Asus Transformer Prime 

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Henrik Bækgaard 01-01-2012 19:07:32

Hej. Er der nogen , der ved, om Asus T P kan håndtere Windows 8, som jo kommer engang i januar? Det ville være herligt.

0 0
Martin 01-12-2011 22:28:43

Inde på Comon.dk skriver de at prisen er inkl. dock og at den kun forløbelig kommer i 32gb og KUN i champagne gold, hvilket jeg synes er rimelig nedern.!
Men de er sgu ikke så dumme asus.. I både tyskland og frankrig af hvad jeg har set, så kan man kun købe den med dock, vil tror det samme gælder i DK. I usa skal man købe dock og tablet seperat, så vil man ha' glæde af dansk tastatur bliver man nød til at købe den i DK. Vil man kun ha tablet bliver man nød til at købe den i USA..

0 0
Robert 02-12-2011 02:02:05

Kan se du ikke har fået dask tastatur med til det indlæg dér. Kunne ikke lade være. =P

0 0
Martin 02-12-2011 17:41:29

Hehe :) jeg fatter ikke hvorfor den ændre bogstaverne når jeg poster indlægget? Ser fint ud når jeg skriver.. Nogle hjemmesider står æøå, også med underlige tegn som ? mm.

0 0
Peter Olsen 01-12-2011 12:34:01

Ahh.... mon ikke de 5000 kr. er med dock? Alt andet vil da være at gøre grin med os danskere, når den koster det halve i USA.

0 0
GusseG 01-12-2011 11:28:31

Prisen i USA: $499 = ca. 2.900,- (til kurs 575).

Der er da noget helt galt med deres danske prissætning! Det ville endda stadig være dyrt, hvis de 4999,- var inkl. tastatur-dock. Jeg var meget opsat på at købe den, men nu bliver jeg sgu nærig. Jeg håber meget på, at den som Anders W siger, kan får billigere over nettet.

0 0
Alfix 01-12-2011 12:50:24

Danske priser er altid helt heni vejret. I Tyskland ligger 32gb allerede paa Amazon.de til 599 Euro (4400) inkl Dock. Fokkk Danmark!

0 0
Anders W 01-12-2011 12:34:41

Prisen i USA er så uden moms, told, gebyrer og fragt :)

Skal den importeres hjem (og bliver taget i tolden), så skal du nok forvente at prisen ender omkring 4400 kr. .... og der er så ingen dansk garanti på.

Der skal pålægges 25% moms, 12% told, PostDKs famøse 170+ kr. gebyr & fragt på ca. 200 kr.

0 0
Cebastian 01-12-2011 14:44:46

Det er bare sjovt at en iPad sælges for 499 i USA og har en pris på 3700 kr. herhjemme. Og Transmformer har samme pris; men ryger til salg til 5000? Der er der et eller andet spøjst :s

0 0
Anders W 01-12-2011 14:59:04

Det kan være at amerikanerne ikke sætter priserne ned på ældre produkter som vi gør her i DK :)

Jeg er i hvert fald ret sikker på at man ikke kunne få iPad2 til 3500 kr. da den kom ud i sin tid.

Vent ½ års tid og du kan sikkert på Prime til den pris her i DK også ;)

0 0
GusseG 01-12-2011 12:57:03

Mit indlæg var mere ment som et spørgsmålstegn til den store prisforskel i butikkerne i DK, USA og UK.

I UK bliver prisen ca. £499 (= ca. 4500,- ved kurs 900) for både tablet og dock, hvilket også er meget billigere.

Hvorfor skal der være ca. 2.000 kroners forskel på ens produkter?

0 0
Anders W 01-12-2011 13:07:56

Fordi arbejdskraften er billigere i de lande, samt at elektronik generelt er 27% billigere i USA, da der ikke skal moms og told på, som der skal i DK.

Næsten alle forbrugsgoder i USA er billigere end i Danmark. Men det er naturligvis også nemmere at sælge billigt, når man har en mindsteløn på noget der ligner 8 USD/timen.

Grundprisen for varen er jo den samme. Men danske lønninger og afgifter gør alting meget dyrere her.

Mon ikke prisen på 5000 i DK er med dock? .. eller er det bekræftet nogensteder at den danske pris er uden?

0 0
GusseG 01-12-2011 13:16:25

Ja, du har helt ret.

Den store prisforskel er bare irriterende, men vi er nok bare forkælede:-)

Mht. om den danske pris er med eller uden dock, så tog jeg bare udgangspunkt i artiklen, hvor der ikke nævnes dock. I ASUS' tyske amazon-butik, kan man vælge mellem 32 gb med dock eller 64 gb uden, så det kunne tyde på, at den danske pris er inkl. dock.

0 0
HrLaursen 01-12-2011 11:21:26

5.000kr for noget ens mobil allerede kan klare? Damn.

0 0
Jesper Søgaard 01-12-2011 12:38:37

Og folk giver da gladeligt 5000 for en mobil? Så mon ikke det går.

Hvis du endelig skal prøve at komme med din pointe så bør du sammenligne den med en billig bærbar.

0 0
Anders W 01-12-2011 11:18:47

For fa'en da også ... hvad skal jeg så købe i julegave til migselv? ;)

Nuvel .. den kan forhåbentlig anskaffes fra England i denne måned.

0 0