Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Her er prisen på Google Nexus S

Her er prisen på Google Nexus S

Samsung og Googles fælles smartphone, Nexus S, bliver ikke en 'billig-mobil'. Mobilsiden.dk har fået prisen bekræftet.

Google Nexus S
Google Nexus S

Google Nexus S bliver en highend smartphone, prismæssigt. Det ligger fast, nu hvor de første prisindikationer er meldt ud fra Samsung, der producerer og markedsfører mobilen.

- "Når Nexus S kommer ud til de danske forhandlere, bliver det til en pris omkring 5.000 til 5.300 kroner - uden abonnement," siger Søren Isbak, landechef i Samsung, til Mobilsiden.dk

Hvornår mobilen præcist lander i Danmark er stadig ikke helt sikkert. Men Samsung forventer mellem uge ni og ti 2011, hvilket vil sige omkring slutningen af februar.

Læs også:
- Første danske mobiltest af Google Nexus One
- Web-TV: Nexus S - her er den
- Flere anmeldelser af Nexus S
- Google Nexus S i hovedpunkter
- Læs ALT om Google Nexus S
- Skærmen i Nexus S er flad og ikke buet

Web-TV: Google om Nexus S - del 1

Web-TV: Google om Nexus S - del 2

Få notikationer:

Kommentar

x

Opret bruger
Exert 19-12-2010 18:50:23

Prisen i England er faldet betydeligt: http://www.engadget.com/2010/12/19/nexus-s-sees-uk-sim-free-price-chopped-to-430-best-buys-chris/
Det har jo den klare fordel at man ikke risikerer at blive taget i tolden, og dermed få en særdeles dyr telefon.
Og når den nu allerede er faldet i pris i England, har jeg tiltro til at den også gør det i DK.

0 0
Exert 22-12-2010 23:42:37

Ja det ser ikke ud til at man kan sende det til DK fra den butik, så ind til videre skal man kende en der bor i England, eller hvis man skal derover på ferie, kan man samle den op. Men mon ikke snart der er andre der gerne sender den ud af landet.

0 0
kasper 21-12-2010 11:49:58

Det burde heller ikke være noget problem. Som standard har alle android mobiler samtlige sprog preinstalleret out of the box. Tror kun det er iphone der kører med specifikke sprog på deres mobiler.
Hvad angår bestilling i england, så skal du sikkert have et helt andet firma til at fragte den for dig.

0 0
Christian 21-12-2010 08:56:11

Jeg har prøvet at gennemføre en ordre i UK, de har den nemlig på lager nu! Men man kan ikke vælge en adresse uden for UK :(
Har jeg overset noget?

0 0
Janus 19-12-2010 10:13:17

Hvis man køber nexus s i USA er det så muligt at hente en dansk opdatering med det danske keyboard, når mobilen kommer til danmark?

0 0
kasper 19-12-2010 14:14:42

Ellers kan du jo bare hente et af de mange andre keyboards der findes.
Der skulle være noget problem hvad det angår.

0 0
Janus 19-12-2010 23:24:43

Men hvad så resten af interfacet, er det muligt at få det på dansk, eller er det kun hvis man køber den i danmark?

0 0
kasper 18-12-2010 20:18:50

Den officielle 2.2.1 software bliver pt skubbet ud til forskellige lande over kies. Norden ser desvære ikke ud til at være først denne gang.
Glæd jer, den er meget meget hurtigere end hvad i før har prøvet!

0 0
BE 18-12-2010 21:24:00

Det vil da også være ved, at være på tide.

Mange har og venter stadig på Samsung, der med Galaxy S kun har leveret de primære funktioner, som duelige elementer, dog med skavanker.

Det være sig telefon, kalender, ur,lommeregner, indstillingerrasio, mediaplayer m.m.

Så er der alt det der ikke virker særlig trovædigt, og hele tiden volder kvaler:
WIFI, GPS, navigation uden google, MMS, joblliste(sært sløvt skidt), og så ikke at forglemme "Samsungs support", der overhovedet ikke aner hvad der sker, og kan oplyse herom.

0 0
kasper 19-12-2010 14:13:14

Tror desvære at GPS og WIFI er umuligt at fikse. GPS'en virker som en dårlig chip og det samme med WIFI.
Går også ud fra det var derfor man skiftede disse ud i Nexus S, der iøvrigt også lider af dårligt signal for WIFI.
Hvad angår support, så bliver det nok heller ikke bedre.
Har ikke haft problemer med noget andet. MMS virker fint og jeg bruger en anden jobliste end den der kommer som standard.

0 0
JKay 21-12-2010 10:27:47

WIFI virker perfekt på min Galaxy S. GPS bruger jeg ikke.
Men jeg er glad for at min Galaxy S har en rigtig tast (hvilket Nexus S ikke har!). Jeg har nemlig sat min op til at man kan trykke på tasten for at besvare opkald!! Det er specielt rart i disse kolde tider hvor vi jo alle har hansker på udenfor!!!

