Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Her er priserne på HTC Flyer

Her er priserne på HTC Flyer

HTC har oplyst de vejledende priser for det danske marked på deres tabletcomputer HTC Flyer.

Når HTC Flyer lander i butikkerne inden udgangen af andet kvartal i år, bliver det til priser som svinger fra 4.400 kroner for den billigste, og op til 5.400 kroner for den dyreste.

Det har HTC i Danmark bekræftet overfor Mobilsiden.dk

Flyer kommer i tre versioner; en WiFi-only med 16 GB hukommelse til cirka 4.400 kroner, WiFi-only 32 GB koster cirka 4.900 kroner mens 3G+WiFi-versionen ligger i godt 5.400 kroner.

Der er tale om vejledende udsalgspriser inklusive moms.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Mikkel 17-03-2011 17:11:56

Jeg mener også at HTC Flyer er for dyr. Lige som galaxy tab 7" er for dyr. En af årsagerne til at android mobiler fx er blevet så populære ift. iPhone er de lave priser og samtidig er de rigtig gode og konkurrencedygtige.
Jeg tror bestemt der var blevet solgt flere Samsung tab hvis den ikke havde været dyrere end den største konkurent iPad. Og det samme vil ske med flyer, hvis den er dyrere end de bedre produkter som xoom, tab 10.1 og iPad, bliver den ikke flået af hylderne.

0 0
Jesper Hansson 16-03-2011 22:23:42

Det er jo kun plastik som altid.. forstår ikke hvorfor kun Apple kan lave noget som føles som kvalitet.. alt havd der kommer fra HTC, LG. SE, Samsung osv Plastik plastik og mere plastik.. kedligt kedligt!!!

0 0
Aaberg 17-03-2011 01:37:45

@Jesper Hansson
Hvad snakker du om? HTC Flyer (det produkt du kommenterer på(!)) er i aluminium. Legend, Desire HD, Desire S bla. er i unibody aluminium.

Hvis der er noget der er kedeligt og ensformigt er det Apple.
Jeg har en HTC Legend nu. Hvis du kan vise mig en Apple mobil med en bedre build-quality, så er du edermandme dygtig. Held og lykke.

Overvejer selv en iPad 2, men tag da dine uinformerede kommentarer og behold dem i børnehaven.

0 0
Jesper Hansson 17-03-2011 07:24:10

Hvad jeg snakker om!! jeg har også lige haft en HTC Legend. Jeg er ikke Apple fanboy eller noget men 95% af alt hvad der kommer ud fra andre virksomheder er bare plastik..Og jeg snakker ikke om softwaret er kedligt, som du hentyder til med ikoner. Snakker om hvordan mobilen ser ud og matrialer, kvalitet. Så kan ikke rigtig forstå hvorfor du hentyder til OS, Men ok???

Og nu når du snakker om Legend så må jeg sige jeg var skyffet. Dårlig skærm, den sendte sms'er til helt andre en den skulle, laggede når jeg brugte mit Blutooth stereo headset til musik. Den er ikke noget at råbe hurra for. Så held og lykke med den :-)

0 0
Sven A. 18-03-2011 15:04:14

@Jesper

Det med SMS'en var ikke HTC's skyld. Det var en fejl fra Google's side. Det var android versionen som havde fejl i sig, som gjorde at SMSer blev sendt til forkerte personer i ens adresse-/kontaktbog.

Jeg oplevet det samme, men efter opdatering, så var den tilbage til sig selv igen.


Bluetooth har det også været problem med, når det gælder Android, som er ved at blive fixet så det kører smooth.

Det er ikke HTC i sig selv, efter hvad jeg har læst mig til, men ikke skyd mig hvis jeg tager fejl.

0 0
Aaberg 17-03-2011 13:27:55

Den går ikke, smarte. Din kritik gik på at alle mobilerne var lavet i dårligt materiale (plastik) og var kedelige. Hvorvidt de er kedelige er en smagssag, men fra iPhone 1 til 3 var der hverken udvikling i UI eller udseende i en grad der er værd at snakke om. iPhone 4 hjalp lidt, men har stadig det (næsten) samme, kedelige UI.

