Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Historien om Kazam

Historien om Kazam

En ny mobilproducent er klar til konkurrencen på mobilmarkedet. Læs historien om Kazam her.

Smartphones og tablets er efterhånden blevet en fast del af dagligdagen og noget de fleste danskere, næsten uanset alder har erhvervet sig.

De forskellige producenter forsøger, at brande og iscenesætte sig selv, så de fremstår bedst muligt. Er man nye i branchen, skal man derfor forsøge at finde ens egen niche, så man kan adskille sig fra konkurrenterne.

Den nye mobilproducent Kazam skal nu forsøge, at få mobilkunderne til at vælge deres smartphones frem for konkurrenternes. Kazam har også gjort klart, hvad det er de kan tilbyde mobilkunderne.

Foruden smartphones til billigere penge, så satser de også på service-delen, som et vigtigt parameter i kampen om kunderne.

Kazam vil også innovere på tværs af alle områder af deres forretning og ikke kun på telefonerne. De tror på kombinationen af produktets kvalitet, prisen og kundesupporten, skal være med til at levne dem en plads på smartphone-markedet.

Om Kazam

Kazam blev dannet i 2013 og er grundlagt af Michael Coombes, tidligere salgschef ved HTC i Storbritannien og James Atkins, tidligere marketingschef i HTCs britiske afdeling.

Men Kazam er også repræsenteret i Norden og Danmark med erfarne folk. Den administrerende direktør for Kazam i Norden er Frank Jensen. Over de seneste 25 år har han beklædt store stillinger i globale europæiske virksomheder, senest hos det NASDAQ-noterede selskab Brightpoint, hvor han var Vice President for Østeuropa. 

Thomas Faber er Business Development Director I Norden for Kazam. Han har tidligere arbejdet over 10 år for Dangaard Telecom, Brightpoint og Atea.

Inden lanceringen var salgschefen på det nordiske marked  Claus Pedersen, der har ledet salgsteamet hos HTC i det samme marked. Desuden har Claus været en af hovedkræfterne i opbygningen af HTC Nordics.

Frank Jensen har dog ved præsentationen af de nye produkter annonceret, at han træder tilbage fra ledelsen af det nordiske marked og i stedet skal fokusere på at være COO. Claus Pedersen er nu direktør for det nordiske marked.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her



Om brug af cookies