Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Hør DR Radio på smartphone og tablet

Hør DR Radio på smartphone og tablet

Lyt til alle DR's radiokanaler fra samme applikation. Udgivet til Android og iOS (iPhone, iPod Touch og iPad).

Danmarks Radio har udgivet en ny App - applikation - til henholdsvis Android og Apple iOS. Så nu kan alle DR kanalerne lyttes fra samme App, på din smartphone eller tablet.

Tilgængelige kanaler er P1, P2, P3, P4 (alle 11 lokale udgaver), P5, P6 Beat, Ramasjang, Hit, Soft, Boogieradio, Jazz, Dansktop, Rock, Klassisk og R&B.

I alt 25 danske radiokanaler bliver streamet.

Bemærk dog at DR omlægger flere radiokanaler i år, så udbuddet vil ændre sig.

Fra 6. juni erstattes DR Hit af en ny popkanal med navnet P7 Mix, og senere på året udgår andre kanaler mens nye kommer til. For en samlet oversigt se: DR

Den nye App er gratis.

Find DR Radio i Android Market og Apple Appstore.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

PJ 25-05-2011 00:35:53

Ja, det er jo godt DR forsøger sig, men app'en er stor, og kan ikke flyttes til SD kortet - det er et problem for mindre telefoner som ikke har så meget plads.

0 0
Footiefan 24-05-2011 21:21:18

Og måske er der lidt ironi og provokation med i det Evilguy skrev først - sådan kan det læses ;-)
Og mht prisen på en Android, ja så er den jo ikke så nem. Er det en gammel Wildfire - eller en SGS II - eller en tredje?? Fx kommer prisen på SGS II jo ret tæt på iPhone 16gb. Er det så uklogt at købe den, er man dum, higer man efter den nyeste powerplus mega skærm, eller?? ;-)

0 0
Thomas Kristensen 24-05-2011 17:18:05

Hvem gider overhoved at høre DR Radio alligevel
Så er det vel lige meget om det er 128kbps eller 192 kbps

Så hellere ''TuneIn Radio'' der kan man også høre alle radio stationer, både ind/udland

Og i forsvar til os der har android, så er vi kloge nok til ikke at gå ud og smide 5000-6000 kr efter en mobil, det er jo fuldstendig hjernedødt
Jeg kan få en bærbar computer til samme pris og enda også mindre :)
Var der nogle der nævnte noget om at sende filer via bluetooth på en Iphone, nå nej, det kan man ikke engang, så hvad er den lige værd
Andet end, jeg tror jeg er rigtig sej og tror jeg har mange penge telefon :)
Også fordi i ikke kan finde ud af at bruge android, men skal have noget der er meget enkelt

Det eneste i køber er et brand ikke andet :)

0 0
evilguy 24-05-2011 15:51:58

DR streamer faktisk DR radio i AAC format til alle afspillere. De har bare "glemt" at fortælle folket om det: http://www.dr.dk/betalab/2011/05/24/dr-radio-pa-iphone-og-android/#comment-3477

Man skal bare klage igen og igen og igen og igen og igen og igen og så pludselig så får det som man vil have det. Typisk DR - det har taget mig *14 måneder* at få ovenstående svar, så håber folk vil bruge det.

0 0
DX 24-05-2011 13:44:54

bare bruge Tunein, der er uendelige muligheder

0 0
evilguy 24-05-2011 14:03:46

DX - hvor finder du 192 kbit AAC streams i Tunein? Nej, det er rigtig - det gør du nemlig ikke, da DR ikke streamer i AAC format til andre platforme end deres egne iOS eller flash player på dr.dk

0 0
BluezCat 24-05-2011 14:51:40

Uha!!.. Respekt for individet, der har ladet sig tage i r**** af at købe en mobil, der har kostet det samme at producere som en N8, men tilgengæld, koster godt 2/3 mere i indkøb.

Applause.... eller noget.

