Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Her er super-skærmen til din smartphone

Her er super-skærmen til din smartphone

Sharp er påbegyndt produktionen af en smartphone-skærm der slår den i iPhone 5, samt alle andre med flere længder.

Sharps nye skærm med 443 PPI (Foto: Engadget.com)
Sharps nye skærm med 443 PPI (Foto: Engadget.com)

Sharp står bag produktionen af skærmen i iPhone 5, denne har ligesom sin forgænger en pixel-tæthed (PPI) på 326, men nu er selskabet klar med en der slår denne.

Selskabets helt nye skærm er på hele 443 PPI, og er derfor ikke kun bedre end det de tidligere selv har produceret, men også bedre end sine konkurrenters.

- LG laver 5" Full HD-skærm til smartphones

Forskellen til sin nærmeste konkurrent LG er dog ikke voldsom, kun 3 PPI skiller dem fra den med højest pixel-tæthed.

Den nye skærm fra Sharp er på fem tommer, og har en opløsning på 1.080 x 1.920 pixels, altså fuld HD.

Kilde: Sharp.com

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Adam Bondorf 03-10-2012 17:12:14

Gør det nogen forskel, når man er oppe på den tæthed? Så vidt jeg har forstået, er det ikke muligt for øjet at se en pixeltæthed, der var højere end omkring Apples 326 PPI. Så hvad er pointen?

0 0
Hydra 03-10-2012 19:02:41

Fuldstændig rigtigt...

Men har læst meget om der alligevel kan være tale om vores underbevidste sanseindtryk der kan have noget at sige.

Skulle være en roligere oplevelse!

0 0
Hydra 03-10-2012 13:33:42

I har lige udgivet en artikkel hvor I udtrykkede jeres utilfredshed over for mange negative kommentarer over jeres artikler!

Men så modsiger I jer selv, samme dag!!! Bare ikke godt nok!!!

Lumia 920 har en PPI på 332 og den nye HTC Windows Phone 8X er helt oppe på 341 hvis jeg husker korrekt!

Få nu jeres fact i orden, især når I nu selv langer ud efter jeres læsere!!!

0 0
Jacob Smidt 03-10-2012 14:53:59

Hej Hydre.

Forstår ikke din frustration i din kommentar?

Vi har ikke skrevet nogen steder at de enheder du omtaler ikke har den PPI du angiver..??

Men kan fortælle dig at Lumia 920 har 332 PPI og Windows Phone 8X by HTC har 342 PPI...

Men hvad har det med noget at gøre når artiklen her, handler om en Sharp skærm der har 443 PPI??

0 0
Hydra 03-10-2012 15:49:54

Det giver ikke mening af sammenligne med iPhone 5, når nu de andre har højere PPI. Man sammenligner da med markedslederen, eller måske bare alle 3?!! Dèr ligger min frustration!!!

Fokus på iPhone 5 hører ikke hjemme hvis I kalder jer selv objektive! Har selv både iPhone 4S, Lumia 900 og Galaxy Nexus, så alt godt fra alle verdener. Holder mig generelt så objektiv som overhovedet muligt, og dermed mener jeg man altid vil hælde mere mod den ene side i forhold til andre!

Mærker ikke din objektivitet i din artikel, og det tror jeg heller ikke de andre kendere gør!?!

0 0
Tommy 03-10-2012 23:21:28

som katron skriver, så laver sharp også i5s skærme. Dermed er da ganske relevant at sammenligne med nuværende skærme. Hvis de også laver til andre producenter kunne det jo også være interessant, men mon ikke sony og samsung laver deres egne. Nokia ved jeg dog ikke hvem de samarbejder med...

0 0
Katron 03-10-2012 17:12:52

Selvom du har fuldstændig ret, så må jeg medgive Jacob, at iphone 5 jo egentligt er den eneste af de 3 der er i handel lige nu.

Selvom HTC 8x får højere ppi, så der L920, på papiret, ud til at blive årets absolut bedste skærm. Men igen, vi mangler at se den IRL. Indtil da er iphone 5 nok bedste skærm på markedet, er så må det være ok at sammenligne med den, specielt når det nu oveni er samme producent der har lavet den.

0 0
Hydra 03-10-2012 19:00:06

Ja har godt overvejet det, men synes stadig det er relevant når nu man sammenligner med noget andet der heller ikke er kommet på markedet endnu!!

Lumia 920 er jo ikke kun en bedre skærm pga PPI, men i højere grad pga Clearblack teknologi, og evnen til at bruge skærmen med andet end fingrene, selv i koldt vejr. Men det bedste af det hele er en opdaterings forsinkelse på sølle 9ms.

Der er jo ingen der kan hamle op med det her!!

0 0
Thomas R 03-10-2012 10:32:03

Med mindre den kan gøres lidt mindre, så er den alt for stor i en smart phone.

0 0
Tommy 03-10-2012 10:54:24

ret beset er det vel også en phablet...

Men er enig. 4,8" er i forvejen for stort til mig. Den bliver mindre brugbar jo større den bliver.

4,3" er nok det mest optimale for mig.

p.s. ppi er fint, men det er lidt ligesom med mpix i et kamera, der er en del andre faktorer der også er interessante. Kontrast, farveægthed, lysstyrke, hvordan er den udendørs, strømforbrug etc etc.

0 0
Jacob Smidt 03-10-2012 11:02:40

Efter min mening burde det også være til en phablet ;)

Men ifølge Sharp selv er skærmen til smartphones..

0 0
Cebastian 03-10-2012 11:41:25

Phablet er ikke et teknisk begreb. En galaxy Note er også en smartphone. Stor skærm eller ej :) Men 5" bliver automatisk til en stor oplevelse, deraf at folk er begyndt at sige phablet. Men det er en smartphone, ligesom en hver anden smartphone med mindre skærm. ;)

0 0