Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   HTC beklager fejlinfo om Desire HD skærm

HTC beklager fejlinfo om Desire HD skærm

HTC Desire HD har en LCD-skærm og ikke en Super LCD-skærm. Det slår HTC fast og beklager samtidigt, at der via nogle kanaler har været kommunikeret forkerte informationer.

HTC Desire HD har en LCD-skærm. (Foto: Mobilsiden.dk)
HTC Desire HD har en LCD-skærm. (Foto: Mobilsiden.dk)

LCD-skærm eller Super LCD-skærm kan være en afgørende faktor for, om en smartphone til- eller fravælges.

Men i HTC Desire HD's tilfælde har forvirringen været total, fordi flere medier og sågar nogle forhandlere, har fået forkert fat i specifikationerne - sandsynligvis fordi kommunikationen fra begyndelsen ikke har været helt korrekt.

I Danmark har HTC dog altid i deres pressemeddelelser skrevet, at topmodellen HTC Desire HD har en LCD-skærm. Det ændrer dog ikke ved, at der i andre lande, fra HTC, har været kommunikeret, at mobilen kom med den noget bedre Super LCD-type.

Blandt andet har HTC i en officiel præsentations-video bragt forkerte informationer, der dog efterfølgende er blevet korrigeret.

HTC beklager fejlen

Da Mobilsiden.dk omtalte sagen, mente en teleekspert, at HTC vildleder forbrugerne, når der tales med to tunger. Efterfølgende har en forbrugerjurist dog sagt, at HTC kun har ansvaret for, hvad de selv skriver i deres egen kommunikation, og ikke for, hvad f.eks. mobilforhandlerne skriver i salgsteksterne.

Nu tager HTC bladet fra munden, og erkender, at der er sket fejl.

- "HTC ønsker selvsagt, at vore kunder har korrekt information om vore telefoner. Vi gør dagligt en stor indsats for at sikre at dette sker. Fejl kan dog ske – også hos os, hvilket vi selvfølgelig beklager. I de få tilfælde at fejl sker, retter vi dem så hurtigt det er menneskeligt muligt," lyder det fra HTC nordiske direktør Peter Frølund.

Han understreger, at HTC ikke kan tage ansvaret for, hvad andre skriver om produkterne.

- "Vi ønsker selvsagt også, at al informaton om vore telefoner forfattet af tredjepart er korrekt. Vi gør dog opmærksom på, at vi ikke kan tage ansvar for hvordan hundredevis af journalister, partnere og andre i Norden måtte omtale vore telefoner," slutter HTC direktøren.

En af de mange forhandlere i Danmark, der har skrevet specifikationen på skærmen forkert er TDC. De tilbyder kunder der måtte ønske det, at købet kan gå tilbage.

Læs også:
Ekspert: HTC vildleder om Desire HD
TDC: Desire HD-kunder kan returnere telefonen
- Video: Se klippet hvor HTC laver fejl
- Jurist: HTC som udgangspunkt uden ansvar

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Guldmand 14-01-2011 10:51:22

Jeg har netop afleveret min Desire HD retur til TDC. Jeg er ikke så skuffet over skærmen som jeg er over mailprogrammet, som roder rundt i mapperne. Slettede mails havner i kladder - for så at dukke op i sendt mappen osv osv. Det værste er dog HTCSENSE.com, som slet ikke virker! Nu har jeg en Nokia E52 - et stort spring (fald) - men den virker 100% og så holder batteriet rigtigt længeeeee. Min Desire HD var helt nede på 6 timers batteritid! Og for at tilfredsstille mit "touchskærms" gen, har jeg købt en iPad. Og tænk sig, den kan ikke skrive til min netværksprinter HP3005+. Men fruen i huset er begejstret for iPaden - så lidt har jeg da fået ud af "skiftet".

0 0
Sunrash 12-01-2011 23:19:10

Jeg har i dag købt en Desire HD og den er da for fed og skærmen er måske ikke den som de sagde i starten men for mig fejler den ikke noget tag jer dog sammen det er jo bare legetøj for hvem har ikke prøvet og købe et philips fladskærms tv det er sku ringet og det kan man brokke sig over så tag jer dog sammen.

