Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Her sælger Windows Phone bedre end iPhone

Her sælger Windows Phone bedre end iPhone

I syv lande er der blevet solgt flere Windows Phone-mobiler end iPhones, lyder det fra Microsoft-chef. Her kan du se hvilke.

Android og iOS dominerer markedet for smartphones. Derfor sprang det i øjnene hos mange, da PR-chef Frank Shaw onsdag kunne berette i en blog, at Windows Phone-mobiler sælger bedre end iPhones i syv lande.

Men hvilke syv lande er der tale om?

The New York Times gik til kilden. Det vil sige analysefirmaet IDC, som står bag de tal, Microsoft-chefen referede til.

Svaret på spørgsmålet er, at Windows Phone overgik iPhone i fjerde kvartal i Argentina, Indien, Polen, Rusland, Sydafrika og Ukraine. Det syvende "land" er faktisk en gruppering af flere mindre lande, som blandt andet tæller Kroatien.

Ifølge IDC klarer Windows Phone sig bedst i de dele af verden, hvor Nokia generelt har et godt greb om markedet.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Alfix 04-04-2013 14:14:57

Forskellige folk forskellige erfaringer. :) I guess....

Mht. Apps forstaar jeg ikke dit problem, men fair nok d mangler apps. men du mangler vel ogsaa kun de apps fordi du ved at de er paa andre platforme.

Af dem du skriver har jeg kun Mobilbank. What can I say.... Forstaar nok slet ikke du koebet en Lumia hvis du allerede var saa skraasikker mht apps.

PS: Nulstilling kan betyde flere ting, men hvis du mener reset til factory settings? Hvilke telefoner kan det? Dog har jeg dog rullet tilbage paa den Dell Venue Pro uden problemer og jeg ved det same fif virker til Lumia.

0 0
Benjamin Jensen 04-04-2013 15:20:16

En Nokia 800 har mig bekendt også WP 7.5/7.8, og der var en datacounter - men ikke på WP8. Folk har også klaget vildt meget over det, men Nokia er i gang med at lave een. Problemet er bare, at sådan noget skal sgu være standard på en telefon, og ikke komme flere måneder efter release.

Selvfølgelig mangler jeg dem, fordi jeg havde dem på iOS og Android. Det er jo WP8 konkurrenter! Der er ikke meget smartphone over en Lumia 920, når den mangler alle de apps jeg skal bruge.

Jeg troede nok i min naivitet og reklame fra MS, at der kom en masse nye apps til min platform, men de lader jo godt nok vente på sig. Mange af de apps til WP 7.5 kan jo ikke engang bruges, hvilket nok er den størst fail jeg længe har set. Det er jo pinligt, at man skal starte helt forfra med WP 8 i forhold til WP 7.5.

Nej, en nulstilling er en nulstilling, og kan ikke betyde flere ting. Der er soft og hard reset og så er der nulstilling. Hvis du går ind i indstillinger og trykke "om", så står der nulstilling. Så sletter den alt på telefonen, og starter op på ny. Det samme kan gøres på iOS og Android.

Men ja, du kan godt nulstille nu, men mange kunne slet ikke før. Man fik en ubrugelig telefon ud af det. Læs evt. indlæggene fra mobildebat.

0 0
Benjamin Jensen 03-04-2013 13:11:08

De mister i hvert fald en markedsandel når jeg skal have ny tlf. For jeg går aldrig tilbage til WP igen - eller så går der mange år.

Det er og bliver den værste tlf jeg har haft (Lumia 920). Den har sammenlagt været på værksted i 1,5 måned nu, siden jeg fik den i december. Det er både hardware og software problemer.

0 0
Allan 03-04-2013 14:16:18

Kan kun sige, at jeg har været godt tilfreds med både min Lumia 800 og Lumia 900 - ingen problemer.

0 0
Benjamin Jensen 03-04-2013 15:43:20

Det kommer jo nok også an på, hvad man er vant til.

En telefon der ikke kan nulstilles er ikke optimalt. Dette er dog blevet ændret nu, med en firmware der kom i februar (hele 3 måneder efter købet).

En telefon der ligger og blinker hele tiden på bordet, når man bruger headset.

En telefon som fryser under samtale.

En telefon som mister signalet konstant.

Et app udvalg som er helt til grin. Kvaliteten af apps er endnu mere til grin.

Telefonen er på værksted for 3. gang, og Telenor er slet ikke til at snakke med omkring ombytning - angiveligt fordi de siger, at det vil Nokia ikke være med til.

Det her er bare et lille uddrag af problemerne, som jeg ved jeg ikke har været ene om. Så forklaringen med mandags model duer ikke i denne sammenhæng. Selv Telenor klager over alle de reklamationer på især 920 modellen.