Mht byggekvalitet: "forstår ikke hvorfor kun Apple kan lave noget som føles som kvalitet". tag lige og giv din Legend et ordentlig kram. Det er byggekvalitet i topklasse. Alle de andre ting du klager over bagefter(!) har intet med din oprindelige kritik at gøre; så i stedet for din barnlige "moving the goal-post" argumentation, så vær da en smule saglig.

"95% af alt hvad der kommer ud fra andre virksomheder er bare plastik"

Og 100% af hvad der kommer fra Apple telefon afdeling har et kedeligt UI. Vælg som du vil, men kom ikke og klag med nonsens.

0 0
vonGoldschmidt 17-03-2011 13:19:00

Er enig med dig i, at metal bare føles mere lækkert og er også skuffet over, at det kun er Apple og HTC, som de eneste, der har indset det. Havde regnet med at Legend og Iphone 4 ville have sat gang i benyttelsen af metal.

Men synes nu du er for hård ved plastik. Det kan sagtens gøres ordentligt. Synes faktisk, at Galaxy Tap I er ganske fin mht. plastik, som materiale i modsætning til Galaxy S. Har også leget lidt med Sonicview's tablet, som er noget skrammel, men faktisk har et ganske ok plastik-ydre.

Synes yderligere også, at det er svært at vurdere Xoom, Galaxy Tap, Ipad og Flyers ydre 100%, når man endnu ikke har haft dem mellem hænderne.

0 0
PJ 16-03-2011 21:41:04

Ja desværre er den for dyr.
Det er sådan en der ville være handy for studerende med sin 3.generation stylus, man kunne bruge den som en digital notesblok til foredrag (som den kunne optage, og tids synke notaterne) - men sgu ikke til den pris.
Prisen skulle gå fra 1999 til 3999 for den dyreste, desværre har apple jo sikret sig aftaler og scoret componenter så de kan gøre det billigere end de fleste andre. Hvis man vil have kvalitet naturligvis, man kan jo sagtens få Android tabletter fra østen til under 1000 kr - men det er ikke helt så godt håndværk.

0 0
Rasmus 17-03-2011 13:14:11

Jeg fatter stadig ikke folks prisforventninger til de her tables?!

Apple har skudt papegøjen med masseproduktion og satset på markedspenetrering på et marked med stor vækst. De har en kæmpe afsætning, og kan derfor holde omkostningerne lave igennem de kinesiske produktionsafdelinger.

Men hvis HTC og Motorola skulle deres produkter ud til 2.000-4.000 så ville det ikke hænge sammen økonomisk. Folk vil (sandsynligvis) gerne betale over 4.000 for en Incredible S, så må man da også forvente at Flyer ligger i den ende af skalaen. Større skærm, dyrere processer og en mindre afsætning.. Alt sammen noget der taler for en højere pris.

0 0
Noia 17-03-2011 10:08:58

Ja lige præcis, det ville da være fedt at kunne bruge den til det, men den er godt nok for dyr til SU, men altså der må da komme nogle billigere alternativer der kan det samme.

0 0
Gustav Andersen 16-03-2011 18:16:53

Jeg må indrømme, at HTC flyer er ALT for dyr i forhold til specs. Man kan jo få en iPad 2 til de penge!

Og så har de videopræsentationer jeg har set af den langt fra virket overbevisende. Bl.a. syntes jeg, at den medfølgende stylus langt fra reagerer på berøring tilfredsstillende.

0 0
jessie 16-03-2011 18:08:40

Den pris et alt for hoje i forhold til hvad den kan

0 0
Bo Belkov 17-03-2011 12:50:08

Enig, mon ikke HTC burde tænke sig lidt om, hvis det er de vil erobrer tablet markedet

0 0
jessie 16-03-2011 18:08:09

Skriv din kommentar til artiklen her..

0 0
Troels 16-03-2011 17:52:41

Der er ingen tvivl om, at der er andre tablets på markedet (eller på vej i nærmeste fremtid) som er bedre eller identisk udstyret end HTC's Flyer. Der mangler Honeycomb og den er ikke teknisk overlegen på nogen af specs'ne umiddelbart, så hvorfor vælge den frem for alle mulige andre tablets?
Hvis nu HTC havde tænkt sig godt om, så havde de lavet en eller anden samspils-mulighed der gjorde at den sammen med en HTC telefon af nyere dato kunne noget, som de andre ikke kan. Det ville give samtlige HTC-kunder en gyldig grund til at rive en Flyer ned fra hylderne istedet for en iPad 2 eller en Xoom.
Som jeg kan læse mig til rundt omkring er der ikke noget der skiller den her tablet ud fra alle de andre...