0 0
12-01-2011 10:55:18

At følge HTC i forhold til Desire HD er lidt trist, når man tænker på Legend og Desire.

Først annonceres det at der kommer en Desire HD... så forventer man en skærm i HD, men nej skærmen har samme opløsning som en normal Desire og eftersom skærmen er større så er pixeltætheden lavere, trist. Det viser sig at det er kameraet der HD, nå ja, men det er det også i min Desire så den burde vel også hedde HD.

Nå ja men så har den vel en bedre skærm end en Desire... det har den så heller ikke den bliver annonceret med SLCD skærm hvilket er det samme som i en nyere Desire altså det samme.

Men det havde den så heller ikke, efter forvirring og fejlinformation viser det sig at der er tale om en LCD skærm.

@Jeanette HTC har implicit i navnet annonceret en Rolls Royce Phantom(og en pris der matcher), men i praksis får du kun en Ghost.

0 0
Jeanette 12-01-2011 21:46:42

@Jeanette HTC har implicit i navnet annonceret en Rolls Royce Phantom(og en pris der matcher), men i praksis får du kun en Ghost.


Nu er en Ghost jo også en ret lækker bil ;-)

Min pointe er ikke prisen, for jeg mener selvfølgelig ikke, man skal betale for noget, man ikke får. Jeg synes bare, der efterhånden er gået sport i at nedgøre skærmen. Jeg kan ikke se, den er så slem som der gives udtryk for. Og jo, jeg er kritisk. Jeg har tidligere haft en mobil med OLED skærm. Ja, den havde bedre kontrast og farvegengivelse, men den var også langt mindre og totalt ubrugelig udenfor i sollys.

Der er fordele og ulemper ved alting. Hvis HTC havde benyttet en AMOLED skærm i HD'en, så var den formentlig blevet betragteligt dyrere end tilfældet er. Og mig bekendt har der endda været leveringsvanskeligheder med AMOLED-skærmene. Så måske er der en årsag? Jeg ved det ikke... jeg synes bare, det her er på vej til at blive en storm i et glas vand. HD'en er stadig en superfed mobil, som jeg er vildt glad for... standard LCD eller ej :-)

0 0
12-01-2011 22:19:23

Du skriver at HD stadigt er en fed mobil og det er jeg enig i, det var også derfor jeg skrev Ghost og ikke et eller andet decideret nedladne.

Ikke desto mindre virker det som om HTC har forsøgt at skjule en skærm som på mange måder er dårligere end forgængeren.

Personligt så mener jeg at en efterfølger altid skal være bedre end forgængeren, ellers går vi den forkerte vej. Her er skærmen en nøgleparameter, det er trods alt den du bruger til at kommunikere med mobilen, så den bør være mindst lige så god som forgængeren.

0 0
henrik Jensen 12-01-2011 02:55:19

Hvorfor skulle HTC skifte fra LCD til OLED når OLED er bedre? Det forstår jeg ikke.
Overvejer at købe en desire HD snart, men savner nu HDMI stik, men HTC laver nu rigtigt brugervenlig brugerflade ovenpå android, som jeg er meget vild med, jeg ejer nu en HTC Desire

0 0
henrik Jensen 12-01-2011 02:56:23

Jeg mener jo fra OLED til LCD

0 0
John Christensen 12-01-2011 10:39:15

Fordi OLED bruger ca 30 % mere strøm :)og det er et mindre batteri som sidder i HD'eren.

Synes sgu også folk går amok over det her, har selv en HD og JA man kan sagtens se forskel, men når man kun bruger den synes jeg den er udemærket :)

0 0
Jeanette 11-01-2011 20:47:10

Med al respekt... jeg forstår ikke de reaktioner, der popper op omkring dette emne. Jo, jeg forstår godt, at det er problematisk, at en producent opgiver ukorrekte specifikationer. Men jeg forstår ikke, hvorfor folk ligefrem vil returnere den. Det synes jeg er ret småligt. Skærmen er efter min mening ikke tilnærmelsesvis så slem som man nemt kan få indtrykket af her. Det er klart, at der er forskel, hvis man holder den direkte op imod en AMOLED skærm... men der er også forskel på en Audi og en Bentley. Gør det Audi'en til en dårlig bil? Nej.

