Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Herning vand spammer 64.000 kunder

Herning vand spammer 64.000 kunder

Men det er helt i orden, da det kun er en servicemeddelse mener selskabet.

"Husk at sikre din vandmåler og vandinstallation mod frosten".

Sådan lød SMS beskeden der tikkede ind hos 64.000 mobilbrugere i Herning kommune sidste onsdag. SMS beskeden var sendt fra Herning Vand, men modtagerene havde ikke bedt om beskeden. Det skriver DR MidtVest.

Det var en service til kunderne forklarer kommunikationsansvarlig Marianne Møller til DR MidtVest og udtaler:

- "Vi vil gerne spare vores kunder for sprængte vandrør og den slags".

Herning Vand benytter en service fra Blue Idea, der leverer SMS tjenesten til 135 forsyningsselskaber i Danmark. Blue Idea sørger for at matche teleselskabernes registre med forsyningsselskabernes kundelister, så de kan udsende SMS beskeder til deres kunder, selvom kunderne ikke selv har meldt sig til SMS tjenesten.

Blue Idea understreger dog at SMS tjenesten kun bliver brugt til væsentlige servicemeddelelser, og ikke til spam i form af reklamer, markedsføring eller betalingspåmindelser.


Kilde: DR MidtVest

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Lennie 03-02-2012 20:10:06

selvfølgelig er det Spam!!!!!

Der er ingen tvivl om at det er spam, og jeg synes at man skulle straffe det meget hårdt og virkelig sætte et eksempel over for alle andre virksomheder.... Ellers kan det ende med at vi alle begynder at få "gode råd" fra alle mulige firmaer...

Straf dem med 100kr per sms (i direkte kompensation) og 10-20kr per sms (i bøde)... Og lad os håbe ALLE medier køre det op til at det er noget LORT, derudover skulle de samtidig ikke have lov til at hæve priserne i op til 2år så det ikke er kunderne der kommer til at betale..

0 0
David 13-02-2012 12:58:40

Jeg ved ikke hvordan det skal straffes, men det er satme et skråplan, hvis det ikke får nogen konsekvens. Uanset hvor god hensigten er, duer det bare ikke at sende sms ud. Vi er nødt til at kunne have vores telefon nummer i fred, jeg kan nævne de første 100 ting der kunne være lige så fornuftige at sende sms ud omkring.

0 0
Rene 03-02-2012 15:53:58

Når det er på sms, som er så stor en irritation at modtage (Ved godt det ikke tager lang tid at slette) mener jeg helt seriøs at det skal give en bøde.
5-10 kr pr sms ville være optimalt.

0 0
Rasmus Duerlund 03-02-2012 15:17:30

Det synes jeg da er helt i orden, at de gør.

0 0
David 13-02-2012 12:55:45

Så hvis der er 50-100 andre institutioner der også synes de vil yde en god service, ellers hvis den tikker ind til et møde hvor du har glemt at slå lyden fra telefonen osv osv, så er det bare super!? Så er det jo bare at give den gas, dmi kunne jo sende en sms hver dag der er risiko for at det er glat, Fakta kunne sende en sms, hvis de holder lukket i normal åbningstid osv. Vi får det fedt med 200 sms i timen.

0 0
Kongand 03-02-2012 15:48:47

Enig!
Ser det som en god service.

0 0
Rene 03-02-2012 15:56:12

Men så kan de jo på jeres hjemmeside eller ved indmeldelse havde en boks hvor man kan tilmelde sig sms og emails.
Fordi jeg syndes det er fedt at et spark i røven betyder det jo ikke at folk kan gå rundt og sparke folk i røven på gaden.
Du syndes det er god service jeg syndes det skal straffes meget hårdt.

0 0
Rallerbabz 03-02-2012 15:27:08

Enig.

Elendig overskrift.
Man kommer ind fra en negativ vinkel.

0 0

Om brug af cookies