Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   HP Touchpad tablet flopper

HP Touchpad tablet flopper

HP tablet computere med WebOS sælger ikke. 9 ud af 10 ligger blot og samler støv i de amerikanske butikker.

HPs tablet computere er baseret på WebOS som de overtog med købet af Palm
HPs tablet computere er baseret på WebOS som de overtog med købet af Palm

HPs tablet-computere høster ellers roser for WebOS, der skulle være en lækker brugerflade for tablets. Et system fuldt på højde med konkurrenterne, måske endda bedre.

Men det har ikke været nok til at sikre salget ude i butikkerne.

Indtil videre er HP Touchpad dog kun til salg i nordamerika, men her meldes om et stærkt vigende salg. Hele 9 ud af 10 leverede eksemplarer ligger bare og samler støv ude i butikkerne.

USA's stor elektronikkæde Best Buy fortæller til hjemmesiden All Things Digital at de har fået leveret 270.000 HP TouchPad, men indtil nu kun har solgt under 25.000. Og produkterne kom på markedet før sommer.

HP har tilmed prøvet at puste liv i salget, ved at sænke prisen med $100 i juli måned. Prisen for den store model var oprindelig $600, nu er den $500 for HP har valgt at gøre sommer-tilbudet til et permanent prisfald.

HP Touchpad skulle komme til Europa til efteråret. Altså med mindre HP vælger at skifte kurs.

Kilde: All Things Digital

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Alfix 23-08-2011 01:07:05

PRE 3 ryger ned i 75Pund unlocked i Storbritanien i denne uge, hold godt oeje med HP's britiske side samt nettet.

0 0
Alfix 23-08-2011 01:06:09

Best Buy skulle have nogle tilbage i butikkerne.

0 0
Troels 22-08-2011 14:26:52

Ja, prisen er blevet slicet ned til 100$ for en 16GB version og 149$ for 32GB.
Som det kan ses på linket så er den selvfølgelig forlængst udsolgt online, men mon ikke der er nogen af de 270.000 tilbage i butikkerne.
Til den pris kunne jeg godt leve med en:
http://www.bestbuy.com/site/HP+-+TouchPad+Tablet+with+16GB+Memory+-+Black/2842056.p?id=1218358284065&skuId=2842056

0 0
Alfix 22-08-2011 16:22:21

Der er ikke nogen tilbage nogen steder. B&N, Amazon, Best Buy (som fik den sidst), Officedepot og HP har alle udsolgt.

Kun afhentning tilbage.

Scorede mig lige en 32gb i Lørdags. Nice.

0 0
Troels 22-08-2011 19:38:28

nice - glemte lige at ringe til min US-connection og det kan jeg så ærgre mig over nu. :-(

0 0
Bo Belkov 19-08-2011 22:22:10

Det er lidt surt, havde ellers glædet mig til at se hvad de kunne komme med inden for tablet verden...

0 0
Schwartz 19-08-2011 08:56:44

Ach SO!

Noget tyder på, at HP måske skiller sig af med deres computer hardware udviklende dele:

http://www.engadget.com/2011/08/18/hp-may-spin-off-pc-business-shift-focus-to-software-and-services/

Måske som konsekvens af den dårlige kurs for deres touchpad, hvem hved?

0 0
Alfix 18-08-2011 23:41:52

HP formaar virklig at fucke ting op. Palm Pixi Plus er den bedste telefon jeg har haft efter min Omnia 7. Jeg har endda overvejet at koebe en Veer som sidefon, maaske kan man lige naa det.

0 0
Footiefan 18-08-2011 23:02:37

Og her til aften døde HP touchpad + mobil så

http://www.slashgear.com/hp-discontinues-webos-handsets-touchpad-and-entire-ecosystem-18172793/

0 0
HrLaursen 18-08-2011 20:02:40

Skørt, jeg er eller ret lun på banditten. Det virker vildt fedt, men tror måske ikke folket kan overskue flere systemer. Det er jo et sats, da WebOS jo reelt set er helt nyt. Måske de skulle donere noget 1000stk til skoler m.m., ligesom æble firmaet har gjort, så har man jo allerede der skaffet sig nogle brugere.

0 0