0 0
kasper 18-12-2010 19:40:18

Som altid er de gode hackere fra XDA på sagen. Idet de to mobiler deler meget hardware, har supercurio allerede fået en yderst velfungerende 2.3 port til at kører på SGS og det er blot 48 timer efter 2.3 blev pushed AOSP! Der er dog lidt arbejde endnu, f,eks. virker knapperne ikke (burde være nemt at fikse) og wifi mm.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=877800

En lille video af hans første bedrift
http://www.youtube.com/supercurioxda

Hvis man har en SGS kan man derfor meget snart forvente en AOSP 2.3 port til mobilen. Alle jubler og samsung tænker "Øv, nu var vi ellers lige så tæt på en god rom med JPU og android 2.2.1 og så gør en enkelt mand det så meget bedre end os"

Score:
supercurio: 1
Samsung: -infinite

PS: Det skal siges at JPU faktisk er ret hurtig. Især med en voodoo 5.0.2 kernel som er lavet af...supercurio

Score:
supercurio: 1½
Samsung: -infinite/2 (nonsence Dohh)

0 0
Bjarne R. 18-12-2010 21:02:32

Har godt haft læst at de har fået SGS'en til at køre 2.3 - men det er med en kopi af rom'en fra Nexus S'en, så ting som WiFi, GPS funker ikke - og det er en helt anden sag at få det til at ske.

0 0
kasper 19-12-2010 14:17:46

Jeg har stor tiltro til at de får det til at virke ret hurtigt. De er en del udviklere der arbejder på sagen.
Er egentlig ret ligeglad med WIFI og GPS (GPS'en virker knap nok i forvejen og bruger aldrig WIFI) men kamera og knapperne må meget gerne virke :p

0 0
Bjarne R. 18-12-2010 18:52:27

List for dyrt og lidt for sent, når man nu den nye LG X2 ser ud til at være på trapperne og komme til at koste 4K dkr.

http://cdon.dk/hjemme-elektronik/lg_optimus_2x_dark_brown-13444763

Og så alligevel ikke, det er faktisk en stor ting at være ejer af google referencemodel som hele tiden få de nyeste opdateringer. Jeg har selv en N1 og kan grine lidt af de af mine kollegaer som har Samsung S'en - for på trods af klart bedre hardware er det bare en ringere telefon så længe den kun kører 2.1.

0 0
primestr_ 18-12-2010 21:33:41

Fedt!
Den pris kan man lettere være med på.

Kan man ikke fjerne ui's der ligger på android nemt?

Har en kammerat der siger sense er nemt at fjerne. Så kunne man vel fjerne det lg har lavet når den bliver opdateret til 2.3 så har man det samme som på nexus s?

0 0
Bjarne R. 18-12-2010 21:50:02

...men der kan stadig være ting LG har fucket up og som kan være sværere at skifte eller rettere at finde erstatninger til af en god nok kvalitet. F.eks. selve telefon app'en eller dock-funktionalitet.

0 0
primestr_ 19-12-2010 16:55:01

Ja det er rigtigt nok.

0 0
Bjarne R. 18-12-2010 21:44:13

Jo det er utrolig nemt at skifte "Launceren" (desktoppen) ud på Android. Det er i princippet bare en app - og der findes flere rigtig gode i Android Market. (kræver ingen teknisk snilde, root eller lignende)

0 0
primestr_ 18-12-2010 18:16:58

Det er alt for dyrt synes jeg. Mener bare det er ikke noget specielt materiale de har lavet den i. Kunne forstå prisen hvis den var af carbon :]

0 0
18-12-2010 18:27:12

Jeg ved ikke hvorfor den skulle være lavet af kul(carbon), men det ville da ellers have været en overraskelse.

Men jeg vil give dig ret en pris på 5000kr. for en lettere opgraderet Galaxy med buet skærm er alt for meget.

0 0
primestr_ 18-12-2010 21:28:29

Nej ved heller ikke hvorfor den skulle være lavet af kul.. Men så vidt jeg ved så bliver der eksperimenteret med at lave plast produkter der indenholder kulfiber i form af komposit materialer. Som nok bliver lidt dyrt.
Men ja okay, nok ikke alle der ved.

Anyways burde samsung stoppe det der blank plast halløj imo.

0 0
primestr_ 18-12-2010 21:31:47

Rettelse. Ikke i form af komposit materialer, mere en slags af det kan man sige.

0 0
Bøndergaard 19-12-2010 00:54:50

Jeg vil giver jer fuldstændig ret i det er hul i hovedet en pris de vil have for den!

Jeg gik og overvejede om man skulle købe en galaxy S eller en Nexus S, da jeg synes de minder meget om hinanden... Samsung(har jeg hørt) har lovet at komme ud med 2.3 til galaxy S, hvilket vil gøre den bedre...
Det vil sige det eneste man får for de sidste 2000 kr man smider i hatten er en hurtigere opdatering af telefonen... Så i værste fald begynder man bare at roote telefonen, og så burde man jo kunne spare de 2k. Det er helt vildt nu gider jeg godt nok ikke vente på den Nexus S...

For Sindsygt!

0 0
primestr_ 19-12-2010 16:55:36

Ja mine drømme om at anskaffe mig den her når den kommer er også lidt skudt til grunde.. :/

0 0
Jensen4 18-12-2010 18:07:58

hej lenny.....tjek lige dette her link inden du køber elektonik overseas.....men tro mig, jeg kan hellere ikke vente med at få den sag mellem mine fingere....men har besluttede at vente med til den kommer på det danske markede...

http://www.mobilsiden.dk/tips/hvis-du-kober-en-mobil-i-udlandet,lid.11862/

0 0
Lenny87 18-12-2010 17:22:13

Hvordan er man stillet m.h.t garanti osv. hvis man hiver en telefon hjem fra USA? for Best Buy butikkerne sælger dem for ~ 3000 kr. :)

0 0
x