0 0
John 12-01-2011 12:23:36

Næh, men hvis jeg var blevet stillet en Bentley i udsigt af forhandleren, ville jeg da blive skuffet over en Audi.
Om skærmen er slem er nok en smagssag. Jeg synes den er ualmindelig elendig. Da jeg så den første gang vækkede den minder om min første mobil med farveskærm (S/E T610). IMO er skærmen en katastrofe der intet har at gøre på en topmodel. Og jeg havde ikke brug for at sammenligne med en AMOLED-skærm første gang jeg så den for at vurdere, at skærmen er dårlig.

0 0
Lecter 11-01-2011 21:43:36

Ja, det gør Audi til en dårlig bil, hvis man har betalt for en Bentley.

Udover billed kvaliteten er elendig, bruger en LCD skærm også mere strøm end en SLCD.

0 0
Naggie21 11-01-2011 19:01:04

Er der nogen der ved om 3 også tager den tilbage?

0 0
Halby 11-01-2011 18:29:19

Hej jeg syns sku det her er lidt en storm i et glas vand

Jeg har både Legend & DHD, det er da kun når jeg holder mobilerne op ved siden af hinanden at jeg tænker på at de ikke har ens skærme

Jeg købte DHD pga. den store skærm, wi-fi hotspot og en download på op til 14,4
( da DHD kom frem havde Legend ikke Fryo opdateringen og dermed ikke wi-fi hotspot)
man kan virkelig mærke forskæld på Legend 7,2 og DHD 14,4 download

Og jeg har aldrig været et sekund i om forskælden på de 2 skærme, da jeg holder mig opdateret på mobilsiden he he

0 0
RuneH 12-01-2011 08:30:25

Utroligt at du kun kan se det er en skod-skærm så længe du matcher med en anden telefon. Jeg blev så skuffet da jeg så den i en TDC butik, og det var helt uden at skulle kigge på en anden skærm samtidig.

Den skærm svarer lidt til at man har en knald rød t-shirt, men vasker den 3000 gange.. Bagefter er den stadig rød men fuldstændig mat og kedelig. Det er sådan ca. min opfattelse af Desire HD.

En skam de har fucket så god en telefon op med så dårlig en skærm.

0 0
Halby 12-01-2011 12:33:14

Utrolig gode øjene du har, jeg har vist min mobil til mange ingen har nævnt noget om den dårlige skærm, men kun sagt at de syntes det er en stor skærm

Jeg har tærtimod måtte foklare at det var en dårlig skærm, også vise dem Legend så man kunne se forskælden

Men uanset hvad jeg syns så må man ikke lyve om sine produkter

0 0
RuneH 12-01-2011 12:54:03

Ellers er jeg måske bare mere kritisk. Det første jeg gjorde ved telefonen var at skrue helt op for lyset på den, da jeg troede det var en indstilling der gav den falmende skærm. Men det hjalp ikke. Så det blev virkelig set ved første kig.

Anyhow. Jeg er nok bare for kritisk..

0 0
Lecter 11-01-2011 21:32:42

Og jeg har aldrig været et sekund i om forskælden på de 2 skærme, da jeg holder mig opdateret på mobilsiden he he

Øøøh Mobilsiden har vidst også fortalt at der sad en s-lcd skærm på telefonen.

0 0
Mobilsiden.dk 12-01-2011 08:28:58

Det er korrekt, at vi tidligere har skrevet det. Men vi på et senere tidspunkt korrigeret teksten i anmeldelsen. Vi står dog fast på, at der HAR stået S-LCD.

0 0
Halby 12-01-2011 07:29:49

Øhh jeg syns bare det viser at du IKKE læser mobilsiden

http://www.mobilsiden.dk/mobiltest/htc-desire-hd-fremragende-uden-overraskelser-mobiltest,lid.13152/

0 0
BSG 11-01-2011 18:00:03

Trist, at de laver verdens bedste smartphone, og så kun udstyrer den med en LCD skærm!

0 0