0 0
Tech_Ninja 16-03-2011 17:32:38

Ingen med teknisk indsigt vil købe tablet uden Widget hvorfor skulle man så købe iPad 1 eller 2

0 0
Jesper 16-03-2011 18:13:32

Helt enig! Kig på, hvor fleksibel Honeycomb er ift. iPlad. På iPlad får du: ikoner, ikoner, ikoner, ikoner og ikoner.
På alle andre platforme får du bl.a. ikoner, widgets og live wallpaper.
iOS = primitivt OS for primitive brugere, samt for FirstMover-wannabees!

0 0
stig 17-03-2011 10:29:53

Jesper, hvorfor skal du svine andre folk til som ikke har samme holdning som dig. Hvis man kan lide Ipad 2 og godt kan lide ios fordi det er enkelt, så er man wannabees og primitiv. Jeg synes det er pinligt og teenage agtig at man absolut skal angribe folk med anden holdning end dig selv.

Enig i at Ios virkelig mangler notifikationsystem men jeg tror det kommer i ios 5.
Jeg synes xoom er interessant fordi man kan sætte widgets osv op, men må indrømme at ikonerne (f.eks for bog app og you tube) er simpelthen for grimme for mig.

0 0
Slaraffenland 21-03-2011 20:16:22

@stig
Er enig i din kritik af Jesper. Well said.

0 0
Noia 17-03-2011 09:19:25

Man er ikke en primitiv bruger bare fordi man kan lide et minimalistisk OS uden gejl og "fancy" live wallpaper. Jo jeg har haft Android, og er glad for den succes de har, mere konkurrence, men jeg foretrækker stadig det simple ved iOS.

0 0
Svend Ole Nielsen 17-03-2011 00:46:24

Nårh ja, eller så er vores liv for kort til at sidde og rode med ens pat.. Jeg mener pad eller tablet. Xoom er interessant, men det er Ipad også.

0 0
Jesper Søgaard 16-03-2011 16:04:42

Jeg kan da godt forstå HTC har vendt på en tallerken og prøver at bilde kunderne ind at specs ikke længere er vigtige. Det bliver de hvert fald nødt til hvis de vil kunne tage 4.400kr for en 7" tablet med single core processor. Jeg er ikke pro Apple, men når man kan gå ud og købe en iPad 2 til ca. 4000kr der spiser selv Tegra2 chips til morgenmad så får HTC virkelig et problem med at sælge deres Flyer.

0 0
vonGoldschmidt 16-03-2011 16:23:46

Og så har den jo heller ikke Honeycomb.
Men håber det nu bliver muligt at få leget lidt med den i en af telebutikkerne. Synes den er lidt attraktiv mht. design og sense (går ud fra, at de har været gode til at tilpasse 2.2 med Sense til tablet-størrelse og givet den et hav af apps, som her i starten af tablet-æraen kan gøre op for manglen til at hente tablet-apps ned fra market), men i sidste ende gør mangel på specs og honeycomb nok, at mange folk med det tekniske indblik køber en anden tablet.

0 0
Jesper Søgaard 16-03-2011 16:36:09

Og folk der ikke har teknisk indblik køber en iPad2. Hvem skal så købe HTC Flyer? :)

0 0
vonGoldschmidt 16-03-2011 17:48:44

Tror faktisk godt, at HTC Flyer kan tiltrække folk uden det helt store tekniske indblik. Designet og materiale er forholdsvis lækkert og Sense gør virkelig noget ved det grafiske.

Men det kommer vel også meget an på, om man vil ha 9.7" eller 7".

0 0
Jens 16-03-2011 16:47:19

iPad2 er den stærkeste tablet lige pt. Hvorfor skulle folk med teknisk indsigt ikke købe den?

0 0
PJ 16-03-2011 21:37:44

Bortset fra det ikke er den stærkeste.

0 0
16-03-2011 17:14:26

Fordi man er gået på Android vognen. Dog er jeg ikke sikker på at jeg ville hoppe på HTC's flyer.

For folk med teknisk indsigt kunne tablets så som Motorola Xoom og Galaxy tab2 være nogle fine alternativer til iPad2.

0 0