0 0
Alfix 03-04-2013 17:16:37

Har haft 710, 800, 900 og nu paa 820. Har haft nada problemer som saa. Vandt en 800 I en konkurrence som havde et problem, men den blev ombyttet uden dikkedarer, saa det beror vel paa hvem og hvordan man ser og haandterer tingene.

Hvis du har koebt den hos et teleselskab er det vel altid et problem, de vil jo have saa mange penge som muligt. Det er ihvertfald ikke uden grund at jeg ikke har koebt en telefon hos et selskab i over 7 aar nu. De er nogle svin, specielt Telenor og TDC. Men har den opfattelse at Nokia er slemt godt med paa at fikse problemer. Saa aergeligt for dig at du har problemer.

PS: Du kan godt nulstille en Lumia. Bare hold alle knapper nede paa samme tid. (kamera, vol op/ned og power)

0 0
Alfix 03-04-2013 17:17:42

Og Apps og udvalg.... Ehhh... Det lyder faktisk lidt som om du er alt andet end lige rationel. App udvalget er helt fjong her hos mig :) Alle de gode ting er jo integreret.

Hvad soeger du da?

0 0
Benjamin Jensen 04-04-2013 13:16:37

Med den første firmware kunne man ikke nulstille telefonen. Det vil sige - det kunne nogen godt, men mange endte op med bricked telefoner. Den måde du beskriver en nulstilling på, er bare en hard reset, og ikke en nulstilling. Det var et så massivt problem - både for især Nokia, men også HTC. Jeg prøvede jo at nulstille min telefon, med det resultat, at den bare blev rigtig varm, og ikke kom videre end til NOKIA skærmen i opstarten.

http://www.mobildebat.dk/showthread.php?223227-Bricked-920

Det var så slemt for Nokia, at de beholdte min telefon i meget lang tid (14 dage), fordi de ventede på den nye firmware der ville løse problemet. At give mig en ny tlf, ville bare have resulteret i det samme resultat. Jeg ventede i alt 23 dage på at få min telefon tilbage.

Teleselskabet har som sådan ikke noget med det at gøre. At de er nogle idioter er een ting, men selvsamme Telenor havde jo en kanon service, da jeg havde en iPhone 4. Den fik jeg byttet til en ny af Apple, selvom den var 1 år gammel, og jeg modtog en ny allerede efter 1 uge!! Det samme gjorde min kone i TDC, da hun havde købt sin der. Hun har i øvrigt arbejdet i en TDC butik i 4 år, og ifølge hende er det alene op til producenten hvilken reparations procedure de har. Telenor medarbejderen forklarede mig også, at Nokia kræver 3 reparationer, før de vil levere en ny tlf. Det er stik imod gældende dansk lovgivning, men det er de tilsyneladende ligeglade med.

Nej nej...jeg er skam fuldt ud rationel Alfix når det angår app udvalg.

De apps der er der allerede nu, er tåbelige apps - hvis de endda fungere ordentligt. Jeg har skrevet på mobildebat hvad jeg savner, men efter hukommelsen:

Mobilbank
Nummerpladetjek (den de har duer ikke)
DR apps
Kunne se DR NU
Clash Of Clans
Ruzzle
Wordfeud (uden bugs)
Quizbattle
+ mange andre spil
En app hvor jeg kan følge mine danske aktier og investeringsforeninger + portefølje.
En datacounter!
+ en hel masse mere!

Jeg er absolut ligeglad med hvor jeg kan finde den nærmeste Q8 eller OK station, eller hvad Rema har på tilbud i denne uge.

0 0
Alfix 04-04-2013 14:16:48

Jeg havde da en data counter paa min 800 fra Nokia selv, fra deres collection.

0 0
Alfix 04-04-2013 14:16:48

Jeg havde da en data counter paa min 800 fra Nokia selv, fra deres collection.

0 0
Alfix 03-04-2013 10:04:21

Det er vel egentlig ogsaa underordnet, men fedt. For mig handler WP om kvalitet og ikke noedvendigvis kvalitet. Hvorfor er det at folk bliver ved med at snakke om markedsandele og hvem der absolut skal vaere nummer 1.

Det er altsaa muligt at koere profitabel, god og sund virksomhed paa 15% af markedet. Det er jo heller ikke meningen at alle skal hoere Lady Gaga, Madonna, Psy og alle de andre klaphatte.

Jeg synes det er fedt at WP platformen, sepcielt Nokia faar saa meget opmaerksomhed. Nokia har virkelig fat i den lange ende og scorer gode point paa deres dejlige farver og anderledes mere personling tilgang til koeberne. LIKE!

0 0
Allan 02-04-2013 13:06:21

Det er vel egentlig meget godt gået af Microsoft (og Nokia må man antage) - det er jo ikke just små markeder nogen af disse, og Rusland og Indien må vel betegnes som ekstremt vigtige markeder at få succes på.

0 0