Mht lyd.. Hold nu kæft, du kan med iPhone ikke høre en kæft forskel alligevel, om du kører 196 eller 128.

Men nu du har investeret penge i en iPhone, lad da høre, hvilke earphones du har smidt penge efter.

Jeg er hverken til Android, iOS eller Symbian, men har en fornuftig mobil, der har koblet et sæt Monster Turbine Pro til, så musikken bliver afspillet, som musik skal lyde.

0 0
evilguy 24-05-2011 15:13:08

DR var VALGT ikke at streame i 192 Kbit AAC til andet en deres egne player i flash eller iOS. Lad være med at skyde på budbringen :-/ DR var VALGT kun at streame deres netradio i MP3/WMA til andre afspillere.

Jeg kan skam godt høre forskel på 128 Kbit MP3 og 192 Kbit AAC. Det kniber mere med 128 kbit WMA og 192 kbit AAC. For at kunne høre forskel så kræver det skam bare et par gode øre, et roligt lokale, lidt kritisk sans og et par Sennheiser hovedtelefoner til mere end 400 kr. i vejl. udsalg.

Dog har DRs valg af lydcodec og bitrate langt større indflydelse på lydkvaliteten end hvilke højttalere/hovedtelefoner man bruger - selv de dyreste hovedtelefoner gør ikke lyden af en elendig MP3 stream bedre. Selv med de ringeste inear standard hovedtelefoner, så kan man høre tydelig forskel på 128 kbit MP3 og 192 kbit AAC.

0 0
red_martians 24-05-2011 11:26:16

Virker ikke til X10 mini pro :-( Jeg er meget skuffet. Den er desuden opdateret med 2.1 osv.

0 0
evilguy 24-05-2011 12:28:34

Android telefoner er ikke lige så gode som en iPhone. Køb du dig en iPhone i stedet for, så virker DR perfekt. Det er selvfølgelig derfor at DR ikke tester deres programmer på sidste Android telefoner...

0 0
John 24-05-2011 09:55:00

"App'en streamer i 64kbps MP3"
Ikke just imponerende.
Desuden hakker lyden.

0 0
evilguy 24-05-2011 12:26:58

64 Kbps MP3 er kun hvis man er så "dum" at have købt en Andorid telefon. Alle os rige mennekser som har råd til en dyr og lækker iPhone får selvfølgelig adgang til 192 Kbit AAC streaming. Så kan fattigr*vene lære det.
Public service? Nej nej - service til de rige og resterne til de fattige.

0 0
Mads 24-05-2011 23:08:47

1) Fede anroids er sgu da ligeså dyre som iPhone, og det er jo ikke kun prisen der afgør kvaliteten.

2) Hvis jeg ikke tager meget fejl er du ikke så rig som du selv antyder. Du har vel haft fat i hammeren så du har kunne få de sidste penge ud af konfirmationssparebøssen og har vel skrabet dig sammen til en iPhone med Wifi only og 16 gb. Eller er det i virkeligheden bare en iPod touch? :)

0 0
evilguy 25-05-2011 08:05:33

Ironi er en skøn ting, hvis man altså fanger den ;-) Tænk på de to rige "svin" fra Rytteriet på DR2 og så læs mit indlæg igen :-)
Når det er sagt har har jeg faktisk både en iPhone 4 og en Samsung Galaxy tab, så jeg har en fod i begge lejre - og nej de er ikke købt for konfirmationspenge... De penge blev brugt på en state of the art Nokia 1611 for 18 år siden.

0 0
24-05-2011 12:44:21

:-) ja så sæt du dig hen og hør noget DR Dansk top......

0 0
Footiefan 24-05-2011 09:44:25

Ja der er masser af radio apps til både Android og iPhone. Men bare fordi man ikke er først, kan man jo godt komme med en fed app alligevel?!

Og den her virker perfekt, brugt den siden lørdag uden probs :-)

0 0
24-05-2011 08:41:23

Det er sq for sent DR, os Android brugere har sq for længst fundet andre apps til det....

0 0